Solvej99

Hvor meget tog du på i alt?

44 indlæg i dette emne

Jeg nåede lige at veje mig og morgen inden vi kørte på fg, og der havde jeg taget 13,7 på siden 2+0, og jeg var let overvægtig (BMI omkring 27). 10 dage efter fødslen manglede jeg 1,6kg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Inden 1. graviditet havde jeg en BMI på 25 og tog 15 kg. på, vist er fint - i hvert tilfælde lige præcis indenfor det tilladte ifølge den kurve, jeg brugte:)

 

Jeg tabte dem alle + yderligere 3 kg. mens jeg ammede, men så trappede jeg ned på det, og "trøstespiste" lidt ekstra for at nyde den sidste del af barslen, så de kom efterhånden på igen + lidt ekstra da jeg startede på arbejde  <_<

 

Det lykkedes mig at komme ned på præcis samme vægt igen inden denne graviditet og p.t. (26 uger henne) har jeg taget 7,5 kg. på, og satser på, at jeg kan holde mig indenfor de 15 kg. igen :)

 

Jeg har ikke vand i kroppen, og havde heller ikke sidste gang, men jeg spiser nok lidt for meget  :oops

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1. Gang - normalvægtig og tog 15 kg på

2. Gang - normalvægtig og tog 10 kg på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1. gang - normalvægt bmi på 20, tog ca. 23 kg på... meget var vist væske, for to dage efter fødslen var jeg kun et par kg fra førvægt

2. gang - normalvægt bmi på 20, tog ca. 15 kg på.

3. gang - normalvægt bmi på 20, har ikke vejet mig endnu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første barn - BMI før graviditet 21 - tog 13-14 kilo på, de forsvandt hurtigt

Denne gang - BMI før graviditet 21 - foreløbig 8,5 kilo (26 uger). Jeg satser på at holde de 15 kilo, men lad os nu se. Jeg skal nok smide dem igen, hvis det er, men det betyder noget for, hvordan jeg føler mig tilpas i mellemtiden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har taget 20+ kilo på begge de andre gange og det er jeg også oppe på nu.. Så håber faktisk jeg kan holde vægten heromkring de sidste 7-8 uger!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang havde jeg en BMI på 31 og jeg tog 17 kg på (de 12 kg var væk 14 dage efter fødslen og de sidste 5 forsvandt i løbet af 5-6 mdr!)

Jeg havde svangerskabsforgiftning og tog sindssygt meget på i væske de sidste uger inden jeg blev sat igang..

Her anden gang ligger mit BMI på 30 og jeg er nu 11+0 og har tabt mig 500g (jeg lå syg for 4 uger siden, hvor jeg tabte mig 3,5 kg på en uge)

- jeg håber denne gang, at kunne ende på max +15 kg..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er overvægtig og har taget -4,1 kg. på og er i dag 31 uger.   Jeg har været meget dårlig så det har sat en stopper for at tage på. Men med alt det vand jeg har i kroppen såååå må vægten reagere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg var normalvægtig og tog 13 kilo på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog 17 kg på og gik 10 dage over termin - var kæmpestor, og fødte en dreng på knap 3700g. :) Er normalvægtig, og gik fra at veje 60 - 77 kg - tabte 17 kg. i løbet af 4-6 mdr uden at gøre så meget, andet end at amme konstant ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang stoppede jeg med at veje mig da jeg var 37+0. Der havde jeg taget 21 kg på. Jeg fødte 41+1, så jeg endte nok omkring 25 kg.

Anden gang tog jeg 11 kg på, og ved nr. tre endte jeg på +15.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde et BMI på 25 så det er vel lige let overvægtig, selvom jeg synes det er lidt noget fis, for overvægtige er et stort ord synes jeg... Især når man snakker om at ligge på grænsen.. Når men jeg tog 22 kg på i graviditeten, jeg passede ikke særlig meget på med maden, og efter fødselen måtte jeg kæmpe for at komme af med de sidste 9 kg af dem jeg havde taget på, jeg endte med at smide et par kg mere, så jeg blev normal vægtig.

Dog lå jeg på BMI på 25 igen da denne graviditet indtraf, min plan er at holde mig nogenlunde til de tilladte kg, denne gang, ved at styre mit indtag og mad... Så må jeg se om det lykkes... Indtil videre har jeg vist taget 4,2 kg på, her 17+1

MEN jeg har desværre en svaghed for søde sager, så kampen mod kg, vil være der hele mit liv, både som gravid og ikke gravid:(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var overvægtig da jeg blev gravid og endte med at tage 8 kg på i alt. Jeg cravede grøntsager og var genneralt ikke ret sulten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var meget overvægtig inden graviditeten, men havde lige nået at tabe 10 kg. Jeg blev så træt i 1.trimester, at der blev spist en del trøstemad og ikke meget motion, så de gode vaner blev skubbet væk, og i 3.trimester var jeg meget besværet og ophobede meget væske - jeg endte på 22-23 kg over startvægten og knapt 2 uger efter fødslen havde jeg tabt 12 kg. De ekstra 10 kg sidder der stadigvæk og først nu er jeg begyndt at kunne finde overskud/motivation til at gøre lidt mere ved det (baby er 8,5 måned)...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1. Graviditet:

Bmi inden 18. Tog 12 kg på. Fødte 41+4 baby på 4,2 kg.

2. Graviditet:

Bmi inden 18. Tog 11 kg på. Fødte 41+2 baby på 4,6 kg.

Har slet ikke taget væske på under graviditeten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog 8-9 kg på. Var normalvægtig inden graviditet. At jeg så tog 3-4 kg på under barslen er en anden snak:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

BMI 18,5 før graviditet. Tog 11kg på. De 7kg før uge 20 og kun 4 kg derefter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var overvægtig inden jeg blev gravid.

Startede med at tabe mig ca 5 kg grundet kvalme. Endte med at være 15 kg iver min startvægt. Den sidste måned tog jeg ca et kg på om ugen. Meget væske, da jeg også tabte et kg om dagen den første uges tid.

Efter 1-2 måneder var jeg tilbage på startvægt, men blev så ramt af barsels-Bobel og frustrationer over manglende søvn og fik spist mig over startvægt igen :sandie så vejer pr 5 kg mere end før jeg blev gravid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde BMI på 26 da jeg blev gravid så overvægtig og tog 7,5 kg på - ud kom en pige på 3,5 kg.

Jeg havde meget kvalme og opkast fra uge 6-20 og igen uge 28-34.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER