Fister

Tråden om livets store spørgsmål

654 indlæg i dette emne

I Tyskland koster en kugle 1 euro - det holder!

Det gør den også i Danmark - du skal bare betale 14 kr for bægeret :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det gør den også i Danmark - du skal bare betale 14 kr for bægeret :P

:lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør den også i Danmark - du skal bare betale 14 kr for bægeret :P

Hæhæhæ!

Tyskland...ordnung muss sein :D ikke så meget pis dér. De HAR sikkert ikke engang en debattråd om store spørgsmål!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hæhæhæ!

Tyskland...ordnung muss sein :D ikke så meget pis dér. De HAR sikkert ikke engang en debattråd om store spørgsmål!

Hahaha :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er fluers formål i livet udover at flyve rundt og genere mest muligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er fluers formål i livet udover at flyve rundt og genere mest muligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor er det meste værre for mænd end for kvinder? Jeg kan nævne forkølelse, mindre end 8 timers søvn, sure børn, rengøring, den indskrænkede frihed det medfører at få børn, at skulle rejse sig når man først har sat sig i sofaen etc. Jeg ved at nogen vil sige at det er naturligt og medfødt og har at gøre med gener og evolution, men så synes jeg evolutionen skulle se at stramme op, hvis mændene skal have en chance for at overleve...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Retfærdiggørelse af edderkoppers eksistens :D

:haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor skal legetøj sættes så ekstremt grundigt fast i emballagen? Hold nu op, hvor kan der sidde mange strips og "ståltråd" og jeg ved ikke hvad. Min - ellers udemærkede - saks kan dårligt klippe dem over, og det der sno-fletværk tager jo 100 år at lukke op igen. Og så går nogle af stripsne ovenikøbet igennem selve legetøjet? Come on! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor skal legetøj sættes så ekstremt grundigt fast i emballagen? Hold nu op, hvor kan der sidde mange strips og "ståltråd" og jeg ved ikke hvad. Min - ellers udemærkede - saks kan dårligt klippe dem over, og det der sno-fletværk tager jo 100 år at lukke op igen. Og så går nogle af stripsne ovenikøbet igennem selve legetøjet? Come on! :rolleyes

Det må være for at holde gang i beskæftigelsen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor skal legetøj sættes så ekstremt grundigt fast i emballagen? Hold nu op, hvor kan der sidde mange strips og "ståltråd" og jeg ved ikke hvad. Min - ellers udemærkede - saks kan dårligt klippe dem over, og det der sno-fletværk tager jo 100 år at lukke op igen. Og så går nogle af stripsne ovenikøbet igennem selve legetøjet? Come on! :rolleyes

De har store problemer i legetøjsbutikerne med at folk pakker tingene ud og stjæler dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De har store problemer i legetøjsbutikerne med at folk pakker tingene ud og stjæler dem.

Seriøst? :blink Hvor langt ude! :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De har store problemer i legetøjsbutikerne med at folk pakker tingene ud og stjæler dem.

For et par uger siden var jeg i Toys'r'us for at købe gaver og kom lidt i snak med en medarbejder der gik og ryddede op efter folk der havde leget med legetøjet - her var det dukkevogne mm. Hun fandt også en tom æske på en hylde der havde været en dukke i - den lå så godt nok i en dukkevogn men alligevel. Nogle forældre burde holde lidt mere øje med deres børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan siger man tak til en der har reddet ens liv..? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan siger man tak til en der har reddet ens liv..? :chin:

Puha, ja den er svær. Kan man overhovedet finde et tak det duer? Jeg tror faktisk at det bedste man kan gøre er at se personen ordentlig ind i øjnene og sige "Tak for at du reddede mit liv". Jeg prøvede det da jeg var tæt på at miste livet under fødslen af vores mindste. Bagefter snakkede jeg med lægen, og takkede for at hun reddede mit liv. "Det er mit job, sagde hun så".

Hvad er der dog sket siden du stiller det spørgsmål?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, ja den er svær. Kan man overhovedet finde et tak det duer? Jeg tror faktisk at det bedste man kan gøre er at se personen ordentlig ind i øjnene og sige "Tak for at du reddede mit liv". Jeg prøvede det da jeg var tæt på at miste livet under fødslen af vores mindste. Bagefter snakkede jeg med lægen, og takkede for at hun reddede mit liv. "Det er mit job, sagde hun så".

Hvad er der dog sket siden du stiller det spørgsmål?

Det var efter den meget voldsomme abort jeg var igennem torsdag-mandag... Endte med at gå i krampe, vende det hvide ud af øjnene og miste bevidstheden fuldstændig og stoppe med at trække vejret søndag aften...

Og manden brød fuldstændig sammen men formåede alligevel at ringe 112 og få fortalt hende i røret hvad der var galt og få mig ned på gulvet og holde mig i live... Og alt hva hun ellers bad ham om..

Han blev mega skræmt og er helt gået i kuk over det.. Jeg ved ikke hvordan jeg lige skal få ham sagt tak og måske helt lige komme på den anden side..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var efter den meget voldsomme abort jeg var igennem torsdag-mandag... Endte med at gå i krampe, vende det hvide ud af øjnene og miste bevidstheden fuldstændig og stoppe med at trække vejret søndag aften...

Og manden brød fuldstændig sammen men formåede alligevel at ringe 112 og få fortalt hende i røret hvad der var galt og få mig ned på gulvet og holde mig i live... Og alt hva hun ellers bad ham om..

Han blev mega skræmt og er helt gået i kuk over det.. Jeg ved ikke hvordan jeg lige skal få ham sagt tak og måske helt lige komme på den anden side..

Ej puha! :o Er du okay igen? :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej puha! :o Er du okay igen? :kiss

Jaah jeg er egentlig okay.. Opdagede jo ikk noget før bagefter...

Det er ret uhyggeligt og var lidt nervøs for at gå på vores wc lige bagefter :P

Men det er selve aborten torsdag aften og blødningen de efterfølgende aftener der har ramt mig og så at jeg skulle i narkose igen igen IGEN...! :gal

Men det har ramt manden temmelig voldsomt, han kan ikk koncentrere sig og ringer til mig for at hører jeg er okay og sige han tænker på mig og ikk fordi han bare savner mig/syns jeg er sød.. Han er hårdt ramt.. :(

Har en psykolog tid i august men vil så gerne gøre noget sødt for ham for ligesom at få noget positivt ud af det og få vendt den til at han var sej...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaah jeg er egentlig okay.. Opdagede jo ikk noget før bagefter...

Det er ret uhyggeligt og var lidt nervøs for at gå på vores wc lige bagefter :P

Men det er selve aborten torsdag aften og blødningen de efterfølgende aftener der har ramt mig og så at jeg skulle i narkose igen igen IGEN...! :gal

Men det har ramt manden temmelig voldsomt, han kan ikk koncentrere sig og ringer til mig for at hører jeg er okay og sige han tænker på mig og ikk fordi han bare savner mig/syns jeg er sød.. Han er hårdt ramt.. :(

Har en psykolog tid i august men vil så gerne gøre noget sødt for ham for ligesom at få noget positivt ud af det og få vendt den til at han var sej...

Det forstår jeg dælme godt. Jeg ville også være ret forskrækket hvis jeg skulle 'sparke' liv i min mand :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha Ikra. Det er virkelig voldsomt. For jer begge to.

Jeg tænker måske, at det er en god idé at gøre meget ud af at lade ham mærke, at du er der og sige det højt. Kramme, kramme, kramme. Lad ham mærke dit hjerte slå, se ham i øjnene, kys ham. Hvis du kunne mærke at du havde det skidt op til, så lav en plan sammen med ham om, hvad du vil gøre en anden gang. "Hvis jeg bliver svimmel ringer jeg til naboen/112/dig/Bente", "Vi ringer hellere 112 en gang for meget end for lidt". Og så er det bare rigtigt godt, I har tid til at tale med en professionel. 

 

Jeg har ingen erfaringer med den slags, men det var bare det jeg umiddelbart tænkte, jeg selv eller min mand kunne have brug for.

 

Alt det bedste til jer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SKAL man have conversesko på, når man dyrker crossfit?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SKAL man have conversesko på, når man dyrker crossfit?

Formentlig. Hvad ellers ? :D

Hvordan får man guidet sin søn igennem dét, at vi mødte en formentlig døddrukken hjemløs øst-europæer (jamen altså, det var han...), som var faldet om på stien og bare lå pladask og så lige lovligt sølle ud. Jeg forsøgte at tale til manden og konstaterede, at han trak vejret, men der var ingen respons og jeg blev nervøs for hans tilstand. Der stod så en ung fyr, som fortalte at manden for nylig havde rørt på sig og vi blev enige om, at han ringede efter hjælp. Der skete intet dramatisk, men Theodor stillede resten aftenen 100 spørgsmål a la:

- hvorfor var manden syg?

- hvor var hans venner?

- hvorfor lå han på vejen?

- var der nogen der havde tacklet ham?

- hvor bor han henne?

- hvornår kommer der nogen og hjælper ham?

Jeg kom bare til kort og fortalte egentlig straight forward men omsorgsfuldt, hvad jeg troede. Men kæmpe overload i min lille følsomme guts hoved og hjerte ❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan kan et gavekort være "gaven, der aldrig skal byttes"? Er det ikke hele ideen med et gavekort? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan kan et gavekort være "gaven, der aldrig skal byttes"? Er det ikke hele ideen med et gavekort? :D

:D :D hænger man det ikke bare op ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha Ikra. Det er virkelig voldsomt. For jer begge to.

Jeg tænker måske, at det er en god idé at gøre meget ud af at lade ham mærke, at du er der og sige det højt. Kramme, kramme, kramme. Lad ham mærke dit hjerte slå, se ham i øjnene, kys ham. Hvis du kunne mærke at du havde det skidt op til, så lav en plan sammen med ham om, hvad du vil gøre en anden gang. "Hvis jeg bliver svimmel ringer jeg til naboen/112/dig/Bente", "Vi ringer hellere 112 en gang for meget end for lidt". Og så er det bare rigtigt godt, I har tid til at tale med en professionel.

Jeg har ingen erfaringer med den slags, men det var bare det jeg umiddelbart tænkte, jeg selv eller min mand kunne have brug for.

Alt det bedste til jer!

Ja det var ikke ligefrem sjovt.. Kunne godt have brugt min weekend på noget andet..

Jeg tror måske du har ret, at det bedste er en masse omsorg og kærlighed og vise ham at jeg stadigvæk er her på alle måder.. :chin:

Vil bare så gerne give ham en lille erkendtlighed af hvor sej han har været..

Lidt ligesom hvis børn får en medalje hvis de har gjort noget stort, ringet 112, reddet nogen eller lignende..

Ved ikke om det måske er for fjollet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER