cellemus

undgå lydhør babyer...

13 indlæg i dette emne

Hej piger.

Ved min søn lavede jeg den klassiske fejl mht høje lyde og stemmer når bebs sover.

Jeg tyssede på alt og alle, for lillemanden skulle jo nød og vækkes.

 

Denne gang vil jeg netop lære af min fejl fra første gang.

Jeg har ikke tænkt mig at tyse på min 11 årige søn og mine 2 papbørn.

 

Men men,  passer det nu også at så længe bebs er vant til lyde, sagtens kan sove fra dem også?

Har hørt fra få personer der siger at de "larmede" ganske normalt når bebs sov, men at det hjalp lige fedt.

 

Hvad er jeres erfaringer ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Marius er bestemt ikke lydhør og vi har ikke gjort noget for det. Vi har ikke tysset på folk eller bedt om hensyn, men han har altid stået ude og sove i ro og fred og i ny og næ har han taget en lur i stuen med tv tændt. Og han vågner ikke ved en lastbil eller andet larmende kører forbi...

Min sp har sagt, at hvis de små sover i stuen bliver deres søvn urolig pga lyde og de vil ikke sove ordentlig. Og hun synes vi lige så godt kunne lære Julius fra start at barnevogn + soveværelse betyder ar nu skal du sove. Dog kan Julius sagtens sove fra Marius' larm, men vi kan se på hans træk at han bliver forstyrret...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke været stille omkring A. Min mand kan støvsuge under sofaen, mens A ligger på den og sover. Vi har gjort det bevidst, netop for at han ikke ville kræve total stilhed for at sove. Forleden sov han på Bakken lige ved siden af den gamle rutchebane, som altså larmer ret meget. Jeg ved ikke, om det er for tidligt at konstatere, at han ikke er lydfølsom, men det tror jeg altså ikke han er. Til gengæld tror jeg nogle gange, han har svært ved at sove, når der er for stille omkring ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har aldrig taget specielt meget hensyn. Jo vi har ikke tv'et på højeste blus, men vi går bestemt ikke på listefødder. Og han kan altså sove fra langt det meste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også valgt helt bevidst, at vi ikke skulle gå på liste fødder. Det gør hun kan sove alle steder i dag. Hun vågner ikke hvis folk snakker, kun hvis hun sover overfladisk og det ikke er mor og far der snakker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er så fordi hun er nysgerrig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min erfaring er at det er totalt lige meget. Vi har haft perioder, hvor vores søn kunne sove fra ALT og perioder, hvor vi har siddet i mørke og hvisket for ikke at vække ham. Jeg tror godt på, at "ukendte" lyde kan forskrække og dermed vække, men jeg er noget skeptisk overfor, at man skulle kunne lære sit barn at sove tungere, ved bevidst at larme mens det sover :) I et eller andet omfang synes jeg også, at det giver god mening at lære barnet, at der skal være ro, når man skal sove, fordi det tror jeg er sundest også for voksne (og det har min mand fx ikke lært. Han vil helst falde i søvn mens der kører film ved siden af, og det bliver jeg helt idiot af :P)

Nuher med vores datter, lader vi en naturlig ro (men ikke lydløshed) sænke sig om aftenen, og når hun sover i dagtimerne tysser vi på vores søn, hvis han sådan decideret råber højt. Men han må gerne lege, også med ting, der larmer, og vi sænker ikke stemmerne. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har hele tiden larmet omkring Tobias hvis man kan sige det sådan....da han sov i liften i soveværelset ved siden af mig lå jeg tit og snakkede i tlf imens han sov...sover han på sit værelse så er det lige ud for alrum så har vi gæster er der altid støj og høje stemmer....sover han ellers lur i barnevogn osv så sover han bedre når farmand fx starter græsslåmaskinen frem for når der er helt ro...såå...men larmer det meget kan han godt vågne fordi han får et chok fx...men sover så videre :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det handler om balance. Vi forsøger at give S ro i et vist omfang, men vi nusser rundt og nogle gange larmer vi også lidt, og vi lister ikke. Når først hun sover tungt, så kan hun sove fra det meste :) jeg er dog selv meget lydfølsom og kan, modsat min bror, ikke sove, når der er lyde, og i de vågne timer reagerer S meget på lyde, så jeg tror, hun bliver som mig på det punkt, selvom vi ikke tager meget hensyn...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min erfaring er at det er totalt lige meget. Vi har haft perioder, hvor vores søn kunne sove fra ALT og perioder, hvor vi har siddet i mørke og hvisket for ikke at vække ham. Jeg tror godt på, at "ukendte" lyde kan forskrække og dermed vække, men jeg er noget skeptisk overfor, at man skulle kunne lære sit barn at sove tungere, ved bevidst at larme mens det sover :) I et eller andet omfang synes jeg også, at det giver god mening at lære barnet, at der skal være ro, når man skal sove, fordi det tror jeg er sundest også for voksne (og det har min mand fx ikke lært. Han vil helst falde i søvn mens der kører film ved siden af, og det bliver jeg helt idiot af :P)

Nuher med vores datter, lader vi en naturlig ro (men ikke lydløshed) sænke sig om aftenen, og når hun sover i dagtimerne tysser vi på vores søn, hvis han sådan decideret råber højt. Men han må gerne lege, også med ting, der larmer, og vi sænker ikke stemmerne. :)

:ditto

Jeg oplever med W at det skifter helt SINDSYGT! I vinters vågnede han i barnevognen HVER GANG posten kom, naboen kørte, skraldebilen kom osv osv.

Fra den ene dag til den anden i foråret, begyndte han at sove vildt tungt og kunne sove fra snak, lastbiler, posten, naboer, græsslåmaskiner osv.

Og sådan har det altid været frem og tilbage. Han sov fra alt larm som baby (altså NÅR han sov :lol ), men efter tigerspringet ved 5 mdr ændrede han sig totalt og blev MEGET opmærksom på sine omgivelser - også i søvne!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min erfaring er at det er totalt lige meget. Vi har haft perioder, hvor vores søn kunne sove fra ALT og perioder, hvor vi har siddet i mørke og hvisket for ikke at vække ham. Jeg tror godt på, at "ukendte" lyde kan forskrække og dermed vække, men jeg er noget skeptisk overfor, at man skulle kunne lære sit barn at sove tungere, ved bevidst at larme mens det sover :) I et eller andet omfang synes jeg også, at det giver god mening at lære barnet, at der skal være ro, når man skal sove, fordi det tror jeg er sundest også for voksne (og det har min mand fx ikke lært. Han vil helst falde i søvn mens der kører film ved siden af, og det bliver jeg helt idiot af :P)

Nuher med vores datter, lader vi en naturlig ro (men ikke lydløshed) sænke sig om aftenen, og når hun sover i dagtimerne tysser vi på vores søn, hvis han sådan decideret råber højt. Men han må gerne lege, også med ting, der larmer, og vi sænker ikke stemmerne. :)

Enig.

Junior har sovet fra at ligge lige under hylende brandalarm - og vågner til tider af knirk på trappen :rolleyes

Der har helt automatisk været ro om aftenen efter putning og under lure, fordi vi jævnt hen lever ret roligt - og moderen er noget støjfølsom :blush Her ved nummer to bliver baggrundsstøjniveauet naturligt højere, men jeg forventer egentlig ikke, at det gør den helt store forskel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min erfaring er også at det absolut ingen forskel gør. Da de var helt små kunne begge unger sove fra ALT og så har det så siden hen ændret sig i perioder hvor lydfølsomme de er.

Jeg har så også opdaget at det afhænger rigtig meget af om der er larm IMENS de falder i søvn eller om det først starter mens de allerede sover. Hvis de falder i søvn til larm, så kan den fortsætte uden problemer, men var der først ro og så pludselig larm, så kan det godt vække dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min erfaring er også at det absolut ingen forskel gør. Da de var helt små kunne begge unger sove fra ALT og så har det så siden hen ændret sig i perioder hvor lydfølsomme de er.

Jeg har så også opdaget at det afhænger rigtig meget af om der er larm IMENS de falder i søvn eller om det først starter mens de allerede sover. Hvis de falder i søvn til larm, så kan den fortsætte uden problemer, men var der først ro og så pludselig larm, så kan det godt vække dem.

:ditto og sådan har jeg det da også selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER