NytLiv

Den der berømte 3. fødsel..!?

14 indlæg i dette emne

Jeg er gravid med mit 3. barn, og jeg tænker efterhånden ret meget på fødslen...
Jeg har hørt så mange fortællinger og beretninger om 3. fødsel, der er knap så gode; at det er en snydefødsel, den hårdeste og længste af alle, den mest komplicerede osv... Men passer det?

Vil I ikke dele jeres 3. fødsel med mig? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bliver lige nødt til at følge denne, skal også igennem 3. fødsel til september :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var gennem min 3. Fødsel i marts, og jeg var også meget spændt på forløbet.

Jeg synes nu ikke der var den store forskel... Jeg havde lidt flere snydeveer/nivende plukkeveer i den sidste tid, og jeg gik 6 dage over tid, hvor jeg fødte til termin de 2 andre gange. Han stod også lidt skævt så min pressefase blev lidt lang.... Men tænker ikke at det er pga det var 3. Gang :chin:

Dog var efterveerne STRIDE denne her gang!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min 3. Fødsel var den bedste af dem alle, da det gik i gang. I de sidste 4 uger op til havde jeg mange snydeveer, der kom og gik. De bed til og var ret hårde. Jeg gik over tid, fødte 40+6. Fik hindeløsning 40+5, hvor jeg var ca 3 cm åben.

Men da det så rigtig gik i gang, arbejdede min krop bare perfekt.

Jeg vågnede kl 2.30 med kraftige veer af 1 min varighed og med 5-6 min imellem. Hun er født kl 5.36.

Sådan en omgang tager jeg gerne igen. :) for det var faktisk en god oplevelse

Til sammenligning varede første fødsel 26 timer og var 38+4. Anden fødsel varede ca 12 timer og var 40+1.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her var 3. fødsel den bedste.

Jeg fødte 40+2 denne gang mod 39+6 og 40+0 de andre gange. Jeg havde ikke snydeveer inden. Den startede med veer en tidlig morgen stille og rolig. Min krop vidste hvad den skulle og jeg kendte den så godt nu ( under fødsel altså) at jeg også vidste hvad jeg skulle. Perfekt samarbejde mellem krop og hoved

Fødslen tog 4 timer (mod 5 timer 1. gang og 1 time 2. gang) og var stille og rolig og jeg var fuldstændig med hele vejen. Jeg vidste hvad jeg ville og havde brug for og hvad jeg ikke ville. En super dejlig oplevelse. Og så var det jo ikke dårligere at det var en hjemmefødsel så hun kom til verden derhjemme og trygge rolige omgivelser

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er selv 3er barn - og har alle dage fået afvide at min fødsel var den næst-nemmeste og også næst-korteste. Min lillesøsters (altså barn nr 4) fødsel var vidst den letteste og korteste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er selv 3er barn - og har alle dage fået afvide at min fødsel var den næst-nemmeste og også næst-korteste. Min lillesøsters (altså barn nr 4) fødsel var vidst den letteste og korteste.

Håber også på en nem fødsel denne gang, så det er rart at høre at det kan være sådan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 3er barn. Og var den nemmeste fødsel. Min mor vågnede Kl 2:30 med lidt småveer og jeg er født Kl 4:25 i en sækkestol. Min mor havde milde veer og 2 presseveer så var jeg ude og hun gik ikke i stykker ;)

Jeg er født 38+1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min tredje fødsle, var den bedste. Det var ikke den korteste 14 timer, men den gik stille og roligt. Og jeg fik kun to sting bagefter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine to første fødsler var ret hurtige, ca 3 timer fra første ve. Min 3. fødsel havde en meget lang optakt, hvor veerne ikke rigtig blev til noget. Og da jeg jo var opmærksom på at det var gået stærkt de andre gange tog det lidt fusen på mig. På hospitalet sagde de at det var en typisk 3. gangs drillefødsel. Jeg havde små-veer hele dagen og først sent om aftenen tog de pludselig fat, der var jeg endelig 4 cm åben, og jeg fødte ca 1½ time efter. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle jeres svar! Dejligt I vil dele. Det lyder jo altsammen meget godt og betryggende, selvom det stadig er meget forskellige forløb I har haft.

Min sidste fødsel varede 3 timer fra første ve, så jeg er også lidt spændt på, om jeg bliver snydt af en lang optakt denne her gang...

Begge mine fødsler er også startet med vandafgang, så tænker også over hvordan det bliver, hvis ny det ikke sker denne her gang.

Mest af alt glæder jeg mig bare rigtig meget!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke svare ud fra egne erfaringer - men derimod at jeg har været med til alle mine venindes fødsler (hun fødte nr 3 igår). Dette er selvfølgelig kun mine betragtninger så det kan være min veninde har andre meninger men here goes:

 

Ud fra betragtningerne var fødsel nr 1 helt klart den der var sværest for hende fordi den tog så lang tid. Optakten varede over 2 døgn inden selve fødslen som tog omkring 9 timer. 

 

Nr 2 fødsel var en igangsættelse og dermed meget præget af venten og kontrol for at sikre sig at barnet havde det godt. Det var dog en god fødsel men tog også lang tid.

 

3 fødsel gik i gang af sig selv nogle dage over termin men der var lagt op til fødsel flere gange med snyde omgange hvor hun troede at "det måske kunne være nu". Men hun endte med at gå et par dage over tid. Gik igang kl 16 dagen forinden og ringede til mig ca. kl 5 hvor hun tog på sygehuset og var 6 cm åben. Fødslen gik super godt og de var relativt hurtigt hjemme igen og hun har 3 smæk lækre børn idag 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min tredje fødsel var klart den bedste.

Første og anden fødsel startede begge med vandafgang, hvor jeg har fødte henholdsvis 8 og 4 timer efter. Første gang havde jeg veer i 5 timer, anden gang i to timer (og gik fra tre cm til fuldt åben pålidt over en time.

Især anden fødsel var sindssygt smertefuld, fordi de gik så stærkt, og der var nærmest ingen pauser mellem veerne.

Tredje fødselsdag startede med småveer kl 6 om morgenen, og hun er født kl. 8 om aftenen, så det tog noget længere tid. Men det gjorde det så meget nemmere. Selvfølgelig gjorde det da ondt, men det var på ingen måde uudholdeligt og i nærheden af at være lige så smertefuldt som de to første gange.

Det gjorde først seriøst ondt da vandet blev taget ved ni cm, og derfra gik der 8 min før hun var ude, så det var ret hurtigt overstået.

Jeg havde ikke de der snydeveer som mange oplever.

Jeg gik 10 dage over tid, men de andre to gange gik jeg 8 og 5 dage over, så jeg er vist bare sådan en der går over tid ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min tredje fødsel var klart den bedste.

Første og anden fødsel startede begge med vandafgang, hvor jeg har fødte henholdsvis 8 og 4 timer efter. Første gang havde jeg veer i 5 timer, anden gang i to timer (og gik fra tre cm til fuldt åben pålidt over en time.

Især anden fødsel var sindssygt smertefuld, fordi de gik så stærkt, og der var nærmest ingen pauser mellem veerne.

Tredje fødselsdag startede med småveer kl 6 om morgenen, og hun er født kl. 8 om aftenen, så det tog noget længere tid. Men det gjorde det så meget nemmere. Selvfølgelig gjorde det da ondt, men det var på ingen måde uudholdeligt og i nærheden af at være lige så smertefuldt som de to første gange.

Det gjorde først seriøst ondt da vandet blev taget ved ni cm, og derfra gik der 8 min før hun var ude, så det var ret hurtigt overstået.

Jeg havde ikke de der snydeveer som mange oplever.

Jeg gik 10 dage over tid, men de andre to gange gik jeg 8 og 5 dage over, så jeg er vist bare sådan en der går over tid ;)

 

Et lidt sent tak for din beskrivelse!

Min første to fødsler startede også med vandafgang - fødte hhv. 17 og 3 timer efter. Anden gang var jo for mig også en hurtig omgang, men bestemt ikke smertefuldt. Faktisk havde jeg det så godt undervejs, at jeg troede, der var lang vej igen.

Hvordan synes du, det føltes at fødslen startede med veer i stedet for? Jeg er meget spændt på, hvordan det føles at have veer, uden vandet er gået... Var det anderledes? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER