Guest

Ammepude dilemma

21 indlæg i dette emne

jeg havde egentlig besluttet mig for en Fosflake ammepude! Har altid hørt godt om den.

Var i babysam og fik at vide at der er fosflake i vanilla og smallstuff (tror jeg hun sagde).

Bagefter gik jeg så i kære børn, men deres ammepude var nogle sølle flade nogen. Butiksassistenten sagde så at de fleste brugte fosflake efterligninger da fosflake er for dyrt :chin:

Så nu er jeg lidt forvirret :unsure

MEN så fandt han en anden ammepude som jeg egentlig godt kan se fidusen i:

http://m.kaereboern.dk/chicco-ammepude-bobby/

Den er ret fast, fastere end fosflake, den kan støtte hele vejen rundt og den virker rigtig god for ryggen. MEN jeg ved ikke om den er FOR fast? Eller om den er god i praksis?

Så piger hvad siger i? Er det FF eller er det chicco-Bobby? Erfaring søges især med Chicco-Bobby!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har ingen erfaring med den ammepude, men tænker at den jo næsten ikke kan blive for fast, hvis du spørger mig :) Jeg var RØV træt af de ammepuder jeg havde ved Charlie fordi de bare ikke var faste nok. Jeg har købt en smallstuff fossflake denne her gang og den virker super skøn. Jeg brugte en del tid på at lede efter en på tilbud :) Men med laid back amning ved jeg slet ikke, hvor meget jeg får den brugt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ingen erfaring med den ammepude, men tænker at den jo næsten ikke kan blive for fast, hvis du spørger mig :) Jeg var RØV træt af de ammepuder jeg havde ved Charlie fordi de bare ikke var faste nok. Jeg har købt en smallstuff fossflake denne her gang og den virker super skøn. Jeg brugte en del tid på at lede efter en på tilbud :) Men med laid back amning ved jeg slet ikke, hvor meget jeg får den brugt ;)

Jeg brugte også nogle gange ved flaske pga halebenet :p så skal have en ny lige meget hvad. Og jeg har det også lidt som dig at jo fastere jo bedre. Aldrig mere Krøyer kugler der bliver flade, larmer og er mere til besvær end hjælp!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte også nogle gange ved flaske pga halebenet :P så skal have en ny lige meget hvad. Og jeg har det også lidt som dig at jo fastere jo bedre. Aldrig mere Krøyer kugler der bliver flade, larmer og er mere til besvær end hjælp!

Helt enig ;) Ja naturligvis - vi skal også bruge den ved flaske ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt en original fossflake denne gang og den er FANTASTISK. Alle pengene værd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt en original fossflake denne gang og den er FANTASTISK. Alle pengene værd.

Hvad gav du for den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror det var en 600-700 men jeg er virkelig også glad for den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en amme pude der går hele vejen rundt som den du viser. Min bliver bare smallere i den ene ende. Jrg ved ikke hvad mærke det er da det er en jeg har fået.. men tror det er noget bomuldsfyld. Jeg synes den er god at sidde med. Skulle dog lige vende mig til at vinkle den ordenligt i starten - i starten synes jeg ikke jeg sad godt med den.

Men det du også skal tænke over er om den kan vaskes. Det kan min ikke - kun betrækket - og den bliver altså ramt jævnligt af lillepigen der gylper. Bare lige en ekstra overvejelse..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min ammepude er fra rätt start og er formet som MaleneB beskriver.

Den er med polyesterfibre og hele kan smides direkte i vaskemaskine. Det er super praktisk og har været benyttet indtil flere gange da Freja var et ægte gylpebarn.

Den er forholdsvis fast og har ikke mistet facon eller blevet flad.

Jeg var i hvert fald rigtig glad for den og regner med at bruge den igen til Mikkel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror det var en 600-700 men jeg er virkelig også glad for den.

Det er dobbelt så meget som smallstuff og vanilla - er det så bare en efterlignings fyld der er deri? :chin:

Edit: en hurtig Google bekræfter at det er original fossflakes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bestilte noget specielt betræk med så det er nok det der har kostet ekstra. Men man skal tjekke vægten. De billige vejer kun det halve.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har Nørgaard Madsen fossflake ammepude og den er fantastisk!!!

Personlig vil jeg ikke have en der går rundt om ryggen. Det virker simpelthen for underligt og ensformigt for mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Majs, bruger Smallstuff en efterligning???

På min står der 'fossflakes', det må de vel ikke skrive hvis det ikke er det ægte, eller hvad?

Nej - hvis der står fossflake på er den god nok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har Nørgaard Madsen fossflake ammepude og den er fantastisk!!!

Personlig vil jeg ikke have en der går rundt om ryggen. Det virker simpelthen for underligt og ensformigt for mig :)

Det er også det jeg er lidt i tvivl om :unsure jeg må ud og se og mærke! Det er jo en af de ting der kan være med til at amningen lykkedes denne gang! Så det er ret vigtigt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også det jeg er lidt i tvivl om :unsure jeg må ud og se og mærke! Det er jo en af de ting der kan være med til at amningen lykkedes denne gang! Så det er ret vigtigt!

Jeg har både min elskede tvillingepude og så har jeg en single pude med foss flakes fra milkner. Den er så fantastisk den falder ikke sammen og giver en god støtte selv nu hvor drengene er ved at være store.

Jeg tager i øvrigt ofte et hjørne bag om ryggen og har puden liggende på siden, da den så ikke skrider ud så let, så jeg ville have elsket puden med rygstøtte, men det er jo nok smag og behag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har både min elskede tvillingepude og så har jeg en single pude med foss flakes fra milkner. Den er så fantastisk den falder ikke sammen og giver en god støtte selv nu hvor drengene er ved at være store.

Jeg tager i øvrigt ofte et hjørne bag om ryggen og har puden liggende på siden, da den så ikke skrider ud så let, så jeg ville have elsket puden med rygstøtte, men det er jo nok smag og behag.

Hvis jeg var millionær købte jeg en af hver :p

Ej jeg må prøve ud og røre igen!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal jeg prøve at tage min smallstuff fossflakes med på tirsdag? Og så kan du også prøve den jeg havde til elin - den har min mor selvf lige fundet hjemme ved dem...

Jeg gav iøvrigt 350 kr for min smallstuff - det synes jeg var en fin pris! Og den virker lækker og blød

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt en brugt fossflake til 150 kr.den kan vaskes ved 60 grader og den virker SÅ lækker!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg var millionær købte jeg en af hver :p

Ej jeg må prøve ud og røre igen!!!

Hold evt øje med mamashop.dk ind i mellem kører de slagtilbud. Jeg fik min milkner for 150 plus fragt...

Og min ez2nurse tvillingepude fandt jeg billigt i den blå avis.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjovt lige at falde over denne tråd. Jeg har nemlig undret mig over at alle ammepuder i butikken nu er så faste og pudeagtige.

Jeg var nemlig glad for min med kugler for 4 år siden :D Så det har jeg været irriteret over ikke at kunne finde ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en oekologisk med speltfyld, som er dejlig koelig at sidde med og meget fast i det. Jeg har ikke overvejet, at den skulle vaere bloed eller noget... men saadan LAEKKER, det ved jeg i grunden ikke, om jeg synes, den er. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER