girly1988

Børn med ud om sommeren når de er så små...

21 indlæg i dette emne

Ja mit spørgsmål går på har i andre jeres små på under 1 år med ud i disse varme dage ? Bruger i solcreme? Sidder de i barnevogn eller ligger/sidder i med dem på et tæppe eller hvad ?

Synes det virker nemmest at blive inde da jeg synes påklædning osv er lidt svært når de er så små...men måske bare mig ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi tager Liv med ud :) Vi sørger for solcreme og sørger for at hun er i skyggen. Hvis det er rigtig varmt kan hun sagtens få lov at ligge i ble eller body som det eneste. Et tæppe på jorden er rigtig hyggeligt for så har de også mulighed for at mærke lidt forskellige underlag :) 

 

Hvis der ikke er mulighed for rigtig skygge så er en solhat en god ide :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag har Willum kortærmetbody og shorts på. Han har haft solcreme (faktor 50) på siden 1/5 (når det altså har været solskin). I barnevognen har han i dag sovet i ovenstående med en stofble over sig. Ellers har han siddet i haven med solhat på et tæppe i skyggen.

Min SP sagde at man skal give børnene det tøj på man selv finder behageligt for vejret :-)

Håber det giver mening ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Simon er også med ude :) Når det er så varmt som idag får han kun lov at være i direkte sol i begrænset periode med solhat og solcreme (faktor 50) og så er han ellers i skyggen eller indenfor. På dage hvor solen ikke er så kraftig, får han lov til at være lidt mere i solen. Han får ofte lov til at ligge på et tæppe på græsset, men nu hvor han er begyndt at kravle får han også lov at kravle rundt på græsset.

Hvis vi er ude at gå med barnevognen eller han ligger og sover i den, bruger jeg ofte sådan en ekstra skygge man kan montere på.

 

I de her varme dage har han kortærmet body og tynder bukser med bare tæer. Når det bliver endnu varmere får han kun en kortærmet body på og evt. bare ble hvis det er ekstremt varmt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis der er mega varmt, bliver vi inde, men vi er heller ikke selv vilde med høj sol og alt for meget varme ;)

Ellers vil jeg prøve at begrænse (nødvendigheden af) solcreme og primært holde baby - og mig selv - i skygge. Såvidt jeg husker, gjorde vi det samme med Valdemar.

Men vores er også sommerbørn, så de bliver der, hvor man ligger dem/sidder med dem her om sommeren ;) Hvis det er babyer, der kravler/går rundt, så tænker jeg ikke at det er realistisk at holde dem ude af solen, og så ville de få solcreme på.

Tøjmæssigt tænker jeg solhat/bøllehat/silkehue eller ingenting, hvis jeg kan være helt sikker på skygge. Og løst behageligt tøj, evt bare en body eller bare en ble :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den anden dag gik vi en tur med Tobias I barnevognen. Han havde en kortærmet body på og sol hat...var ellers dækket i skygge...undtagen hans arm/hånd han stak ud for at mærke den friske luft ;-)

Jeg synes bare på trods af han ikke var pakket ind og der endda var vind så virkede det varmt i vognen...og tænker da hvis han skal sove ude bliver det endnu varmere...hmm...nå men herhjemme har jeg kun haft ham med ude når jeg selv har siddet ude fx i vores hænge køje...men Sys ikke det er optimalt i forhold til solen og det bliver hurtigt varmt at sidde med ham...så tænker lidt på et tæppe på græsset og så sol creme som jeg har købt....men igen Sys selv hurtigt det bliver for varmt ude såå derfor foretrækker jeg at blive inde...

Men man kan få de der uv pop up telte som jeg overvejer men ved ikke om baby gider ligge inde i sådan et ? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Solcreme, solhat, et tæppe i skyggen (evt. parasol) så kan små børn sagtens være ude :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved godt børn kan være ude ;-) synes bar det virker lidt mere krævende når de er så små ;-)

Nogle erfaringer med uv pop up telte ?

Der er ikke rigtig skygge i vores have når solen er fremme...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Asger er også med ude. Prøver at holde ham i skyggen men nu han kravler har han solcreme på. Han elsker at være ude men kommer alt i munden, græs, blade, jord osv. Så er over ham hele tiden. Men det er jeg jo også indenfor hvor det er gardinerne han piller i.

Af tøj bruger jeg meget sommerheldragter og ellers bare t-shirt og shorts. Synes ikke det er svært når det er så varmt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været ude siden kl. 8 i morges og kom ind kl. 17.45 :D Mi. Startede med at have body på men endte i eftermiddag med bare at have ble på :)

Vi har haft ham i skygge vha. Parasol Det meste af tiden i dag (han møver og triller kun) og indimellem har han været i barnevognen, men det i forsøg på at sove ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er rigtig glade for vores lille bitte parasol, som der er et jordspyd med til. Den placerede vi alle vegne da vors pige var lidt mindre - på plænen, over soppebassinet, nede ved stranden.

 

14906_10154383394000632_1964681823030451

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige været en tur ude i dag. Sad på et tæppe på græsset i skyggen og havde bare en sommerdragt og solhat på ham :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også været ude i dag, her lå han også på et tæppe, i body med parasol henover :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De har jo godt af at komme ud og det har mamma altsaa ogsaa! 

 

Sommerheldragt eller en kortaermet body og saa en solhat. Solcreme, hvis der er sol paa baby og ellers naturligvis i skyggen. 

 

Min dreng sov mest indenfor, for han er foedt in i italiensk varm sommer og langt over 30 grader, ligesom jeg ikke rigtig har et sted til barnevogn udenfor. Naar det er varmt, saa gaar vi ind mellem 13 og 16, faktisk. Det giver sig selv hernede....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå havde lige skrevet et svar jeg fik slettet...

Det er ikke fordi jeg aldrig kommer ud eller Tobias ikke gør. Jeg synes bar pt det hurtigt bliver for varmt og for meget...jeg er mere til 20 til 25 her i DK :-)

Pt har Tobias også kort ærmet body eller sommer dragt...har os et par body uden ærmer jeg tænker til de varmeste dage her :-) og har osse sol hat til ham...og har købt solcreme til hvis behovet opstår :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte sådan et pop up uv telt til Freja sidste år (født i marts) og det fungerede rigtig godt.

Jeg var bange for at det ville blive for at varmt derinde, men teltet holdt sig faktisk køligere end udenfor så det var super.

I år får vi nok ikke så meget glæde ad det for nu spurter hun jo rundt over Det hele, men har da tænkt mig at tage det med hvis vi tager på stranden eller lignende, så hun kan sidde derinde hvis hun vil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har William med ude hver dag. Han har solcreme på, en solhat og så vidt muligt altid i skyggen. Og (af)klædt på samme måde som mig selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ser frem til 35-40 grader den naeste uge  :balloon

 

Men den sommer, vi havde sidste aar var virkelig tarvelig, saa jeg havde faktisk bedt om en god, lang og varm sommer i aar :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En tidligere skrev om at der var meget varmt i barnevognen - og ja den bliver kolossal varm! Så selvom det er offtopic, vil jeg lige pippe om at slå kalechen ned når børnene er i den i skyggen. W sover med kalechen nede og det gør en verden til forskel - og så med dynebetræk UDEN dyne og intet forbandet forhæng foran åbningen eller myggenet (som jo heller ikke er muligt med kalechen nede).

Alle 3 af Ws somre er vi en masse ude, men vi trækker os tit ind i det koldestes rum i huset om eftermiddagen, for der er jeg ved at omkomme ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske jeg os har det lidt svært med varmen i år pga jeg selv er gravid igen...og Sys det er hårdt at slæbe Tobias for meget ;-) idag sov han en time i barnevognen hos en veninde jeg besøgte....det gik også fint med det :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holder os indendøre i tiden 12-15 og ellers har jeg altidholdt Liam så meget i skyggen som muligt - nu er det dog lidt svært ;)

Men ellers masser af solcreme!

Jeg jeg vurderer at Liam har være udsat for meget sol, så forsøger jeg at holde ham inde resten af dagen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER