FruOvervejelse

Aktivering af baby

11 indlæg i dette emne

Hvordan aktiverer I jeres babyer? A er 11 uger gammel (korrigeret dog 7 uger), og han er i den grad begyndt at kræve aktivering. Vi bruger aktivitetstæppet, synger, snakker, ligger på maven, øver at rulle, træller ham rundt på et tæppe, svinger ham osv. Men jeg kunne i den grad godt bruge nogle ideer! Jeg har bogen Leg Med Din Baby, men er der ikke nogen, der har gode ideer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Følger lige med her....Tobias kræver os mere og mere synes jeg selvom han dog er 8 mdr ;-)

Men vi har brugt lege tæppe meget...og øvet meget med at ligge på maven i en periode :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

App'en BabyTummel er god, synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

App'en BabyTummel er god, synes jeg.

Indeed. Den bruger jeg også ☺

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

App'en BabyTummel er god, synes jeg.

Er den 49 kroner værd?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kryds venstre hånd med over kroppen og med på højre fod. Og gentag modsat.

Blæs sæbebobler

Leg titte-bøh, evt med tørklæder i fine farver

Bøj og stræk arme og ben

Duft til ting (mad og frugt)

Tag ham med "på tur" i hjemmet og fortæl om det, I får øje på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er magnus jo lidt ældre. Men vi går mange ture rundt i huset og taler om, hvad vi ser.

Vi hilser også tit på både hundene og kattene (hvis man har sådan nogle). Det er et hit.

Vi rører ved forskellige ting med forskellig tekstur: hård, blød, ru etc.

Så bruger jeg meget min pilatesbold. Ligger ham på maven og triller til alle sider eller sætter mig/os/ham på den og hopper.

Omkring de 2 mdr. begyndte vi at øve i at trække ham fra liggende til siddende og senere til stående. Nu gør han det selv (lige knap 4 mdr.).

Vi synger også meget og fører lange, dybe sludre samtaler.

Babymassage er også fantastisk og lidt zoneterapi :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noget så simpelt som at ligge baby på maven på køkkenbordet (hvor man selvfølgelig ikke går væk), i mens man skræller gulerødder, bager boller eller andet praktisk - i mens man snakker om hvad man gør, er også festligt for en baby.

Faktisk er det generelt en god ide at tale vildt meget med baby "så skal der sorteres tøj, herovre smider jeg det mørke..." osv er godt for sprogforståelse og kontakt. Og så er det nogen gange nemmere at fortælle hvad man laver, frem for at føre lange samtaler med baby hvis eneste svar er lidt random pludder ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du har en pilates bold, er det godt for balancen at lave nogle øvelser med baby derpå :) Og trille/rulle henad gulvet på et tæppe ell. lign. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fyld nogle vandflasker med lidt ris, tørrede bønner, eller hvad du nu har bare et par cm i bunden og lad ham trille med dem på gulvet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er i bare gode, piger :lovebk

Jeg har fået en del inspiration - måske er jeg i virkeligheden bare blevet klogere på, at babyer kan aktiveres "nemmere" end jeg troede ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER