NytLiv

At rejse med børn...

11 indlæg i dette emne

Vi skal ud at rejse for første gang med vores børn. De er knap 2 og 4 år. Vi skal 10 dage til Barcelona. Flyve frem og tilbage.

Har I nogle gode råd til flyveturen? Får børn ondt i ørerne og hvis de gør, hvad kan man så gøre for at afhjælpe det? Jeg selv får simpelthen så ondt pga. tryk i bihulerne at tårerne løber ned ad kinderne under det meste af en flyvetur - intet hjælper! Har prøvet både at udligne trykket, tygge tyggegummi osv... men kom gerne med råd? 

 

Nogle gode råd generelt om at rejse med sine børn?

Vi forventer det bliver en stille og rolig tur, hvor vi tager det i et tempo, vi alle kan følge med til - jeg er også gravid!

 

Kom endelig med alle jeres tanker og idéer! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her følger jeg lige med og forhåbentlig suger råd til mig. Vi skal nemlig til LA med en to-årig og jeg er også gravid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har hørt, at det er en god ide, at de har sut i munden, når man letter og lander. Det skulle lette trykket i ørerne.

Men nu ved jeg jo ikke, om dine stadig bruger sut :)

Vi fløj til Thailand med Theo, da han var 2,5 år. Det er jo en lang flyvetur, så vi havde lavet en masse små gaver, som han kunne få undervejs, hvis han blev urolig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lider selv meget i ørerne når jeg flyver. Det der hjælper bedst er næsespray fordi det udvider passagen der kommer tryk i. Men jeg er ikke sikker på at børn må bruge den?

Og så hjælper det at tygge. Det er især ved nedstigningen at problemet er stort for mig. Så der tygger jeg bolcher. Så der ville jeg sørge for at have noget med du ved de vil spise.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi spiste chips ved opstigning, dog var L ret ligeglad med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik nogle plastik krus med vat i til ørene, da Laurids ikke ville være med mere.

Ellers forskellige legetøj, som kommer frem lidt efter hinanden.

Ellers er personalet også behjælpelig, hvis det er længere turer.

Vi fløj om nattn med L. Han var 2 1/2 og vi havde kun kendt hinanden i 28 dage.

Ja, tænker også at have legetøj/små aktiviteter med, vi kan finde frem lidt ad gangen. Vi skal flyve sidst på eftermiddagen og indover aftensmadstid, så der går nok også lidt tid med at spise.... 

Hvordan hjælper vat i ørene... for støj eller? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt, at det er en god ide, at de har sut i munden, når man letter og lander. Det skulle lette trykket i ørerne.

Men nu ved jeg jo ikke, om dine stadig bruger sut :)

Vi fløj til Thailand med Theo, da han var 2,5 år. Det er jo en lang flyvetur, så vi havde lavet en masse små gaver, som han kunne få undervejs, hvis han blev urolig.

Ja, små pakker med forskellige aktiviteter er sikkert en god ide. Turen er jo heldigvis ikke så lang 2,5 time ca. Vi er vant til at køre i tog ofte i 1,5 time uden problemer og hvor de sidder stille hele vejen... men det er selvfølgelig noget andet med fly!

Ingen af mine piger bruger sut, så den kan vi desværre ikke benytte os af! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, tænker også at have legetøj/små aktiviteter med, vi kan finde frem lidt ad gangen. Vi skal flyve sidst på eftermiddagen og indover aftensmadstid, så der går nok også lidt tid med at spise....

Hvordan hjælper vat i ørene... for støj eller? :)

Jeg ved det ikke, det var stewardesserne, der kom med dem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lider selv meget i ørerne når jeg flyver. Det der hjælper bedst er næsespray fordi det udvider passagen der kommer tryk i. Men jeg er ikke sikker på at børn må bruge den?

Og så hjælper det at tygge. Det er især ved nedstigningen at problemet er stort for mig. Så der tygger jeg bolcher. Så der ville jeg sørge for at have noget med du ved de vil spise.

Uhh, måske skal jeg få fat i en næsespray til mig selv. Jeg har aldrig tænkt på, det måske kunne hjælpe... Har du så taget det efter i er lettet og landet, eller hvordan?

Og ja, det med at tygge har jeg også hørt... Tænker vi under alle omstændigheder har diverse snacks med, så vil huske at finde noget, vi kan tygge på imens.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi spiste chips ved opstigning, dog var L ret ligeglad med det.

Ja, jeg håber også pigerne er ligeglade. De har aldrig nogensinde haft problemer med ører eller bihuler, så satser på at det er en god ting i den her sammenhæng!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER