Lykke2013

Erfaringer / tanker om donorsæd?

7 indlæg i dette emne

Hej alle I skønne BK piger.

Min mand og jeg skal til og i gang med ISCI efter sommer. Da mandens sæd kvalitet er meget dårlig er vi gået direkte til mikro-insimination og har springet IUI delen over. Jeg har dog gået og spekuleret over hvad plan B skal være hvis det nu ikke lykkedes med ISCI, og om vi skal vælge at prøve med en sæddonor, eller tage det store skridt til adoption. Tanken om måske aldrig at få lov til at blive gravid er nok begyndt at skræmme mig  :o

Så mit spørgsmål er altså om nogen af jer har erfaringer / gjort nogen tanker omkring valget mellem en sæddoner eller adoption?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Heldigvis kom vi aldrig så langt, men for mig var det klart at foretrække donor frem for adoption (tænkte også i plan B, C, D etc under vores behandlingsforløb). For det første ville jeg stadig få chancen for at være gravid, gå gennem en fødsel og have baby fra helt spæd. Derudover kunne jeg sikre mig, af der blev passet på babyen under graviditeten, altså sundhedsmæssigt (hvilket man vel aldrig helt kan vide, hvis det er et adoptivbarn). Og så ville babyen stadig være 50% af os biologisk set.

Adoption er bestemt en rigtig fin mulighed. Men desværre har jeg hørt om rigtigt mange lange og hårde forløb, hvor det har taget adskillige år inden, det er lykkedes at få et barn. Behandlingsvejen er lang og sej, men jeg tror om muligt, at adoptionsvejen er meget længere og sejere. Derfor ville jeg igen prioritere donor over adoption, hvis vi kom dertil. Men da der i jeres tilfælde er tale om en sæddonor, så handler det i høj grad også om, hvordan din man har det med tanken.

Håber for jer, at det slet ikke når så langt, og at ICSI er løsningen for jer (som den var for os). Rigtigt meget held og lykke :goodluck :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er selv igang med behandling, og har lige fået afbrudt et fordi æggene ikke havde taget imod sædcellen.. det er også ICSI.... så lægernes forslag var faktisk også at vi skulle overveje donorsæd...   :unsure

Vi er dog ikke nået dertil hvor vi er klar på det endnu, så vi prøver igen med mandens sæd som denne gang viste sig at være okey i forhold til de andre gange.. 

Jeg ville ikke have så meget imod donorsæd, men min mand er godt nok skræmt ved tanken om at det så ikke er hans barn og kan man se bort fra det efter barnet er født.. 

 

Der er mange overvejelser i det, men jeg vil til hver en tid også fortrække donorsæd frem for adoption... af samme årsager som sparklinrock nævner.. :-)

 

Håber det vil lykkes for jer uden i behøver stå i den situation..   :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres tanker. Det var også mange af de samme jeg har :)

Ønsker selvfølgelig at min mand kan blive biologisk far til vores børn, men skulle det vise sig aldrig at kunne komme til at lykkedes tror jeg også at jeg er kommet frem til at en sæddonor kan være det næst bedste alternativ.

Vi synets virkelig at behandlings-møllen har været lang og forfærdelig allerede, og vi er slet ikke kommet i gang med nogen behandling endnu :o Vi har haft en laaaang udrednings proces, og forestiller mig at adoptions processen kun kan være værre :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Send evt. Mistel en besked - det ligger noget tid tilbage, så jeg kan ikke lige finde den relevante tråd, men hun har visdom og erfaring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Send evt. Mistel en besked - det ligger noget tid tilbage, så jeg kan ikke lige finde den relevante tråd, men hun har visdom og erfaring :)

Tak, Lise :) Lykke, du er velkommen til at skrive til mig. Jeg fortæller gerne og giver dig mit syn på eventuelle spørgsmål :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Lykke. Vi har stået i næsten samme situation, bortset fra at det var æg og ikke sæd, vi havde brug for, da jeg ikke producerer æg. Men efter lang og hård behandling med donoræg opgav vi, og vi er nu på venteliste til adoption. Og adoption er ganske rigtigt også en hård og bumlet vej, men trods alt mindre hård end behandling synes jeg, da man ikke skal have hormoner, konstante lægebesøg osv. Hvis I reelt overvejer adoption, kan jeg, her i overvejelsesfasen, anbefale jer at tage til et informationsmøde hos DIA omkring adoption og høre mere - så har I en mere at basere jeres beslutning på. Det koster jo ingenting at høre mere om det.

 

Spørg endelig løs, hvis du vil vide mere :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER