Lovely Lady

Jer med bagudvendte auto-stole

44 indlæg i dette emne

Altså som holdt fast i det bagudvendte ved autostol nummer to - hvor længe har I så kunnet holde dem bagudvendt?

Vi har en cybex sirona, der kan vendes, og efter at junior er fyldt to, kan jeg godt se på min gemal, at han begynder at varme op til at vende junior fremad (uden at jeg helt forstår, hvorfor han er så pjattet efter det :rolleyes ). Jeg kan bare ikke helt finde ud af, hvor hårdt jeg skal kæmpe for at holde fidusen bagudvendt... :chin:

Jeg er ikke så interesseret i en principiel debat om, hvorvidt forudvendte autostole er fine nok, det er de sikkert :) Jeg vil bare gerne høre, hvor længe bagudvendt-fans'ne har kunnet holde fast :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Elliot sidder stadig bagudvendt, og det har jeg ikke overvejet at ændre på endnu i hvert fald :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Desværre ikke længere end 1,5 år, så begyndte han at blive køresyg og kastede op næsten hver gang vi kørte :(

Min mand ville dog gerne have vendt ham endnu tidligere. Forstår ikke hvad de mænd har så travlt med?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Albert sidder stadig bagudvendt, og han bliver 3 til sep. Han er dog ved at være så stor nu at han ikke bliver ved med at kunne sidde behageligt med benene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elin sidder også stadig bagudvendt i sin - som er magen til jeres, men vi har snakket om i et stk tid st hun skal vendes, fordi benene er ved st være for lange... Hun bliver 3 år til august ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

W med sine 95 cm (for et par måneder siden) sidder fint bagudvendt! Hans ben slænger sig op af sædet eller i en art skrædderstilling. Han brokker næsten aldrig når vi kører bil :)

Edit: han er 2 år og 4 mdr

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

T var godt 2 år, han har lange ben og det så lidt ukomfortabelt ud. De siger, at det er det ikke, men han sidder altså bedre forudvendt IMO. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er C 2 år og knap 6 mdr og sidder stadig fint bagudvendt- regner med hun kan sidde der et godt stykke tid endnu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia 2,11 år sidder stadig bagudvendt (Besafe izi plus). Der er stadig fint med benplads. Hun er 94cm høj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores kan kun være bagudvendt og går op til 25 kg! Så hun kommer til at sidde der lidt endnu :)

Hun fylder 2 om 14 dage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores kan kun være bagudvendt og går op til 25 kg! Så hun kommer til at sidde der lidt endnu :)

Hun fylder 2 om 14 dage :)

Ws går også op til nogleog20 kg, men han rykker ud før det. Min 6 årige nevø vejer ikke 20 kg, men han ville bestemt ikke kunne sidde der. Længden er jo også ret vigtig, vigtigst vel næsten, for går nakken over nakkestøtten så er det jo farligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min drøm er tidligst 4 år :) heldigvis kan Immanuel stadig være i baby autostolen og så køber vi også nummer 2 bagudvendt :) men det er jo kun når vi låner en bil, vi kører jo normalt med bus :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ws går også op til nogleog20 kg, men han rykker ud før det. Min 6 årige nevø vejer ikke 20 kg, men han ville bestemt ikke kunne sidde der. Længden er jo også ret vigtig, vigtigst vel næsten, for går nakken over nakkestøtten så er det jo farligt.

Det har du selvfølgelig ret i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vigga er lidt over 2 og sidder stadig bagudvendt og kommer til det så længe som overhovedet muligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Edith er 2 år og 8 mdr og vi har lige flyttet hende i en forudvendt, alene af den grund at hun bliver køresyg og med to børn på bagsædet, er der ikke plads til en af os til at sidde deromme og få hende til at kigge ud af vinduerne, så vi undgår opkast <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har netop købt stol nr 2 som er en maxi cosi axissfix som kan bruges bagudvendt til cirka 2 år...og derefter fremadvendes....

Håber vi bliver glade for den meget dyre stol ;-)

Men eftersom vi får to drenge med cirka 13 mdr imellem skal vi nok ud og ha enten en 9-18 kg stol mere eller en 9-36 når vores baby stol ikke længere kan bruges næste år...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah er 3 aar og 93-94 cm. Han sidder stadig bagudvendt i vores Britax Max Way. Hovedstoetten kan haeves og saenkes, saa den kan bruges laenge og kan ikke vendes. 

 

Jeg taenker ca 4 aar eller laengere, men hvis Noah bliver koeresyg, hvilket har vaeret et par gange, saa vender vi ham og skal saa have en ny stol. 

 

Lige hjemvendt fra ferie i DK, hvor han sad i (meget daarlig) forudvendt stol. Det kan han jo godt, men benene slaskede ligesom nedad og ellers havde han dem oftest udtrakte opad passagersaeget foran. Jeg synes ikke, der er noget benpladsproblem hos ham endnu i hvert fald, selvom benene er blevet laengere nu :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Junior måler nogle-og-halvfems. Gemalen synes, at han sidder sammenmast - jeg mener, at gemalen overfører sine egne følelser... :rolleyes

Jeg har under alle omstændigheder indgået aftale i forbindelse med indkøb af stolen om, at junior kommer i noget mindre, når lillesøster får brug for cybexen (efter babystolen, selvom denne også kan bruges som babystol), så vi ikke skal have to +4.000 kr.s rumskibe bag i bilen.

Men pt er jeg under noget af et angreb i anledning af, at jeg primo september skal køre en længere tur med junior alene = gemalen mener, at jeg bliver nødt til at have junior på forsædet = stolen bliver nødt til at sidde forudvendt - samt = han skal liiiige prøve det nogle ture først... Mener min åh så kloge gemal, som her lige i skrivende stund er lidt irriteret på <_<

Edit: Det sidste kan jeg så ende med at slippe ud af, hvis jeg har ret i, at den slet ikke kan monteres på vores forsæde... *indsæt fløjtende smiley som jeg ikke kan huske koden til*

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Junior måler nogle-og-halvfems. Gemalen synes, at han sidder sammenmast - jeg mener, at gemalen overfører sine egne følelser... :rolleyes

Jeg har under alle omstændigheder indgået aftale i forbindelse med indkøb af stolen om, at junior kommer i noget mindre, når lillesøster får brug for cybexen (efter babystolen, selvom denne også kan bruges som babystol), så vi ikke skal have to +4.000 kr.s rumskibe bag i bilen.

Men pt er jeg under noget af et angreb i anledning af, at jeg primo september skal køre en længere tur med junior alene = gemalen mener, at jeg bliver nødt til at have junior på forsædet = stolen bliver nødt til at sidde forudvendt - samt = han skal liiiige prøve det nogle ture først... Mener min åh så kloge gemal, som her lige i skrivende stund er lidt irriteret på <_<

Vi regner faktisk også med at W for ny stol når Nohr skal bruge hans. Men W vokser jo også som ukrudt, så han når måske alligevel at blive for stor.

Hvorfor skal han foran fordi du kører alene? Sidder en af jer normalt bagi? Skal en af jer sidde bagi når søster kommer?

Jeg forstår ikke hans argument.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi regner faktisk også med at W for ny stol når Nohr skal bruge hans. Men W vokser jo også som ukrudt, så han når måske alligevel at blive for stor.

Hvorfor skal han foran fordi du kører alene? Sidder en af jer normalt bagi? Skal en af jer sidde bagi når søster kommer?

Jeg forstår ikke hans argument.

Hans argument er, at jeg på en 3-4 timers køretur skal kunne se ham og komme til ham. På så lange ture er det normalt min mand, der kører, og så servicerer jeg på bagsædet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, én del af diskussionen sluttede, da jeg med manualen i hånden kunne konstatere, at stolen ikke kan monteres på vores forsæde :p

Jeg køber et spejl, så jeg kan se ham, og så må den køretur gå sin skæve gang.

Derudover kan jeg på den dersens Lena-autostol-hjemmeside læse, at sikkerhedsforskellen er størst de første 24 måneder - så jeg tror, at jeg trækker den, indtil vinter og store støvler indtræder, og så vil jeg overveje at lade gemalen få sin vilje. Hvis forskellen ikke længere er så stor, så er det måske ikke værd at tage en større konflikt omkring (jeg brugte et relativt dyrt veto-kort på at få stolen i første omgang... :rolleyes ).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hans argument er, at jeg på en 3-4 timers køretur skal kunne se ham og komme til ham. På så lange ture er det normalt min mand, der kører, og så servicerer jeg på bagsædet.

 

jeg kan se, at du har bestemt dig for at han maa sidde bagi bagudvendt :) 

 

Jeg vil bare pippe, at manualen ikke noedvendigvis har det sidste ord - spoerg Lena eller proev at montere den og tag et billede og send det til hende for at jhun kan vurdere, om den kan sidde der. Airbag skal selvfoelgelig slaas fra. Nu har min gamle kasse ikke saadan nogle fine airbags og jeg har Noah foran, naar vi koerer alene - og jeg ikke skal langt paa italiensk motorvej, for jeg kan ikke bruge sidespejlet saa.

 

Ellers har jeg ogsaa et spejl, saa jeg kan se ham - og han kan ogsaa se mig ;)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kan se, at du har bestemt dig for at han maa sidde bagi bagudvendt :) 

 

Jeg vil bare pippe, at manualen ikke noedvendigvis har det sidste ord - spoerg Lena eller proev at montere den og tag et billede og send det til hende for at jhun kan vurdere, om den kan sidde der. Airbag skal selvfoelgelig slaas fra. Nu har min gamle kasse ikke saadan nogle fine airbags og jeg har Noah foran, naar vi koerer alene - og jeg ikke skal langt paa italiensk motorvej, for jeg kan ikke bruge sidespejlet saa.

 

Ellers har jeg ogsaa et spejl, saa jeg kan se ham - og han kan ogsaa se mig ;)

Manualen statuerer, at den kun kan monteres med isofix, og det har vi kun på bagsæderne, så den måtte gemalen æde (selvom han brummede noget om, at cybex ikke burde skrive på deres hjemmeside, at bilen kan monteres på forsædet af en ny Octavia, når det så kræver ekstra-udstyr - det må han selv om, jeg havde ret :p ).

Vi skal bestemt have købt spejle inden turen - dem har min gemal til gengæld fået lov at vælge og anskaffe (den smule indflydelse sukrede pillen lidt :p ).

Det skal sq nok gå med den tur - han fik mig bare lige gjort lidt usikker. Jeg kører til lur-tid, og cybexen kan vinkles til en dejlig lur-position. Han bliver fodret og vandet og får sut + Doodoo (med suttesnore i, så han ikke mister dem), og så kører vi. Færdig. Jeg har lige lagt børnemusik på USB'en i bilen, så må det klare resten ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Manualen statuerer, at den kun kan monteres med isofix, og det har vi kun på bagsæderne, så den måtte gemalen æde (selvom han brummede noget om, at cybex ikke burde skrive på deres hjemmeside, at bilen kan monteres på forsædet af en ny Octavia, når det så kræver ekstra-udstyr - det må han selv om, jeg havde ret :P ).

Vi skal bestemt have købt spejle inden turen - dem har min gemal til gengæld fået lov at vælge og anskaffe (den smule indflydelse sukrede pillen lidt :P ).

Det skal sq nok gå med den tur - han fik mig bare lige gjort lidt usikker. Jeg kører til lur-tid, og cybexen kan vinkles til en dejlig lur-position. Han bliver fodret og vandet og får sut + Doodoo (med suttesnore i, så han ikke mister dem), og så kører vi. Færdig. Jeg har lige lagt børnemusik på USB'en i bilen, så må det klare resten ;)

 

Ahmen, han faar da en laekker tur, den lille fidus ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har netop købt stol nr 2 som er en maxi cosi axissfix som kan bruges bagudvendt til cirka 2 år...og derefter fremadvendes....

Håber vi bliver glade for den meget dyre stol ;-)

Men eftersom vi får to drenge med cirka 13 mdr imellem skal vi nok ud og ha enten en 9-18 kg stol mere eller en 9-36 når vores baby stol ikke længere kan bruges næste år...

Giv lige en update om i er glade for den om en måned eller to... den har vi nemlig også kigget på! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER