Lia

Hjemmefødsel

5 indlæg i dette emne

Andre end mig, der tænker at føde hjemme?

Sidst havde jeg alt parat til en hjemmefødsel, men endte med at blive sat igang 42+0 og fødte derfor på Hvidovre dagen efter. Det var en rigtig fin oplevelse. Elskede at føde..

Blødte dog 800 ml efterfølgende, så er lidt i tvivl om hvorvidt det ville kræve, at man blev overflyttet til hospitalet, hvis det skete igen. Det ville være lidt ærgerligt.

Hvad med jer? Hvordan og hvor håber I at føde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Andre end mig, der tænker at føde hjemme?

Sidst havde jeg alt parat til en hjemmefødsel, men endte med at blive sat igang 42+0 og fødte derfor på Hvidovre dagen efter. Det var en rigtig fin oplevelse. Elskede at føde..

Blødte dog 800 ml efterfølgende, så er lidt i tvivl om hvorvidt det ville kræve, at man blev overflyttet til hospitalet, hvis det skete igen. Det ville være lidt ærgerligt.

Hvad med jer? Hvordan og hvor håber I at føde?

Tjah, jeg fik et ikke planlagt kejsersnit sidst, så det ned hospitalet giver sig selv for mit vedkommende - vi hører til Hvidovre. Jeg håber på en nogenlunde ukompliceret vaginal fødsel, men jeg tager det meste pænt, bare jeg får en sund baby ud af det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal planmæssigt føde hjemme :)

 

Det gik meget stærkt første gang, vi har 30min kørsel til sygehuset jeg hører til OG vi har også en 3-årig der skal hentes/afsættes før vi kan køre nogen steder, så det vil jeg helst undgå.

Min første fødsel gik fuldstændig uden komplikationer (altså ud over at jeg var meget tæt på at føde inden jeg nåede sygehuset :P) og uden smertestillende bortset fra ilt, så der bør ikke være noget der taler imod :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tænkt over det, men fødte også hurtigt sidst og fik en ret lille baby ud. Ikke alarmerende men under normalen, og så ved jeg faktisk ikke om det er udelukket. Hvorom alting er, er jeg nu inde i en ret stringent ordning om hvordan denne fødsel skal håndteres og indlæggelse bagefter, med fokus på amning, fordi at ret meget udenoms gik ret skævt sidst, bortset fra at jeg heldigvis fødte nemt og ukompliceret, så nu er det bare en Hvidovre-fødsel, hvor de har lovet rent faktisk at kigge på mig :D Det bliver spændende at prøve. 

Men jeg kunne ellers sagtens have forestillet mig en hjemmefødsel, hvis jeg havde en god jordemoder. Jeg tror, det har en masse fordele og oplever ikke den fysiske fødsel i sig selv som nogen større klinisk udfordring, bare der kan tages hånd om de problemer, som jo KAN opstå. Halvdelen af min meget store familie er født på mine morforældres røde divan i stuen i barndomshjemmet, og det har vist været oplevet langt mere naturligt end så mange andre hospitals-fødsler. Jeg tror det i de fleste tilfælde giver meget mere ro og nærvær, men et kræver også lidt mod. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tør ikke ;) var minutter fra AKS så det er slet ikke blevet overvejet!

Jeg havde en dejlig rolig fødsel selvom meget gik galt så har ingen skrupler ved at føde på en af Hernings luksus suiter med alt hvad det fødende hjerte begærer :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER