Guest

Hvordan har i det?

23 indlæg i dette emne

Jeg synes det er ved at være tid til status :) nogle af os har tråde men det er jo ikke alle der har og ikke alle der læser trådene så er i ikke med på at vi laver en "over halvvejs status"? Så vi kan følge med!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fik i fredags en sygemelding indtil Barsel - mit blodtryk ligger i den høje ender og så har jeg indimellem forhøjet hjerterytme (på læge sprog: takykardi) så fysisk er jeg selvsagt ikke i topform. Det har tærret rigtig meget på mig psykisk at jeg bare ikke fungerer. Det er meget abstrakt men den nemmeste måde at forklare det på er at jeg 4-6 dage i ugen føler jeg er syg med feber. Ikke helt men det er sådan det er lettest at forklare.

Jeg har gode dage og jeg har dårlige dage og de dårlige er en stress faktor fordi det kan komme ud af det blå. Jeg får nogle anfald hvor hjertet hamrer afsted og det føles som om der er undertryk i min brystkasse der suger mine ribben ind mod midten og den eneste lyd jeg kan høre er sådan en brusen og hjertet der slår mens det sortner for mine øjne og lyse prikker danser rundt.

Anfaldene er ikke mere end 5-10 min tror jeg men jeg er ret meget sat ud af spillet når de er der og de kan ikke forudses.

Jo mere søvn og hvile og jo mindre stress og opgaver jo færre anfald.

Så er det "bare" den almene tilstand jeg skal slås med og acceptere.

Både læge på obstetrisk og egen læge har forsikret mig om at det ikke er farligt men ikke dumt at tage den med ro. Micromoysen i maven er SLET ikke i fare og så er de begge ret overbeviste om at det er graviditets relateret så det forsvinder efter fødslen ( :goodluck ) hvilket også er MIN mavefornemmelse. Jeg får nemlig lidt flash backs til 3 trimester ved Mie hvor jeg kunne få det meget dårligt meget pludseligt der blev jeg sygemeldt med "graviditets relateret stress" så mon ikke vi er ude i det samme?

Nå men ellers har jeg kun små problemer med bækkenet som ellers truede med at være rigtig slem tidligere men manden tager bleskift og Mie er god til at kravle op på stole og skamler og bliver mere og mere selvhjulpen. Og lidt ændring i dårlige vaner og et hjemmegjort vendelagen pg så er det næsten væk.

Baby pigen har det godt! hun kan give nogle seriøse los fra sig :D lille Kung fu disco baby

Hun fylder godt derinde nu og jeg mærker hende helt omme i højre side lige over hoften og oppe over navlen og selvfølgelig i bækkenbunden/blæren/det område dernede og alt derimellen. Ikke på en gang selvfølgelig men hun boltrer sig :p

Jeg har allerede et ret godt forhold til den ellers noget abstrakte baby i min mave. Det har siden kønsscanning været rigtig nemt at knytte bånd til det lille væsen.

Jeg har sagt farvel til mine tæer :bye og kan lige knap bøje på midten :lol

At ligge på maven er en saga blot ;)

Men jeg kan stadig ligge på ryggen :yay det var ellers omtrent nu jeg opgav det med Mie.

Jeg har for længst sagt Hej til vand i kroppen, tog vielsesringen af i 18+ :rolleyes det er dog dejlig lidt nu varmen er faldet. Men har endnu ikke kunnet lave blivende mærker.

Halsbrand ligger og truer :prik men det har endnu ikke været nødvendig at tage noget for det :goodluck

7-9-13 er jeg stadig forskånet for kramper :goodluck

Og mine fingre har kun sovet her i varmen ellers er jeg også karpaltunnel syndrom fri (endnu).

Vægte er høj men indtil videre ikke FOR høj og det er godt nok for mig. Jeg har ingen ambitioner om at være sylfide 3 mdr efter fødslen, bare jeg ikke er 18 kg i + efter fødslen som sidst.

Så selvom jeg er skidtmas og gerne så oktober startede imorgen så er jeg på nogle punkter mindre ramt end sidst og det må jeg holde fast i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt for dig at du er blevet sygemeldt. Altså det er jo ikke godt at du har det så skidt at du skal sygemeldes.men nu kan du få slappet af og fokusere på de vigtigste ting.

Her går det skam ok. Jeg døjer med rigtig mange smerter i hele underlivet, lænden og balder. Efter etepar besøg ved lægen og en ekstra scanning kan det konstateres at det 'bare' er ligamentsmerter/muskelspænding. Så nu går jeg til fys for at løsne op i det. Jeg har også en del kramper så er godt igang med venepumpeøvelser.

Ellers nyder jeg bare at være gravid og strutte med maven. Synes det er skønt at være nået dertil hvor fremmede ønsker tillykke og spørger ind til. Og så er det jo skønt med en sommer hvor man ikke behøver tænke på om kroppen er strandkla

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det stadig generelt rigtig godt! :) Og jeg kan overhovedet ikke forstå at jeg kun er 4 dage fra 3. trimester  :blink Jeg tror lidt jeg venter på at generne kommer væltende. 

 

Jeg kan dog godt mærke, at jeg begynder at blive lidt mere besværet. Maven er stadig ikke vildt stor, men der er alligevel sket noget. Det er ikke længere helt så elegant når jeg skal vende mig i sengen om natten eller op fra sofaen  :lol

Jeg har haft nogle smerter her på det sidste som er nye :unsure  I lørdags fik jeg 2 gange rigtig ondt øverst i den ene side af maven. Lidt ligesom voldsom sidestik. Den ene gang cyklede jeg, men den anden gang lavede jeg absolut intet, så jeg ved ikke om det har været plukkeveer? Kan de godt bare komme selvom man ingenting gør? I dag har jeg haft en ret voldsom trykken nederst i livmoderen, som tog ret lang tid om at gå væk. Ved ikke helt om jeg skal være bekymret, men tænker også, at sådan noget måske bare hører sig til i denne del af graviditeten.

 

Jeg er begyndt at blive mere sulten igen - stadig ikke helt så ekstremt som i 1. trimester, men jeg kan godt mærke at lidt flere mellemmåltider er nødvendige nu.

 

Ellers har jeg det godt og jeg har en meget aktiv lille pige som jeg mærker meget hver dag :kuller  Nogle gange sparker hun faktisk lige lovlig meget til, så jeg tænker hun godt lige måtte slappe lidt af hvis det skulle være behageligt :D  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det stadig generelt rigtig godt! :) Og jeg kan overhovedet ikke forstå at jeg kun er 4 dage fra 3. trimester  :blink Jeg tror lidt jeg venter på at generne kommer væltende. 

 

Jeg kan dog godt mærke, at jeg begynder at blive lidt mere besværet. Maven er stadig ikke vildt stor, men der er alligevel sket noget. Det er ikke længere helt så elegant når jeg skal vende mig i sengen om natten eller op fra sofaen  :lol

Jeg har haft nogle smerter her på det sidste som er nye :unsure  I lørdags fik jeg 2 gange rigtig ondt øverst i den ene side af maven. Lidt ligesom voldsom sidestik. Den ene gang cyklede jeg, men den anden gang lavede jeg absolut intet, så jeg ved ikke om det har været plukkeveer? Kan de godt bare komme selvom man ingenting gør? I dag har jeg haft en ret voldsom trykken nederst i livmoderen, som tog ret lang tid om at gå væk. Ved ikke helt om jeg skal være bekymret, men tænker også, at sådan noget måske bare hører sig til i denne del af graviditeten.

 

Jeg er begyndt at blive mere sulten igen - stadig ikke helt så ekstremt som i 1. trimester, men jeg kan godt mærke at lidt flere mellemmåltider er nødvendige nu.

 

Ellers har jeg det godt og jeg har en meget aktiv lille pige som jeg mærker meget hver dag :kuller  Nogle gange sparker hun faktisk lige lovlig meget til, så jeg tænker hun godt lige måtte slappe lidt af hvis det skulle være behageligt :D  

Den trykken du beskriver, kunne godt lyde som en plukkeve, hvorimod sidestikket ikke lyder som sådan. I hvert fald ikke i min erfaring. Det er sikkert noget andet, der giver sig. Men dejligt du eller har det så godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det også rigtig fint. Havde egentlig ret ondt i balderne og lænden, men smed for et par uger siden de høje hæle, og så er det heldigvis gået rimelig meget væk. Kan dog mærke at jeg ikke skal løfte for meget på min datter.

 

Jeg kan stadigvæk godt sove på maven, selvom jeg egentlig er blevet ret stor og har taget omkring 9-10 kg. Synes selv, det er meget, men lægen forsikrede mig om, at det var fint. Synes det er lidt svært at numsen og brysterne osse er vokset i samme tempo som maven, og føler mig virkelig ikke som den skønneste sylfide. 

 

Men alt i alt går det rigtig godt... og jeg håber det varer ved, for har lige planlagt en masse arbejde de sidste to uger i september.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det også godt. :) Der er dog 3 ting, som irriterer lidt. Halsbrand inden sovetid sucks! Har dog forsynet mig på apoteket. Derudover - undskyld! Hård mave, jamen altså hvorfor skal det nu komme, stakkels min numse... Prøver at rette op med Husk. Og så kan jeg pludselig kaste op om morgen uden varsel, det er mest bare irriterende, for jeg har det egentlig ikke dårligt, men det sker kun 1-2 gange i ugen. Så status hos mig er 98% friskhed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det også godt. :) Der er dog 3 ting, som irriterer lidt. Halsbrand inden sovetid sucks! Har dog forsynet mig på apoteket. Derudover - undskyld! Hård mave, jamen altså hvorfor skal det nu komme, stakkels min numse... Prøver at rette op med Husk. Og så kan jeg pludselig kaste op om morgen uden varsel, det er mest bare irriterende, for jeg har det egentlig ikke dårligt, men det sker kun 1-2 gange i ugen. Så status hos mig er 98% friskhed.

 

Ooooh ja, halsbrand er jeg med på. Jeg havde vildt meget sidst og det er der også on/off nu, og jeg forventer det bliver værre. Balancid virker bedst af håndkøbsmedicinen, synes jeg, men sidste gang slog det slet ikke til de sidste måneder. Denne gang har min læge skrevet en recept på et eller andet, som kan hjælpe, så jeg bare kan hente det på apoteket, hvis jeg synes det bliver for slemt. Ville bare lige give et heads up til dig, for jeg anede ikke at der fandtes noget recept-medicin som efter sigende bare virker :) 

Hård mave. Jamen, ja. Det er så yndigt at være gravid :D Min fordøjelse er også underlig. Jeg kan klare det med lidt sveskejuice indimellem. Den er ok, når den bare er kold. 

Fantastisk at du ellers har det godt. 2. trimester er KONGE! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Halsbrand tjek! (men det kan klares med ekstra hovedpude)

Hård mave tjek! (Husk, Magnesium, sveskegrød i yoghurten og Movicol når det alligevel er gået galt <_<)

Lidt ondt i lænden, når jeg får siddet/ligget forkert tjek!

Men ellers har jeg det fint og nyder der endelig er kommet tydeligt liv på daglig basis :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ooooh ja, halsbrand er jeg med på. Jeg havde vildt meget sidst og det er der også on/off nu, og jeg forventer det bliver værre. Balancid virker bedst af håndkøbsmedicinen, synes jeg, men sidste gang slog det slet ikke til de sidste måneder. Denne gang har min læge skrevet en recept på et eller andet, som kan hjælpe, så jeg bare kan hente det på apoteket, hvis jeg synes det bliver for slemt. Ville bare lige give et heads up til dig, for jeg anede ikke at der fandtes noget recept-medicin som efter sigende bare virker :)

Hård mave. Jamen, ja. Det er så yndigt at være gravid :D Min fordøjelse er også underlig. Jeg kan klare det med lidt sveskejuice indimellem. Den er ok, når den bare er kold.

Fantastisk at du ellers har det godt. 2. trimester er KONGE!

Super fif med recept til halsbrand!! Thank you! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det sådan set fint :) Ingen halsbrand, vand i kroppen, bækkenproblemer eller hård mave  :yay

 

Lidt bøvl med plukkeveer indimellem, som kommer nemt, selvom jeg ikke laver ret meget, og synes de føles ubehagelige på en eller anden måde, så jeg ikke har lyst til at ignorere dem og lave noget alligevel. Ikke at de gør ondt-ondt. Det er bare som om, jeg instinktivt ved, at nu skal jeg altså holde en pause ...

 

Jeg har glemt at sætte nye batterier i min vægt, så det er vist en 4 uger siden, jeg har vejet mig sidst. Dengang var der +6 kg, så mon ikke der er røget et par kilo eller 3 på siden. Vi har lige været i badeland på ferie, og følte mig let i vandet, men underligt nok havde jeg ikke den der følelse, når jeg gik op fra vandet af pludselig at føle mig som en tung hval :lol  Det havde jeg ellers sidste gang, og dengang var jeg kun en 3 uger længere henne, da vi også havde sommerferie og var i swimmingpool.

 

Kvalmen er sådan set væk, men skal alligevel tage den med ro om morgenen, ellers truer den med at komme igen, men nu er det da 9 dage siden jeg sidst har kastet op ;) Madvaner og drikkevaner og også tilbage til normalt, synes jeg. Både i denne og sidste graviditet har jeg ikke kunnet lide cola, men pludselig her i varmen havde jeg vildt lyst til et glas iskoldt cola, så nu kan jeg lide cola igen  :oops

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter en omgang iskiassmerter og halsbrand, der begge synes at være på retur, så har jeg det fint :) Jeg har lige været hos lægen, og blodtrykket var fint - der var en enkelt pind på stix'en, så de dyrker urinen, men mon ikke det bare er snavs :)

Jeg føler mig stor og tung og mægtig, men jeg er egentlig ikke besværet, så det er vist bare mig, der ikke kan lide at tage på :rolleyes

Lillesøster mosler lystigt rundt - men hun er ikke så social over for resten af familien, for hun er slem til primært at sparke ind/ned <_<

Junior interesserer sig lidt, men forstår med sine lige to år ikke ret meget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

26+0

Åh, jeg synes det begynder at være tungt <_< Mange ting er ikke længere 'bare lige', jeg trænger til at hvile på langs efter et par timer med større end vanlig aktivitet, jeg har svært ved at bukke mig helt ned til gulvet (især hvis jeg skal blive dernede mere end et splitsekund, f.eks. for at binde snørrebånd) og at komme ind og ud af bilen foregår nu med samlede ben. Fårk, jeg synes det er tidligt! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

26+0

Åh, jeg synes det begynder at være tungt <_< Mange ting er ikke længere 'bare lige', jeg trænger til at hvile på langs efter et par timer med større end vanlig aktivitet, jeg har svært ved at bukke mig helt ned til gulvet (især hvis jeg skal blive dernede mere end et splitsekund, f.eks. for at binde snørrebånd) og at komme ind og ud af bilen foregår nu med samlede ben. Fårk, jeg synes det er tidligt! :(

 

EEEENIIIIG! Jeg har lige sagt til min mand, at når jeg først ER kommet op at stå, så går det egentlig meget godt, men der er laaangt op af sofaen eller fra gulvet. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

29+2. Jeg blev sygemeldt for en måneds tid siden, da jeg har mange plukveer der stråler ned i underlivet og giver nogle forfærdelige jag. Og ondt både for og bagtil, så det er begrænset hvad jeg kan. De sidste 2 uger har jeg fået forfærdelig ondt i ryggen, og sover af H til og vågner udover det nu også med kramper i mine læg. Halsbrand har jeg haft siden uge 5, og det er der stadig nærmest non stop, så jeg er ret gode venner med alminox tyggetabletter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

29+2. Jeg blev sygemeldt for en måneds tid siden, da jeg har mange plukveer der stråler ned i underlivet og giver nogle forfærdelige jag. Og ondt både for og bagtil, så det er begrænset hvad jeg kan. De sidste 2 uger har jeg fået forfærdelig ondt i ryggen, og sover af H til og vågner udover det nu også med kramper i mine læg. Halsbrand har jeg haft siden uge 5, og det er der stadig nærmest non stop, så jeg er ret gode venner med alminox tyggetabletter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Venepumpeøvelser er også gode mod Kramper...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

29+5 træt og jeg bliver øm, når jeg meget og eller/hurtigt. Men alt i alt skal jeg ikke pjevse, jeg har det sq meget godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

30+2. Det begynder at blive tungt, men har det ellers fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her 33+4 :) Jeg begynder også at blive mere besværet kan jeg godt mærke, men generelt har jeg det rigtig godt og nyder det også :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går hjemme nu og tuller rundt, det hjælper helt sikkert på energi niveau og velvære, så status er, at jeg har det rigtig godt. Døjer med halsbrand og plukkeveer på længere gåture, men det kan der jo tages højde for. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

30+2: Jeg skal som regel ikke lave ret meget før plukveerne kommer, men det er heldigvis bedre i denne uge :) Ryggen generer lidt on & off, men ellers har jeg det fint :)

 

Nå nej, jeg har det "problem", at jeg som regel ikke kan ligge på venstre side mere, for lillebror ligger vist på tværs, og så kiler han en fod eller hvad det nu er ind imellem mine ribben :D Det kildrer lidt, men er faktisk også liiidt irriterende :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

33+2

Jeg får også en del plukveer og har ofte krampe i læggene. Jeg kan også mærke at jeg er mere besværet (der er pludselig langt op til 4. Sal) så jeg tæller dagene til barslen begynder (2.5 uge). Men ellers klager jeg ikke og nyder faktisk også graviditeten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER