MamatilJ&M

Bære dims ;)

22 indlæg i dette emne

Jeg overvejer at anskaffe mig noget at bære Julius i, når jeg laver mad, ordner vasketøj mv. Og som han evt også kan ligge i når han skriger om aftenen. Og som jeg kan bruge mens Marius bliver kørt ind i børnehave. Er jo nødt til at have Julius med også...

Men hvad skal det være, når jeg bare vil have en "bære dims"? En slynge? Bæresele? Eller noget helt andet?

Del gerne jeres erfaringer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var rigtig glad for viklen med Karla, fordi den smugede sig helt ind til hende og gav hende ro, samtidig med at den støttede rigtig godt. Af "bæredimser" havde vi arvet en Babybjörn, som aldrig blev et hit, og så fik jeg en Mai Tei som hun dog blev for tung til da hun var omkring et år. 

Jeg kunne godt selv finde på at købe en ergobaby eller ligende næste gang for nemhedens skyld. 5 meter stof kan godt være ærgeligt at bakse med på en regnvåd parkeringsplads ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til de helt små har jeg foretrukket en strækvikle.

Nyøu hvor de er noget større er jeg super glad for min boba air sele eller min Arizona carrier.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har både en vikle og en bæresele. Vi bruger kun viklen, fordi den bare er så meget mere rar end selen.

Jeg har tit bundet den hjemmefra, så det bare lige var et putte A ned i den, når vi kom frem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en strækvikle til salg ;)

Vi har aldrig rigtig fundet fidusen med nogle af pigerne hvilket ærgrer mig lidt nu hvor Leonora faktisk er ret tung at bære. Så mit råd er nok at bruge det jævnligt så det bliver vane for både mor og barn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har både strækvikle og fastvikle. Er SÅ glad for dem, selvom det kan være lidt triggy med 5 meter stof. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne jeg lokke jer til at smide en link på det i anbefaler. Er helt på bar bund i det her med vikler, slynger og seler...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Nu det er sommer og baby er lille ny ville jeg foretraekke en ringslynge. Men for mit vedkommende kun, mens baby er lille. 

 

Ellers straekvikle til de helt smaa - Boba laver nogle hybrid, som kan bruges lidt laengere end ren straekvikle. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en strækvikle til salg ;)

Vi har aldrig rigtig fundet fidusen med nogle af pigerne hvilket ærgrer mig lidt nu hvor Leonora faktisk er ret tung at bære. Så mit råd er nok at bruge det jævnligt så det bliver vane for både mor og barn.

 

Link til min salgstråd ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har brugt og bruger strækvikle til A og L, det fungerer perfekt og jeg er vild glad for den, L falder til ro med det samme hun kommer i den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en Boba Air... den kan købes på tidsel.dk ;) den er nem at bruge, fylder intet og så er den let og ikke så varm.

MEN den anbefales først fra 4mdr. Tror jeg nok.

Ellers er strækviklen altså fantastisk til de helt små!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ergobaby med spædbarns indsats i

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ergobabyen, og har været meget tilfreds med den pga. god ergonomi for både dig og baby.

MEN... Den er ikke praktisk at bukke sig ned i, for derefter at rejse sig op igen. Og det kan jeg forestille mig du får brug for i forbindelse med indkøring i børnehave. Det var simpelthen nødvendigt for mig lige at rette på hoftespændet hver gang jeg havde været nede på hug, fx. fordi den gled over buksekanten når man bukker sig, og bukserne "glider ned". Ja, lidt svært at forklare, men det var bøvlet.

Så min anbefaling må være en vikle af en art. Dem kender jeg dog ikke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har endnu ingen erfaring, men synes jeg kan huske en anden tråd herinde, hvor Ergobaby blev anbefalet. 

Derudover kan jeg pippe om, at pixizoo.dk (vis kun I DAG) har tilbud på alle deres ergobaby bæreseler. Har netop købt en 360 sele med 25% rabat :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

PIP om at Babybjoern er ret udskaeldt for daarlig ergonomi for baade barn og baerer. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

PIP om at Babybjoern er ret udskaeldt for daarlig ergonomi for baade barn og baerer.

De nye er ergonomien tænkt ind i selen og dermed ganske god (siger de kloge)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

PIP om at Babybjoern er ret udskaeldt for daarlig ergonomi for baade barn og baerer.

Jeg lånte en babybjørn sidst, dog en ældre model og efter 5 min gjorde nakke og skuldre ondt. Så sådan en bliver det ikke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes at den virker rigtig go, den du har fundet på nettet Anita! Og den virker overkommelig at bruge, så hvis jeg skulle bruge noget andet end ergobabyen, så ku jeg godt finde på at ønske mig den, du har fundet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil klart anbefale ergobaby 360.

Den er dyr, men det er de bedste penge vi har brugt. Vi bruger vores så meget, også til når vi laver mad. Man mærker slet ikke hvor tunge de er, vores datter vejer altså 11 kg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER