Fister

Tråden om livets store spørgsmål

654 indlæg i dette emne

Hvorfor tisser baby kun igennem i viklen eller i min seng? Aldrig når det kun kan genere ham selv. Sharing is caring - men stadig. Why????

Jeg har altid baby til at ligge på en babydyne i min seng, så det kun er den, det går ud over ved lækage. Sigrid er ikke såååå slem, min Kristian var styg til både at tisse igen og mere til :rolleyes

Jeg har flere babydyner, så der ligger udskiftning klar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har altid baby til at ligge på en babydyne i min seng, så det kun er den, det går ud over ved lækage. Sigrid er ikke såååå slem, min Kristian var styg til både at tisse igen og mere til :rolleyes

Jeg har flere babydyner, så der ligger udskiftning klar :)

Næste spørgsmål: hvorfor sveder min baby så meget at han ikke kan ligge på en dyne? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næste spørgsmål: hvorfor sveder min baby så meget at han ikke kan ligge på en dyne? :D

:lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan opgøres energiindholdet i fødevarer? Hvordan ved man, at 100g indeholder 35g kulhydrater?! :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan opgøres energiindholdet i fødevarer? Hvordan ved man, at 100g indeholder 35g kulhydrater?! :blink

Er det ikke noget med at de brænder det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ELSKER Discovery Channel.

 

:ditto Og også at se Gold Rush, Livsfarlig Fangst, Mythbusters og hvad der ellers kører. Det er lidt min go to kanal, når jeg ikke ved, hvad jeg ellers skal se :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke noget med at de brænder det?

Jeps og så trækkes massen af protein,fedt og aske fra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps og så trækkes massen af protein,fedt og aske fra.

Og hvordan kender man mængden af fedt og protein?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ordet 'stolt' hvordan bruges det? Hvad kan man være stolt af?

Man kan være stolt af at få en god karakter til eksamen, ikke sandt?

Kan forældre være stolte af at deres børn for en god karakter til eksamen? Eller skal de have en andel i grunden til karakteren?

Kan forældre være stolte af børnene selv?

Kan bedsteforældre være stolte af børnebørnene, både som personer og for de præstationer de opnår eller kun en af delene?

Er det kun mig der forstår det ord som at man 'tilfreds' med en given handling, som man har påvirket i en bestemt retning?

Altså: jeg er stolt over at jeg fik 12 i min bachelor for jeg kæmpede meget for den. Jeg er ikke stolt over at jeg fik 10 i jura på hhx for det handlede mest om at min lærer havde fået en ide om at jeg var dygtigt (hvilket jeg ikke var).

Jeg synes ikke mine forældre kan være stolte over at jeg fik 12 i den bachelor, for de har ingen påvirkning haft (direkte). Men de kan vel godt være stolte af mig, fordi de har været med til at skabe sådan et vidunderligt ( ;) ) menneske (inddirekte).

Eller hvad?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor kan vores forældres generation ikke finde ud af at tage en selfie uden at se mega anstrengte ud? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor kan vores forældres generation ikke finde ud af at tage en selfie uden at se mega anstrengte ud? :D

Som om de står i stærk modvind :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som om de står i stærk modvind :D

Hahaha, so true!!! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som om de står i stærk modvind :D

Præcis! :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor cykler folk langsommere, når de cykler over for rødt? Altså det bliver jo ikke mindre ulovligt af at man sniiiiiger sig afsted :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor cykler folk langsommere, når de cykler over for rødt? Altså det bliver jo ikke mindre ulovligt af at man sniiiiiger sig afsted :chin:

Haha, det er en god pointe!

Og hvorfor er det altid de langsomste cyklister, som sniger udenom alle andre ved rødt lys, så de kan holde forrest og blive overhalet igen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, det er en god pointe!

Og hvorfor er det altid de langsomste cyklister, som sniger udenom alle andre ved rødt lys, så de kan holde forrest og blive overhalet igen?

 

og det er så irriterende når de gør det :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, det er en god pointe!

Og hvorfor er det altid de langsomste cyklister, som sniger udenom alle andre ved rødt lys, så de kan holde forrest og blive overhalet igen?

Ja!Eller for at køre over for rødt og så blive overhalet igen.. Igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bageblandinger - jeg forstår dem ikke?!

 

En bageblanding til æbletærte fx som består ca af mel, bagepulver og sukker og konserveringsmidler - i en pakke med opskrift på. Jeg skal så tilsætte smør og mælk, ælte, rulle ud, skrælle og skære æbler ud og bage. Hvordan er det nemmere end alt det samme, plus lige at afmåle mel, sukker og bagepulver...? En færdig dej eller en pose med snittede æbler havde gjort det nemmere. Fordelen ved bageblandingen forstår jeg ikke.

 

En pulver-tomatsovs - same thing?!

 

Pulveret består stort set af buillon med pulveriseret tomatkoncentrat og E numre - og opskriften står udenpå. Jeg skal tilsætte kød, rense og snitte grøntsager og tilsætte vand. Jeg syns ikke engang det er nemmere end at åbne en karton tomatpure og tilsætte buillon/krydderier (og lidt mindre salt ærligt talt). 

 

Min kæreste som er opvokset med disse ting syns jeg er helt blank fordi jeg ikke forstår at det er nemmere. Jeg har prøvet at lave retterne for hans skyld, men ender hver gang med han blir vildt sur over jeg har invendinger. Men det er selvfølgelig også lidt dumt/omsonst at diskuttere med en som aldrig selv laver mad...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bageblandinger - jeg forstår dem ikke?!

En bageblanding til æbletærte fx som består ca af mel, bagepulver og sukker og konserveringsmidler - i en pakke med opskrift på. Jeg skal så tilsætte smør og mælk, ælte, rulle ud, skrælle og skære æbler ud og bage. Hvordan er det nemmere end alt det samme, plus lige at afmåle mel, sukker og bagepulver...? En færdig dej eller en pose med snittede æbler havde gjort det nemmere. Fordelen ved bageblandingen forstår jeg ikke.

En pulver-tomatsovs - same thing?!

Pulveret består stort set af buillon med pulveriseret tomatkoncentrat og E numre - og opskriften står udenpå. Jeg skal tilsætte kød, rense og snitte grøntsager og tilsætte vand. Jeg syns ikke engang det er nemmere end at åbne en karton tomatpure og tilsætte buillon/krydderier (og lidt mindre salt ærligt talt).

Min kæreste som er opvokset med disse ting syns jeg er helt blank fordi jeg ikke forstår at det er nemmere. Jeg har prøvet at lave retterne for hans skyld, men ender hver gang med han blir vildt sur over jeg har invendinger. Men det er selvfølgelig også lidt dumt/omsonst at diskuttere med en som aldrig selv laver mad...

Helt enig!!

Min mor køber altid pandekageblandinger, og jeg kan på ingen måde se, hvorfor det er nemmere, når man alligevel skal stå op afmåle mælk osv, og bagefter piske som ved en opskrift fra bunden.

Det samme med feks knorr-lasagne. Du skal jo alligevel gøre alle de samme ting, som når du laver det helt selv.

For mig at se, er det bare en ekstra udgift at købe sådanne pakker :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt enig!!

Min mor køber altid pandekageblandinger, og jeg kan på ingen måde se, hvorfor det er nemmere, når man alligevel skal stå op afmåle mælk osv, og bagefter piske som ved en opskrift fra bunden.

Det samme med feks knorr-lasagne. Du skal jo alligevel gøre alle de samme ting, som når du laver det helt selv.

For mig at se, er det bare en ekstra udgift at købe sådanne pakker :D

Der er jeg ikke enig :D de fleste lasagne opskrifter tager +60min, men jeg kan lave en knoer lasagne på 40 min.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske ikke et af livets store men dagens her hjemme:

Collage%202016-05-16%2018_40_23_zpsdtzer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske ikke et af livets store men dagens her hjemme:

Collage%202016-05-16%2018_40_23_zpsdtzer

Haha skøn collage :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske ikke et af livets store men dagens her hjemme:

Collage%202016-05-16%2018_40_23_zpsdtzer

Det ser i hvert fald hyggeligt ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske ikke et af livets store men dagens her hjemme:Collage%202016-05-16%2018_40_23_zpsdtzer

:D herligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER