Lovely Lady

Jer med bagudvendte auto-stole

44 indlæg i dette emne

Silas er lige blevet vendt forud for nogen uger siden,han er over 100 cm lang og bliver 3 om en uge. Det var blevet besværligt for mig at få ham sat ind i stolen, og hans ben var også meget bøjede efterhånden, derfor valgte vi at vende ham..

Vi har altid haft et spejl i så vi kunne se ham og han os, jog har været glade for den bagudvendte position, så længe det varede:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lise sad bagudvendt indtil hun var 2½ år. Vi vendte hende, da lillebror kom pga jeg gerne ville sidde omme på bagsædet sammen med ham i starten og så måtte Lise flyttes til forsædet, hvor hun kun kunne sidde forudvendt. Hun kunne sagtens have siddet bagudvendt meget længere tid endnu, da hun havde rigeligt plads til benene (hun var ca. 95-100 cm høj). Hun kom så tilbage til bagsædet sammen med lillebror efter lidt tid, men der besluttede vi så at lade hende fortsætte med at være forudvendt, da hun nu havde vænnet sig til dette.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

W skal til at flytte ud af den stol nu :( han er blevet for lang til stolen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æv, Steph! Så godt din forklaring andetsteds... :( Junior har også lang krop og korte ben (som sin bedstefar :biglove ), så jeg kan også være spændt på, hvor længe den går her...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hans argument er, at jeg på en 3-4 timers køretur skal kunne se ham og komme til ham. På så lange ture er det normalt min mand, der kører, og så servicerer jeg på bagsædet.

Hvad med et spejl til at sætte på nakkestøtten på bagsædet? Det har vi, så jeg stadig - via bakspejlet - kan se Liv, selvom hun stadig sidder bagudvendt.

Hvor meget skal han serviceres? F.eks. en drikkedunk kan han nok selv styre? Ellers må der lidt ekstra pauser til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slettet, svarede på gl. post, havde åbenbart ikke scroller helt ned i bunden inden jeg svarede *ups*

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og jeg kan så heller ikke finde ud af at slette indlæg :lol Jeg mangler teksten på knapperne ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

W skal til at flytte ud af den stol nu :( han er blevet for lang til stolen :(

 

Aev - hvilken stol har I? 

 

Noah kan jo sidde i vores laenge, men M er begyndt at knirke lidt... det kan bare ikke nytte noget! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aev - hvilken stol har I?

Noah kan jo sidde i vores laenge, men M er begyndt at knirke lidt... det kan bare ikke nytte noget!

Altså, hvad er det med de mænd... :blink Min mand er også begyndt igen - selvom han lige selv har været ude at købe spejle, så man kan se junior deromme... Min gemal hævder, at junior sidder sammenkrøbet, fordi drengen skal bukke benene - det gør vi andre jo også i bilen... :rolleyes

Noget andet (som jeg ikke har nævnt for ham) er, at jeg tænker, at den lange overkrop bliver et problem på et tidspunkt, fordi selen ikke rigtig kan rykkes opad (cybex svarede mig, at det var ligemeget, når han sidder bagudvendt, men det ved jeg ikke rigtig, om jeg køber...). Når han bliver vendt, kommer han til at sidde med mavepude istedet for selen.

Edit: Steph/W har en rømer dualfix :) Vores cybex sirona minder meget om den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, hvad er det med de mænd... :blink Min mand er også begyndt igen - selvom han lige selv har været ude at købe spejle, så man kan se junior deromme... Min gemal hævder, at junior sidder sammenkrøbet, fordi drengen skal bukke benene - det gør vi andre jo også i bilen... :rolleyes

Noget andet (som jeg ikke har nævnt for ham) er, at jeg tænker, at den lange overkrop bliver et problem på et tidspunkt, fordi selen ikke rigtig kan rykkes opad (cybex svarede mig, at det var ligemeget, når han sidder bagudvendt, men det ved jeg ikke rigtig, om jeg køber...). Når han bliver vendt, kommer han til at sidde med mavepude istedet for selen.

Edit: Steph/W har en rømer dualfix :) Vores cybex sirona minder meget om den.

 

Aah, jeg aner det ikke! Han sidder netop ogsaa saa han ikke har plads til benene, mener han! Men i DK havde vi en arvt daarlig lejestol i lejebilen og der hang benene ned, lige indtil jeg rykkede passagersaedet tilbage, saa smaekkede han dem jo op alligevel. Saa det er, som det skal vaere ;) 

 

Hmm, i vores Max Way kan hovedstoette og sele rykkes op sammen, saa de foelger hinanden og det er gjort i en snuptag, mens han sidder. Der rykker hovedstoetten udover stolen, saa han har stoette indtil hans oerer er oppe ved kanten. Der er LANG tid til. Men det er da ikke smart, at det ikke kan flyttes opad... Bruger han ble endnu? jeg rykkede jo sele og stoette ned igen, fordi der ikke var blenumse til at haeve ham, saa at sige. Du kan evt. spoerge Lena paa sikkerautostol.dk. Hun er alletiders til at hjaelpe med den slags spoergsmaal. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aah, jeg aner det ikke! Han sidder netop ogsaa saa han ikke har plads til benene, mener han! Men i DK havde vi en arvt daarlig lejestol i lejebilen og der hang benene ned, lige indtil jeg rykkede passagersaedet tilbage, saa smaekkede han dem jo op alligevel. Saa det er, som det skal vaere ;)

Hmm, i vores Max Way kan hovedstoette og sele rykkes op sammen, saa de foelger hinanden og det er gjort i en snuptag, mens han sidder. Der rykker hovedstoetten udover stolen, saa han har stoette indtil hans oerer er oppe ved kanten. Der er LANG tid til. Men det er da ikke smart, at det ikke kan flyttes opad... Bruger han ble endnu? jeg rykkede jo sele og stoette ned igen, fordi der ikke var blenumse til at haeve ham, saa at sige. Du kan evt. spoerge Lena paa sikkerautostol.dk. Hun er alletiders til at hjaelpe med den slags spoergsmaal.

Ja som Lise skriver har vi den der fancy rømer som skulle være så stor.

Nakkestøtten (og sider) kan rykkes op, men ikke over stolryggens kant. Det kunne man ikke købe på daværende tidspunkt - det kan man så nu, men dem de havde i ønskebørn ville give os nogle måneder - 1/2 år at løbe på, men de koster jo 4000kr og det er mange penge at betale igen :(

Åh men jeg ved ikke hvad vi gør :( nu skal vi ud og kigge i weekenden for der er rabat og så må vi bedømme. Han kan jo godt presses i rømeren lidt endnu.

Jeg er bare slet ikke klar til at han skal sidde i stor stol uden megen støtte, forudvendt og som endda er helt ret. Han sover jo af og til i bilen og det dur bare ikke at han sidder og 'taber' hovedet.

Edit: jo han er i ble (lidt) endnu. Men pt ikke stofble, fordi hans gravide mor er blevet sart (læs: kaster op over pølle), og de der engangs fylder virkelig intet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvad med Two Way Elite? Den kan fremadvendes og saa sidder de fremadvendt med 5-punktssele... Se det... ! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Giv lige en update om i er glade for den om en måned eller to... den har vi nemlig også kigget på! :)

Vi har den også og er super glade for den. Det er så rart den kan drejes så nemt, når hun skal ind og ud. Hun sidder rigtig godt og jeg er glad for hvile stillingen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ham Haakan fra carseat.se er ikke saa vild med de der Besafe fremfor de andre maerker. Det er nogte med skallen, men jeg har ikke forstaaet det og jeg tror, det er nogle gode bilbarnsaeder. Nu var det jo hip som hap, hvor jeg koebte vores, for det er ikke almindeligt med bagudvendt hernede. Derfor koebte jeg hos ham og raadfoerte mig med ham og hende Lena fra sikkerautostol.dk. 

 

Jeg har overvejet denne her, hvis vi skulle have en anden http://shop.carseat.se/car-seats/britax-two-way-elite-1.html

 

Det er denne her, vi har 

http://shop.carseat.se/car-seats/britax-max-way.html

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Nu blev jeg 1600kr fattigere (på bud endda :prik ) og 1 stks gigant autostol rigere. Jeg dør lidt ved tanken, men vi prøvede de lange bagudvendte og niks, de er ikke lange til W. Så nu må han presses i rømeren nogle måneder endnu og så må han skifte.

Men den er faktisk virkelig fin den vi fandt. En cybex gold (hed den mere, hmm) med smal hovedstøtte der kunne justeres i små hak, noget sidekollisions noget og så skal vi have købt en art selepude (noget teddystof som sidder omkring bilens sele og hjælper barnet med at sidde op, hvis det sover). Så går det hele nok.

Jeg vil godt bede om at N bliver baby i mange år og ikke bliver stor som W så hurtigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige invisteret i en Besafe som er en 0-18kg stol og den eneste i Ønskebørn der kan selemonteres bagudvendt. (Hat ikke isofix i bilen)

til 3795kr -20% :yay

Det eneste minus er at den ikke kan ligges ret meget ned :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har den også og er super glade for den. Det er så rart den kan drejes så nemt, når hun skal ind og ud. Hun sidder rigtig godt og jeg er glad for hvile stillingen. :)

Indtil videre er vi glade for stolen. Synes den dreje funktion er genial og kan slet ikke forestille mig en stol uden...;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER