Katrinemus

Friske æg vs. Fryseæg ICSI

70 indlæg i dette emne

Hej piger:)

Det slog mig lige, og nej det gjorde ikke ondt :LOL hvordan er jeres erfaring med friske æg kontra fryseæg og opnået graviditet. Jeg blev jo gravid i først forsøg med frisk æg, men udviklingen gik i stå, har så haft 2 forsøg med fryseæg, og nu holder vi jo så sommerferie inden opstart igen.

Tænker om I ville give jeres besyv med :glad

Har I fået hormoner i forbindelse med fryseæg og i såfald hvilke :)

Jeg glæder mig til at hører jeres erfaringer :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu var vores behandling alm IVF og ikke ICSI.

Vi fik intet resultat af de friske æg men det lykkedes ved allersidste forsøg med fryseæg. Et lille hjemmebryg på teori :D Tror at ægget har haft bedre chance, da man ikke har været helt opsvulmet, gul og blå indeni efter æu.

Jeg fik østrogen fra start til uge 12 for at hjælpe ægget. Og prednisolon for at hæmme mit immunforsvar, så kroppen ikke afstødte graviditeten ( jeg har astma) også til uge 12. Og selvfølgelig også Lutinus. Den kommer man ikke uden om :) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu var vores behandling alm IVF og ikke ICSI.

Vi fik intet resultat af de friske æg men det lykkedes ved allersidste forsøg med fryseæg. Et lille hjemmebryg på teori :D Tror at ægget har haft bedre chance, da man ikke har været helt opsvulmet, gul og blå indeni efter æu.

Jeg fik østrogen fra start til uge 12 for at hjælpe ægget. Og prednisolon for at hæmme mit immunforsvar, så kroppen ikke afstødte graviditeten ( jeg har astma) også til uge 12. Og selvfølgelig også Lutinus. Den kommer man ikke uden om :) :)

Hvad er Lutinus? Havde du en regelmæssig cyklus ved fryseægget? Hjemmebryggede teorier er altid gode ;)

Gør astma det sværer at få ægget til at sætte dig fast?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lutinus er progesteron. Det har jeg fået under alle mine behandlinger. Dette for at hjælpe kroppen, hvis den ikke danner nok selv, så man kan fastholde ægget. Nogle får Lutinus andre får Crinone. Men tror at alle får en af delene under ivf, icsi eller fryseforsøg (fer).

Ja, jeg har altid haft regelmæssig cyklus, også udenfor behandlingen. Så det har ikke været et problem. Vores problem har været at ægget skulle sætte sig fast og blive 'hængende' :)

 

Pga min astma, er kroppen i alarmberedskab i større grad, og kan derfor betragte et æg eller foster som fremmedlegeme og frastøde det.Derfor fik jeg prednisolon til at sænke 'alarmberedskabet' og derved chancen for frastødning af ægget. Jeg har dog hørt at andre BK piger også har fået prednisolon, uden at have astma. Men det er noget man selv skal bringe på banen, da der er delte meninger om effekten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lutinus er progesteron. Det har jeg fået under alle mine behandlinger. Dette for at hjælpe kroppen, hvis den ikke danner nok selv, så man kan fastholde ægget. Nogle får Lutinus andre får Crinone. Men tror at alle får en af delene under ivf, icsi eller fryseforsøg (fer).

Ja, jeg har altid haft regelmæssig cyklus, også udenfor behandlingen. Så det har ikke været et problem. Vores problem har været at ægget skulle sætte sig fast og blive 'hængende' :)

 

Pga min astma, er kroppen i alarmberedskab i større grad, og kan derfor betragte et æg eller foster som fremmedlegeme og frastøde det.Derfor fik jeg prednisolon til at sænke 'alarmberedskabet' og derved chancen for frastødning af ægget. Jeg har dog hørt at andre BK piger også har fået prednisolon, uden at have astma. Men det er noget man selv skal bringe på banen, da der er delte meninger om effekten.

:super med info om Lutinus :) jeg fik crinone i første frisk forsøg, har intet fået ved fryseforsøg. Det giver jo god mening med 'alarmberedskab'

Det lyder ret voldsomt, hvis der ikke er andre grund som f.eks. Astma at give predniszolon.

Skejby som vi er i behandling på, giver ikke crinone hvis man har reglmæssig cyklus og kan lave positive ÆL test.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er mine forsøg

 

1. IVF/ICSI lang (split), opstart d.18/2. ÆU d.15/3 - 12 æg + 1,5 mill sædceller. ÆO d.17/3 - 9 befrugtede - 7 til FRYS, ruger på et 4-cellet GULDÆG<3 Tidlig SA 5+3 :( (Suprefact + Puregon 100 ie + Crinone)

1. Fryseforsøg, opstart 27/4. Aflyst (Estrofem piller + Vivelle Dot plastre)

Begyndt til akupunktur 1/7-10. Har resulteret i stabil cyklus for første gang i mit liv og givet mig ægløsning.

2. Fryseforsøg, opstart 22/8. Cyste fjernet 8/9. Aflyst (Vivelle Dot plastre)

3. fryseforsøg, opstart 11/10.2. ÆO d. 1/11 - ruger på 2 GULDÆG. BP d.12/11 - Hcg på 8, bio :( (Evorel plastre + 2 x crinone)

2. ISCI lang, opstart 28/12. ÆU d.31/1 - 7 æg og 0,29 mill sædceller. ÆO d.2/2 - ruger på 2 GULDÆG. BP d.15/2 - negativ :( (Suprefact + Puregon 100 ie + crinone)

3. ICSI lang, opstart 3/4. Scannes 15/4: Tynd slimhinde og 10-12 små follikler. Opstart Puregon 16/4. Scannes 23/4: 12 follikler på 14-16 mm og slimhinde på 11,2 mm. Scannes 26/4. 14 follikler (10 højre + 4 venstre) på >20 mm. Et par stykker på 16 mm. Slimhinde stadig 11 mm. ÆU 28/4: 8 (1 umodent) æg ud af 14-16 follikler. 29/4: 4 befrugtet. 30/4: alle 4 var delt perfekt. ÆO 1/5: to 8-cellede 1-kvalitetsæg retur, et 8-cellet i fryseren.
(Suprefact + Puregon 100 ie + Prednisolon + 2 * crinone) Denne gang skal der desuden laves AHA og ekstra akupunktur)
BP 12/5: hgc 125 + blødning
BP 14/5: hcg 170
BP 23/5: hcg 29... :( Så tidlig SA
BP 1/6: hcg 0 :)

4. fryseforsøg, 1. scanning i naturlig cyklus 2/6: slimhinde 4,4 mm og største æg 10 mm. 2. Scanning 6/6: slimhinde 8,8 mm og æg 15 mm. ÆO 13/6: et 7-cellet og 10-cellet æg retur, slimhinde på 10,4 mm. BP 24/6 - negativ :( (Pregnyl og AHA)

4. ICSI kort, 1. scanning 1/12: 18 ægblærer synlige, tynd slimhinde. 2. scanning 5/12: 5 æg 11-13mm, slimhinde 6,2 mm. 3. scanning 7/12: 4 æg 15-17mm, slimhinde 9,3 mm. ÆU 10/12. 5 æg ud. 3,6 mill. sædceller. ÆO 12/12: 3-cellet + 4-cellet 1.kvalitetsæg retur.
(Puregon 125 IE, AHA, ekstra pregnyl, dobbelt crinone, estrofem, 5 mg Prednisolon, akupunktur. Cyklus inden: skrab af livmoderen CD 7+21 + antibiotika)
Gt 28/12: POSITIV

 

 

I Skive bruger de også Prednisolon som standard - jeg fik det i hvert fald under alle forsøg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil ikke lige qoute din svar, Louisevibe, så bliver det hele så langt.

Tusind tak for dit lange uddybende svar :tak vi går lidt herhjemme og tygger på hvad vi skal forhører os om på Skejby efter ferien med det sidste fryseæg. Vil vil rigtig gerne hvis der kan gøres noget for at bedre chancerne for det bliver til en graviditet.

De har afvist crinone, flere gange nu :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Allerførst så var jeg ganske uvidende om det med astma - jeg har nemlig astma, men har aldrig fået oplyst at kroppen går i alarmberedskab... Der kan man bare se...

Jeg blev jo gravid ved ivf - i første forsøg med et frisk æg med Elin og her 2. Gang med et fryseæg, hvor jeg også blev gravid i første forsøg ( hvilket var heldigt, fordi vi havde "tømt butikken" )

Jeg har fået crinone begge gange bagefter...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er kun blevet gravid ved fryseforsøg. Den ene gang gik det så til kort tid efter. Jeg har altid fået østrogen og crinone ved mine forsøg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Allerførst så var jeg ganske uvidende om det med astma - jeg har nemlig astma, men har aldrig fået oplyst at kroppen går i alarmberedskab... Der kan man bare se...

Jeg blev jo gravid ved ivf - i første forsøg med et frisk æg med Elin og her 2. Gang med et fryseæg, hvor jeg også blev gravid i første forsøg ( hvilket var heldigt, fordi vi havde "tømt butikken" )

Jeg har fået crinone begge gange bagefter...

Jeg ved heller ikke noget om astma :)

Det var sejt at tømme butikken ;) så dine erfaringer går både med frisk og frys :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er kun blevet gravid ved fryseforsøg. Den ene gang gik det så til kort tid efter. Jeg har altid fået østrogen og crinone ved mine forsøg :)

Det er dejligt med så mange erfaringer :) det lader til de fleste får crinone både ved frisk og frys, lige pånær mig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved heller ikke noget om astma :)

Det var sejt at tømme butikken ;) så dine erfaringer går både med frisk og frys :)

Ja så skal man ikke spekulere i at nogen bliver "smidt ud" - det ville jeg have det svært med...

Ja det har været samme udfald med frisk og frys...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja så skal man ikke spekulere i at nogen bliver "smidt ud" - det ville jeg have det svært med...

Ja det har været samme udfald med frisk og frys...

Må man bruge fryseæg til barn nr. 3 egentlig? Det ville også være en øv ting at 'smide ud' 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må man bruge fryseæg til barn nr. 3 egentlig? Det ville også være en øv ting at 'smide ud'

Ja det tror jeg godt man må. De fryses dog kun i 5 år, medmindre man selv betaler for længere tid i fryseren :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det tror jeg godt man må. De fryses dog kun i 5 år, medmindre man selv betaler for længere tid i fryseren :)

Det er vidst kun lovligt i DK at fryse dem ned i 5 år, af etiske årsager, mener jeg at have læst. Men hvis nogle gerne ville bruge æg til 3 barn, tænkte jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må man bruge fryseæg til barn nr. 3 egentlig? Det ville også være en øv ting at 'smide ud'

Ja jeg tænker at man må bruge alle de æg man har - så hvis nu at de ikke havde været nødt til at tø alle vores 4 æg op, og vi på nuværende tidspunkt stadig havde to fryseæg tilbage, så ku vi i teorien godt ringe op til Skive og sige at her til oktober, fx, vil vi gerne have lagt de sidste æg op...

Det er kun hvis man skal i gang med behandling igen, så man skal videre i systemet....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg tænker at man må bruge alle de æg man har - så hvis nu at de ikke havde været nødt til at tø alle vores 4 æg op, og vi på nuværende tidspunkt stadig havde to fryseæg tilbage, så ku vi i teorien godt ringe op til Skive og sige at her til oktober, fx, vil vi gerne have lagt de sidste æg op...

Det er kun hvis man skal i gang med behandling igen, så man skal videre i systemet....

Ja, det tænkte jeg nemlig også, de kan jo ikke smide æggene ud. Nu har vi ikke lige tanker om 3 børn, lige nu er det bare den første der gerne må komme :wub

Men det var bare en tanke :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik heller ikke hormoner i vores fryseforsøg. Jeg syntes, det var rart og så tæt på naturligt som muligt.

 

Æggene bliver destrueret efter 5 år, medmindre man bruger dem. Da vi afsluttede behandling, fik vi at vide, at hvis vi skyndte os, kunne vi nå tre børn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik heller ikke hormoner i vores fryseforsøg. Jeg syntes, det var rart og så tæt på naturligt som muligt.

 

Æggene bliver destrueret efter 5 år, medmindre man bruger dem. Da vi afsluttede behandling, fik vi at vide, at hvis vi skyndte os, kunne vi nå tre børn :)

Du blev gravid med fryseæg så? Du er den først udover mig selv jeg hører der ingen tilskud eller tiltag har fået til fryseæg.

Så skulle der fut på hvis I skal nå 3 børn ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, vores søn er resultat af et fryseæg :)

 

Vi har tre æg mere i fryseren, men har besluttet, at vi dog kun skal have én mere :P  Kommer der flere, skal det ske naturligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, vores søn er resultat af et fryseæg :)

 

Vi har tre æg mere i fryseren, men har besluttet, at vi dog kun skal have én mere :P  Kommer der flere, skal det ske naturligt.

Må jeg spørge til hvor I har været i behandling?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg spørge til hvor I har været i behandling?

 

Samme sted. Skejby.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Samme sted. Skejby.

Blev du gravid i først omgang med fryseæg? Ved du at jeres fryseæg bliver flyttet til Horsens ved årsskiftet.

De lukker afdelingen på Skejby.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blev du gravid i først omgang med fryseæg? Ved du at jeres fryseæg bliver flyttet til Horsens ved årsskiftet.

De lukker afdelingen på Skejby.

 

Jeg blev gravid i første fryseforsøg, men havde en MA. Heldigvis blev jeg gravid igen ved næste fryseforsøg måneden efter udskrabning.

 

Ja, det ved jeg :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev gravid i første fryseforsøg, men havde en MA. Heldigvis blev jeg gravid igen ved næste fryseforsøg måneden efter udskrabning.

 

Ja, det ved jeg :)

Sikke en solstråle historie med fryseæg :) vi er ikke så begejstret for dem herhjemme, har fået lagt fryseæg op to gange uden resultat. Men gravid 1 gang med frisk æg,en udviklingen gik desværre i stå.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER