Aja

Smertefri fødsel

14 indlæg i dette emne

Er der nogen af jer andre der har prøvet smertefri fødsel eller overvejer det?

Jeg synes det var lidt voldsomt (dyrt) med selve kurset, men jeg har købt bogen og er lige gået i gang med den. Jeg er umiddelbart ret begejstret for idéen og glæder mig lidt til at komme i gang med at træne det og se om der har en effekt ved fødslen.

Det kunne være sjovt at høre hvis nogen har erfaring med det eller hvad I ellers har gjort jer af tanker omkring fødselsforberedelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min veninde havde stor succes med det:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik selv til forberedelse et andet sted, og det var ok, men min fødsel endte med at være helt anderledes end det som hende damen havde lagt op til, så jeg springer over denne gang:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til et foredrag med Anja Bay omkring smertefri fødsel. Jeg synes ideen var super spænde men ligesom dig at det var lige dyrt nok, så købte også bare bogen, som jeg er gået igang med at læse. Som supplement har jeg meldt mig til apa fødselsforberedelse, som er i et lidt overskueligt prisleje

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik på APA sidst og det var jeg rigtig glad for. Ses stadig med mit hold nu snart 3 år efter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har sådan et lidt anstrengt forhold til "smertefri fødsel"' jeg tror simpelthen ikke på det er bedre end meget andet fødselsforberedelse - det vigtigste er at man går til noget der er fornuftigt ved rigtige jordemødre.

Så jeg bliver total smålig over at nogen kan monopolisere fødselsforberedelse og ruinere usikre førstegangs fødende på deres bekymring for smerter!

APA har jeg hørt godt om. Jeg gik selv til "mavedans for gravide" som desværre er nedlagt. Så jeg VED der er gode kurser derude som ikke koster det kvarte af den ufødte baby!

Jeg er ikke i tvivl om at det er godt, men det er lidt som at tage 100kr for en mælk IMO

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde stor gavn af smertefri fødsel. Teknikkerne var helt sikkert mit holdepunkt under veerne.

Om andet fødselsforberedelse havde været ligeså godt? Ja, det havde det sikkert, men filosofien bag smertefri fødsel gav rigtig god mening for mig. Så jeg betalte gladeligt 100 kr for en liter mælk og gjorde det uden at tøve igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes du er lidt hård Majs, for hun har vel bare udviklet noget som tilsyneladende virker for en del kvinder, og som man så kan købe eller lade være.

 

Min veninde, som brugte det, fødte i badekar og tog selv imod barnet og havde en virkelig skøn fødselsoplevelse. Det kan selvfølgelig være tilfældigt, men det kan jo også være, at hun var hjulpet rigtigt godt på vej med smertefri fødsel. Hun følte i hvert fald at hun var med og i kontrol hele vejen. I hvert fald gav det mening for hende. 

 

Jeg gik hos en anden, som var anerkendt, og det var sådan ok. Faktisk havde vi besøg af en ganske anerkendt og meget brugt jordemoder et par gange - men jeg husker mest at hun var ret fordømmende overfor en af de andre gravide, som jeg ved Gud ikke så nogen grund til at være efter. Hende underviseren brugte en masse krudt på at fortælle om en masse praktisk omkring fødselsforløbet, og jeg kan egentlig ikke klage over kurset som sådan. Men da jeg skulle føde, kunne jeg ikke bruge det til ret meget, for mit fødselsforløb var anderledes end alle hendes fire fødsler, som hun vist havde fået talt os allesammen så meget ind i, at vi følte vi (eller jeg i hvert fald) var godt informeret. Men det VAR virkelig et helt normalt og fint kursus - det viste sig bare, at jeg ikke havde fundet MIN krop i forløbet og troede at jeg var forkert, da min fødsel gik i gang, for min krop gjorde ikke som det var blevet forklaret. (Den havde bare travlt; jeg havde ikke en kompliceret fødsel, men jeg følte mig simpelthen sådan som en svagpisser, fordi jeg igen og igen var blevet forberedt på ve-pauser og lange forløb og udvidelsesfaser osv., men min krop ville bare føde hurtigt, så der var f.eks. ikke rigtigt nogen pauser imellem veerne). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes du er lidt hård Majs, for hun har vel bare udviklet noget som tilsyneladende virker for en del kvinder, og som man så kan købe eller lade være.

Min veninde, som brugte det, fødte i badekar og tog selv imod barnet og havde en virkelig skøn fødselsoplevelse. Det kan selvfølgelig være tilfældigt, men det kan jo også være, at hun var hjulpet rigtigt godt på vej med smertefri fødsel. Hun følte i hvert fald at hun var med og i kontrol hele vejen. I hvert fald gav det mening for hende.

Jeg gik hos en anden, som var anerkendt, og det var sådan ok. Faktisk havde vi besøg af en ganske anerkendt og meget brugt jordemoder et par gange - men jeg husker mest at hun var ret fordømmende overfor en af de andre gravide, som jeg ved Gud ikke så nogen grund til at være efter. Hende underviseren brugte en masse krudt på at fortælle om en masse praktisk omkring fødselsforløbet, og jeg kan egentlig ikke klage over kurset som sådan. Men da jeg skulle føde, kunne jeg ikke bruge det til ret meget, for mit fødselsforløb var anderledes end alle hendes fire fødsler, som hun vist havde fået talt os allesammen så meget ind i, at vi følte vi (eller jeg i hvert fald) var godt informeret. Men det VAR virkelig et helt normalt og fint kursus - det viste sig bare, at jeg ikke havde fundet MIN krop i forløbet og troede at jeg var forkert, da min fødsel gik i gang, for min krop gjorde ikke som det var blevet forklaret. (Den havde bare travlt; jeg havde ikke en kompliceret fødsel, men jeg følte mig simpelthen sådan som en svagpisser, fordi jeg igen og igen var blevet forberedt på ve-pauser og lange forløb og udvidelsesfaser osv., men min krop ville bare føde hurtigt, så der var f.eks. ikke rigtigt nogen pauser imellem veerne).

Folk vil jo betale så selvfølgelig er det ok at tage penge for det, på samme måde som designer møbler. De har jo ikke opfundet stole konceptet, de har bare designet en stol som folk er villig til at betale for.

Jeg stiller mig bare kritisk overfor det! Hvad er det helt præcis der gør at det er bedre? For det tror jeg ikke på det er, jeg tror bare det er bedre markedsført.

Jeg var til et kursus på 10 undervisnings gange af 2 timer for 600kr og det var GENIALT!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går på APA og synes det er godt.

Mht smertefri fødsel tror jeg også det kommer an på hvordan man er som menneske - Anja Bay siger selv at det er til dem der tænker med hovedet- så Selvom jeg til daglig arbejder analytisk etc så er jeg meget følelsesbaseret og valgte det derfor fra og laver i stedet så APA og gravidyoga :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går på APA og synes det er godt.

Mht smertefri fødsel tror jeg også det kommer an på hvordan man er som menneske - Anja Bay siger selv at det er til dem der tænker med hovedet- så Selvom jeg til daglig arbejder analytisk etc så er jeg meget følelsesbaseret og valgte det derfor fra og laver i stedet så APA og gravidyoga :)

Blander mig lige (er fra nov.gruppen:), men må jeg høre hvor du går til graviditetsyoga og om du er glad for det? Har netop selv meldt mig til APA men vil også meget gerne gå til graviditetsyoga!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blander mig lige (er fra nov.gruppen:), men må jeg høre hvor du går til graviditetsyoga og om du er glad for det? Har netop selv meldt mig til APA men vil også meget gerne gå til graviditetsyoga!

Blandede mig også- er fra september gruppen ☺️

Gik hos yogini yoga på Østerbro - også ved 1. Graviditet og synes det er vildt godt!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stor stor fan af smertefri fødsel. Virkelig fantastiske værktøjer man får og en god viden om det at håndtere smerte og hvad smerte i forbindelse med en fødsel i virkeligheden er. Kan anbefales til alle der gerne vil have kontrol og forstå hvorfor kroppen gør som den gør under en fødsel. Jeg er lidt af en kontrol freak og jeg ku mærke at jeg ikke var typen der ville få gavn af yoga mm (selvom jeg gerne ville og også prøvede det kort), så er min type bare mere til meget konkrete teknikker og en helt masse viden. Vejrtrækningen er meget modsat de fleste andre fødselsforberedelser for den består af meget små hurtige vejrtrækninger istedet for de dybe afslappende vejrtrækninger, og det var min redning under fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blandede mig også- er fra september gruppen ☺️

Gik hos yogini yoga på Østerbro - også ved 1. Graviditet og synes det er vildt godt!!!

Det lyder godt! Tak:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER