liljen1987

At anskaffe sig babyudstyr inden graviditet

10 indlæg i dette emne

Kunne I finde på at anskaffe jer udstyr inden graviditeten er en realitet? Eller er I overtroiske? har I allerede anskaffet jer noget og hvis ja, hvad har I så købt? :shop


For et par år siden, flyttede en af mine tidligere arbejdsgivere til Kina og i den forbindelse gav hun mig, nogle af de babting hun havde tilovers fra hendes to piger: 2 baby dyner, en sengerend, en voksipose, et uldbaby-tæppe og lidt sengetøj.


Derudover har jeg selv være ude at anskaffe børnebestik, kopper og tallerkner, samt en puslepude, da vi har mange venner med små børn, så der kan det jo bruges til vi selv skal bruge det. Så behøver forældrene heller ikke pakke lige så mange ting, når vi har børnen på besøg.


Overvejer også at anskaffe flere stofbleer og vaskeklude, da det også kan bruges til andre formål. Samt et babybadekar, så de børn vi babysitter også kan komme i bad hos os.  


Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

For mit vedkommende, så har jeg ikke købt noget som helst, før jeg blev gravid. Og der købte vi vores første ting i uge 25, tror jeg (efter vi kendte kønnet). For mig har det handlet om to ting. For det første endte det med at tage 18 mdr, før der var gevinst. Hvis jeg havde købt en masse i mellemtiden, så tror jeg, at jeg ville føle, at det hele bare lå og grinte af mig, mens vi ventede. Derudover kan min smag, moden mv nemt nå at ændre sig i venteperioden - man skal lige tænke på, at det er 9 mdrs leveringstid på baby, efter den positive test. For det andet har jeg virkeligt glædet mig (som i virkeligt meget :)) til at shoppe ting til baby. Jeg ville derfor have været lidt 'skuffet' (af mangel på bedre ord), hvis alt shopping var overstået, da jeg endeligt fik den positive test. Så for mig var det en nem beslutning at vente med at købe noget.

Det er dog MEGET forskelligt, hvordan vi hver især har det :) Der er nogen, der finder stor glæde i at købe noget, mens de prøver, og det skal man selvfølgelig have lov til. :)

Det lyder som om, du køber en masse ting, som jeres gæster kan bruge, og det er jo virkeligt sødt af dig. Jeg tænker bare, at du skal overveje, og alle disse (brugte og slidte?) ting også er dem, du vil bruge til din egen baby, når den tid kommer? Eller om du så i virkeligheden gerne ville have noget nyt eller noget andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte lidt ventetøj lige inden vi gik igang med at forsøge begge gange (er gravid for 2. gang nu) og også lidt babytøj inden jeg blev gravid 2. gang.

Jeg er ikke overtroisk på det punkt, og jeg tænkte at jeg nok skulle få brug for det før eller siden, og tingene var så lige på et godt tilbud eller i et design som jeg ikke kunne stå for.

Så lidt købte jeg, og det ser jeg ingen problemer i :)

Men personligt ville jeg ikke gide at have alt det, du nævner, dels fordi jeg tænker at det FYLDER og dels fordi jeg ville have lyst til at købe nyt i graviditeten/efter fødslen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er nok lidt med på den vogn med ikke at købe de store ting, før jeg står med en positiv test og har set hjerteblink (har haft en SA to gange). Dette skyldtes også at vi ved første graviditet boede i en lille lejlighed, så det ville bare være i vejen og min kæreste var ikke med på at shoppe før en positiv test. Jeg havde dog købt en bamse og en lille hue, som var på tilbud, men ellers har jeg ikke rigtigt turde købe noget pga. mine dårlige erfaringer. Mens jeg prøver at blive gravid denne gang køber jeg intet, for jeg har en masse fra min pige samt jeg er usikker på, om jeg får et barn nummer 2 :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte ingenting før jeg blev gravid :) Og jeg har også først gået i gang med indkøb efter NF scanningen alle 3 gange..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller ikke købt noget ind. Som Sparks skriver, tror jeg, at jeg havde været lidt skuffet over ikke at kunne nyde turen hele vejen, når det nu endelig lykkedes :)

Men kan sagtens forstå at det kan være mega svært ;)

 

Vi har på nuværende tidspunkt kun købt 2 sæt basisdragter til lillemanden. Så vi har hele udstyrs showet til rådighed endnu :D

 

Men puha, kan sagtens forstå at det kan krible i fingrene!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom jeg mistede tidligt i min sidste graviditet nåede jeg alligevel at købe lidt forskelligt. Dog har jeg sendt ALT ventetøj, en enkelt body og lidt legetøj (fået i tillykke-med-graviditeten-gave af min veninde) hjem til mine forældre, da jeg ikke kan holde ud at have det liggende. Føler nærmest at det griner af mig. 

Derudover har jeg en babyseng stående hjemme på mine forældres loft. Det betyder faktisk rigtig meget for mig, at mine børn kommer til at sove i den, da den har været i familiens eje i 65 år. Først sov min far i den og siden hans søskende. Da min farmor efter min farfars død skulle flytte i ældrebolig var den lige ved at ryge til storskrald. Det ville jeg godt have været ked af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en enkelt body som jeg selv har købt og så har jeg fået en lille bitte hvid body af min veninde, som hendes afdøde søn skulle have haft på hvis han havde overlevet..

Men jeg vil gerne vente til jeg står med en positiv test.. Den body jeg har købt står der "relax " over bryster og den vil jeg give min kæreste når jeg endelig er gravid, som en overraskelse :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt se, at der gode grunde til at vente og der er lidt delte meninger omkring det. Men tak for svar. Havde heller ikke selv haft så mange ting allerede, hvis jeg ikke havde fået de fleste ting forærende :) må se på det, når jeg bliver gravid, om jeg vil bruge tingene selv, eller om jeg udskifter tingene.. i øjeblikket er det bare praktisk, når vi har børn på besøg 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det er meget forskelligt hvordan man har det, nogen holder humøret og modet oppe ved at købe inden og andre har det modsat.

Jeg havde et par små uldstrømper før jeg blev gravid, jeg har PCOS og vi var fra start indstillet på at det kunne tage lang tid og måske aldrig ville lykkes og så kunne jeg ikke holde ud af at have en masse babyting liggende som evig reminder, jeg har selv efter jeg er blevet gravid arvet en masse fra en veninde der har måtte opgive babydrømmen efter mange års kamp der var ved at koste forholdet så hun skulle bare have det hele ud af huset hurtigst muligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER