Ema

UV dragt

13 indlæg i dette emne

Skal have købt en UV dragt til Freja, da den vi havde arvet selvfølgelig er gået i stykker. Skide fedt, når nu man troede man havde styr på det.

 

Nå, men nu skal jeg jo så investere i sådan en og så er der jo lige pludselig en milliard valg jeg egentlig ikke har taget stiling til fordi vi som sagt havde arvet en.

 

Men hvad er bedst? Lange ben og ærmer vs korte? Heldragt eller to delt?

 

Fordele ulemper ved begge dele?

 

Andre ting jeg bør kigge på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Skal have købt en UV dragt til Freja, da den vi havde arvet selvfølgelig er gået i stykker. Skide fedt, når nu man troede man havde styr på det.

 

Nå, men nu skal jeg jo så investere i sådan en og så er der jo lige pludselig en milliard valg jeg egentlig ikke har taget stiling til fordi vi som sagt havde arvet en.

 

Men hvad er bedst? Lange ben og ærmer vs korte? Heldragt eller to delt?

 

Fordele ulemper ved begge dele?

 

Andre ting jeg bør kigge på?

Jeg ville vælge en heldragt. Vi har været rigtig glade for dem fra Hummel. Men dem fra Ida-t går også op og beskytter nakke og hals, mener jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har kun haft Molo heldragter og er ganske tilfredse hermed :) 

 

Jeg har nu et oar bade UV-shorts fra Petit Crabe og kan pga bloedheden faktisk godt fortsaa det hipe, der en overgang var over dem, saa det ville jeg ogsaa lure efter. Der kan man ogsaa bestille lange arme/ben, hvis det er saa noedvendigt, men lidt sol er jo ikke det rene vanvid. Plus solcreme. Det er smaa i str. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjah vi køber bare det billigste - hvilket ofte er med korte ærmer og så en god klat solcreme. Men altså vi "nøjes" med den danske sommer og indtil i år har 12-15 jo alligevel været udnyttet til lur, og strandmennesker er vi ikke. En time til 1,5 er hvad en lang strandtur er for os.

Så til vores behov er det fjollet at kaste for mange penge i. Og det man kan købe i Bilka og Kvickly er faktisk ok.

Jeg er ikke fan af at dække børn helt til. Lidt naturlige D-vitaminer på en fornuftig måde: solcreme faktor 15, solhat, skygge i middagssolen og så sund fornuft.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for svar.

Endte med at bestille en Ida t dragt der var på tilbud, primært fordi den Var alm rød i stedet for de lidt skrappe farver man ellers ser uv dragter i

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må ærligt indrømme at vi ikke bruger UV dragt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må ærligt indrømme at vi ikke bruger UV dragt.

 

Jamen, almindeligt toej har jo ogsaa UV-faktor... Hvid tyndt toej har maaske kun 10, men tykt hvidt har 20 og saa er der lyse farver, som har 20-30 alt efter tykkelse og moerkt toej, som har 30-50 alt efter tykkelse. 

 

Noah har IKKE uv-dragt paa en hel dag paa stranden, for det tror jeg ikke er rart. Han har solcreme paa og saa UV-shorts og en bomuldstop eller bar overkrop og solhat. UV-dragten kommer paa, naar vi gaar i vandet, for der er vi dog noget tid. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må ærligt indrømme at vi ikke bruger UV dragt.

Det gør vi heller ikke. Og det er ikke noget jeg har dårlig samvittighed over. W er endnu ikke blevet rød - eller brun for den sags skyld, men han får da lidt farve hen over sommeren, og det tror jeg er helt fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger heller ikke uv dragt, i dag har lucas rendt rundt i en tynd bomulds undertrøje og solhat og så en masse solcreme på hele kroppen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør vi heller ikke. Og det er ikke noget jeg har dårlig samvittighed over. W er endnu ikke blevet rød - eller brun for den sags skyld, men han får da lidt farve hen over sommeren, og det tror jeg er helt fint :)

 

Jeg tror ogsaa, det er sundt med sol paa kroppen - ogsaa foer solcreme! Noah faar ikke solcreme paa for at gaa til floden en lille time med M kl. 16. Men naturligvis paa stranden, naar vi er der en hel dag eller i weekenden, hvor vi er mere ude og han faar mere sol. D-vitamin dannes jo slet ikke, naar man har solcreme paa og saa er det altsaa ikke skadeligt med sol i smaa doser, hvor kroppen selv danner naturlig solbeskyttelse. 

 

Vi har ogsaa altid parasol med, hvor Noah selv soeger ind under det meste af tiden... aj, jeg tror, det gaar :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ogsaa, det er sundt med sol paa kroppen - ogsaa foer solcreme! Noah faar ikke solcreme paa for at gaa til floden en lille time med M kl. 16. Men naturligvis paa stranden, naar vi er der en hel dag eller i weekenden, hvor vi er mere ude og han faar mere sol. D-vitamin dannes jo slet ikke, naar man har solcreme paa og saa er det altsaa ikke skadeligt med sol i smaa doser, hvor kroppen selv danner naturlig solbeskyttelse.

Vi har ogsaa altid parasol med, hvor Noah selv soeger ind under det meste af tiden... aj, jeg tror, det gaar :)

Vi er helt enige :) vi snupper hellere en skygge i de slemme timer, og lidt sol i de mildere. Og kun solcreme når det er nødvendigt!

Jeg ved også fra mig selv at det er godt at få lidt sol om foråret, så man ikke går ligbleg ud i juli ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt to uv-dragter til Liam i år, fordi vi skal til Mallorca i 14 dage! Jeg har faktor 50 med til strand og pool og faktor 30 til alle andre tidspunkter! Jeg er emsig med solcreme når vi er sydpå, men herhjemme er jeg mere large!

Af uv dragterne er jeg mest fan af den vi har fra Molo.. Den fra Danefæ er også fin, men den anden sidder bedst..

Vi har købt str 2-3 år og liam fylder 2 til september! Og med korte ærmer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare lige komme til med nedenstående pip fra min fantastiske reumatolog, nu der er snak om alm. tøj og UV beskyttelse.

lP3bfEv.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER