Katrinemus

Friske æg vs. Fryseæg ICSI

70 indlæg i dette emne

Jeg har en teori om, at min krop er mest modtagelig, når den ikke bliver forstyrret af hormoner. Derfor var jeg selvfølgelig glad for, at jeg kun skulle møde til scanning og ÆO. Det lyder måske meget flyvsk, men de gange jeg blev gravid, lå jeg og forestillede mig, at min krop tog imod barnet under ÆO. Jeg slap alle spændinger og ubekvemheder ved at ligge med benene i vejret, tog dybe vejrtrækninger, visualiserede en åbning og slap alt andet.

 

Jeg kan godt forstå, I ikke er så glade for dem. Herhjemme kalder vi dem "børnene" :) Og har sat vores lid til, at ét af dem er vores barn nr. 2.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det skal nok lykkes for jer. De er så dygtige derude.

 

Hvor mange æg har i tilbage på frys?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en teori om, at min krop er mest modtagelig, når den ikke bliver forstyrret af hormoner. Derfor var jeg selvfølgelig glad for, at jeg kun skulle møde til scanning og ÆO. Det lyder måske meget flyvsk, men de gange jeg blev gravid, lå jeg og forestillede mig, at min krop tog imod barnet under ÆO. Jeg slap alle spændinger og ubekvemheder ved at ligge med benene i vejret, tog dybe vejrtrækninger, visualiserede en åbning og slap alt andet.

 

Jeg kan godt forstå, I ikke er så glade for dem. Herhjemme kalder vi dem "børnene" :) Og har sat vores lid til, at ét af dem er vores barn nr. 2.

Jeg troede egentlig også min krop ville fungere bedst uden hormoner, men begynder at tvivle. Jeg må have gang i noget visualisering med det sidste fryseæg. Tak for tip :glad

Jeg håber børnene bliver til barn nr. 2 :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan i hvert fald ikke skade :)

 

Tak skal du have  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan i hvert fald ikke skade :)

 

Tak skal du have  :loveshower

Nej bestemt ikke :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På Rigshospitalet (hvor vi har to æg i fryseren), kan man både få sat fryseæg op med og uden hormonstimulering. Tror primært hormonstimulering bruges, hvis ens cyklus ikke er regelmæssig. Var jeg ikke blevet gravid ved vores friske forsøg, så var planen, at jeg skulle bruge et af fryseæggene i en naturlig cyklus uden hormoner (til trods for at min cyklus i gennemsnit er 35 dage med en gennemsnitlig variation på +/- 3 dage (altså 32-38 dage). Lægen sagde, at det var nemmest. Hvis jeg skulle have hormonstimulering, så skulle jeg fortsætte med hormoner indtil uge 12 (??) af en evt graviditet. Så det var rarest at undgå.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sparklinrock: Det er det samme på Skejby. De bruger kun hormoner, hvis det er nødvendigt. Som fx uregelmæssig/fraværende cyklus. Heldigvis ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sparklinrock: Det er det samme på Skejby. De bruger kun hormoner, hvis det er nødvendigt. Som fx uregelmæssig/fraværende cyklus. Heldigvis ;)

Så er der da noget, der er ens :P Synes jeg kan læse om så mange forskellige slags procedurer de forskellige steder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der da noget, der er ens :P Synes jeg kan læse om så mange forskellige slags procedurer de forskellige steder.

 

Der er sikkert også nogle ting, de gør forskelligt rundt omkring, men lige med dette vil det ikke være forsvarligt at udskrive hormoner, når det ikke er nødvendigt. Det håber jeg, er ens alle steder  :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er sikkert også nogle ting, de gør forskelligt rundt omkring, men lige med dette vil det ikke være forsvarligt at udskrive hormoner, når det ikke er nødvendigt. Det håber jeg, er ens alle steder  :huh

Nogle steder får man vidst crinone som en tilskud, det er jo et hormon, men det er for at' holde på' graviditeten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle steder får man vidst crinone som en tilskud, det er jo et hormon, men det er for at' holde på' graviditeten.

Jep. Det har jeg altid fået :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores første fryseforsøg blev forresten aflyst da vi prøvede en cyklus uden hormoner. Min krop ville bare slet ikke gøre sig selv klar, så det blev aflyst og næste forsøg blev med hormoner :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep. Det har jeg altid fået :)

Det var også det jeg kunne huske :) målte de egentlig din progestron niveau, eller fik du bare crinone?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores første fryseforsøg blev forresten aflyst da vi prøvede en cyklus uden hormoner. Min krop ville bare slet ikke gøre sig selv klar, så det blev aflyst og næste forsøg blev med hormoner :)

Kan du huske om det var fordi foliken ikke ville vokse? Og gøre klar til ÆL?

Jeg fik jo af vide sidst når jeg kunne lave positive og negative ÆL test, så havde jeg altid nok progestron efter ÆL.

Hvordan kan man vise der altid er nok. Det er jo ikke blevet målt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle steder får man vidst crinone som en tilskud, det er jo et hormon, men det er for at' holde på' graviditeten.

 

Ja, men så er der jo også et formål :) 

 

Jeg mener i forhold til snakken om hormonstyret vs. naturlig cyklus. Kroppen skal selvfølgelig ikke tilføjes hormoner, som den selv kan producere. Forstå mig ret. Jeg ved, at nogle får dette ekstra skud for at holde på graviditeten, men det er en individuel vurdering, ikke et udgangspunkt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores første fryseforsøg blev forresten aflyst da vi prøvede en cyklus uden hormoner. Min krop ville bare slet ikke gøre sig selv klar, så det blev aflyst og næste forsøg blev med hormoner :)

 

Det samme skete for mig. Det havde jeg næsten glemt. Min krop skulle også bruge lidt ekstra tid til at fungere selv igen, men de ringede dog dagen efter og fortalte, at blodprøven de havde taget, viste, at jeg havde ægløsning, så forsøget blev genoptaget og der var gevinst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du huske om det var fordi foliken ikke ville vokse? Og gøre klar til ÆL?

Jeg fik jo af vide sidst når jeg kunne lave positive og negative ÆL test, så havde jeg altid nok progestron efter ÆL.

Hvordan kan man vise der altid er nok. Det er jo ikke blevet målt.

Slimhinde og folikel ville ikke vokse så vidt jeg husker. Der skete ingen udvikling i lang tid så de aflyste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var også det jeg kunne huske :) målte de egentlig din progestron niveau, eller fik du bare crinone?

Ja, men ikke imellem hvert forsøg. De fandt allerede ud af det, da vi var igennem IUI.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, men ikke imellem hvert forsøg. De fandt allerede ud af det, da vi var igennem IUI.

At niveauet ikke var højt nok generelt eller hvordan?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At niveauet ikke var højt nok generelt eller hvordan?

Ja. Min lutealfase var alt for kort, det var den førte indikator.

 

Men i starten havde jeg heller ikke naturlig ægløsning; min krop var simpelthen fuldstændig ude af balance.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slimhinde og folikel ville ikke vokse så vidt jeg husker. Der skete ingen udvikling i lang tid så de aflyste.

Det giver jo også mening :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja. Min lutealfase var alt for kort, det var den førte indikator.

 

Men i starten havde jeg heller ikke naturlig ægløsning; min krop var simpelthen fuldstændig ude af balance.

Hænger lutealfase sammen med protesten niveauet? Hvordan er det nu med en alm. Længere 12-17 dage? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hænger lutealfase sammen med protesten niveauet? Hvordan er det nu med en alm. Længere 12-17 dage? :chin:

Progesteron produceres i hvert fald under den luteale fase.

Ja altså en standard gennemsnitlig cyklus er jo på 28 dage, ægløsning på CD14 og luteal fase på 14 dage.

Mine var ofte kun 7-8 dage. Med Crinone blev den på 13-14 dage ved IUI :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Progesteron produceres i hvert fald under den luteale fase.

Ja altså en standard gennemsnitlig cyklus er jo på 28 dage, ægløsning på CD14 og luteal fase på 14 dage.

Mine var ofte kun 7-8 dage. Med Crinone blev den på 13-14 dage ved IUI :)

7-8 dage er også kort, dejligt Crinone kunne forlænge. 

Jeg undre mig lidt over mine allerførste BP til opsat i behandling er taget på 2CD. Giver det mening at måle Progesteron der? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7-8 dage er også kort, dejligt Crinone kunne forlænge. 

Jeg undre mig lidt over mine allerførste BP til opsat i behandling er taget på 2CD. Giver det mening at måle Progesteron der? :chin:

Det ved jeg faktisk ikke? Jeg fik nemlig målt efter ægløsning/formodet æglæsning, inden vi fik lavet IUI.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER