cellemus

ammebrik mærke og str

18 indlæg i dette emne

Hej piger.

Jeg vil gerne Være på forkant mht amningen, da sidste gang gik helt galt :-/

Så nu vil jeg købe ammebrikker så jeg hvertfald har styr på de sår jeg fik mig sidst.

Men hvilket mærke er bedst?

Jeg syntes nogle af dem ser store ud i spidsen.

Har kig på pigeon. Den ser nogenlunde ud.

Men så er der næste problem:

Hvordan ved man hvilken str man bruger?

Jeg overvejer at købe i medium.

Man kan jo ligesom ikke rigtigt stå og prøve den i butikken ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min mand fik at vide i Ønskebørn, at 90% bruger str M :) Jeg havde fra Medela, og de fungerede fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand fik at vide i Ønskebørn, at 90% bruger str M :) Jeg havde fra Medela, og de fungerede fint.

Nå det lyder da til at det blir medium så :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå det lyder da til at det blir medium så :-)

Han fik i hvert fald at vide, at man skulle have helt ekstremt store brystvorter for at bruge str L, og nærmest ikke-eksisterende for at bruge S. Og M passede mig fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror nu ikke mine er ekstrem store ;-)

Men jo svært at vide.

Jeg måler ikke lige vorter med veninderne ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster og jeg brugte begge M og jeg tror måske de bedste var pigeons :unsure

Fik udleveret på hospitalet og så mistede jeg dem efter en tur i baby bio :prik så måtte købe nogle nye. Dem jeg fik fat i i Matas var bare alt for stive og gjorde herre ondt, og så tog jeg i Ønskebørn og jeg tror altså det var pigeons jeg fik fat i der som lignede dem fra sygehuset. De kom sammen med en gul opbevarings æske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster og jeg brugte begge M og jeg tror måske de bedste var pigeons :unsure

Fik udleveret på hospitalet og så mistede jeg dem efter en tur i baby bio :prik så måtte købe nogle nye. Dem jeg fik fat i i Matas var bare alt for stive og gjorde herre ondt, og så tog jeg i Ønskebørn og jeg tror altså det var pigeons jeg fik fat i der som lignede dem fra sygehuset. De kom sammen med en gul opbevarings æske.

Jeg tror, det er Medela. Jeg fik i hvert fald en gul æske med til mine ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men er det noget alle hospitaler har liggende og kan man bare bede om dem?

Jeg tænker bare, at mange er imod man bruger dem, før man har givet almindelig amning en chance.

Jeg har bare været der, og vil aldrig opleve den smerte igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men er det noget alle hospitaler har liggende og kan man bare bede om dem?

Jeg tænker bare, at mange er imod man bruger dem, før man har givet almindelig amning en chance.

Jeg har bare været der, og vil aldrig opleve den smerte igen.

Pas - i 2012 kastede herning sygehus dem nærmest i nakken på folk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men er det noget alle hospitaler har liggende og kan man bare bede om dem?

Jeg tænker bare, at mange er imod man bruger dem, før man har givet almindelig amning en chance.

Jeg har bare været der, og vil aldrig opleve den smerte igen.

Jeg ammede mit første barn med brikker de første 4 måneder. Men ved mit andet barn var det ikke nødvendigt. Så vil foreslå at du giver det en chance til en start... det er immervæk meget lettere uden brikker!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik udleveret på Skejby. Tror det er meget normalt i forhold til etablering af amning. Fik også at vide, at jeg ikke skulle bekymre mig om at komme af med dem. Det var bedre jeg brugte brik og ammede, end jeg ikke brugte og måske mistede glæden ved det.

De røg dog helt naturligt efter et par uger mener jeg.

Købte aldrig selv, så der kan jeg desværre ikke hjælpe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik udleveret på Skejby. Tror det er meget normalt i forhold til etablering af amning. Fik også at vide, at jeg ikke skulle bekymre mig om at komme af med dem. Det var bedre jeg brugte brik og ammede, end jeg ikke brugte og måske mistede glæden ved det.

De røg dog helt naturligt efter et par uger mener jeg.

Købte aldrig selv, så der kan jeg desværre ikke hjælpe.

:ditto i Roskilde! Jeg brugte dem fast i en uges tid og så af og til i ugen efter, derefter aldrig igen.

De ødelagde intet for mig, de reddede amningen da brysterne blev helt hårde og W ikke kunne få fat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto i Roskilde! Jeg brugte dem fast i en uges tid og så af og til i ugen efter, derefter aldrig igen.

De ødelagde intet for mig, de reddede amningen da brysterne blev helt hårde og W ikke kunne få fat.

Jeg forstår heller ikke hvad der skulle være negativt ved suttebrikkerne. Altså, det er nemmere uden, da de skal skoldes og sådan. Men jeg havde så ondt i mine brystvorter, at amningen havde været no go uden brik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår heller ikke hvad der skulle være negativt ved suttebrikkerne. Altså, det er nemmere uden, da de skal skoldes og sådan. Men jeg havde så ondt i mine brystvorter, at amningen havde været no go uden brik.

Altså uden brik var Mie sultet ihjel - hun kunne SLET ikke finde ud af at få fat og lærte det aldrig!! Synes det er et genialt redskab! Og mælkeproduktionen var i hvert fald INTET problem her ;)

Jeg kunne godt ønske at der havde været guidning i hvordan hun lærte at få fat uden, men ammebrikker fungerede for mig!

Jeg havde vist 4 i alt, så jeg skyllede dem bare indtil alle var brugt og så fik de en omgang med salt, sæbe og kogende vand allesammen på en gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår heller ikke hvad der skulle være negativt ved suttebrikkerne. Altså, det er nemmere uden, da de skal skoldes og sådan. Men jeg havde så ondt i mine brystvorter, at amningen havde været no go uden brik.

Der kan være risiko for mindre mælk, fordi brysterne ikke bliver stimuleret på samme måde. Det læste jeg mig ihvertfald frem til dengang.

Jeg brugte brikkerne i hele mit ammeforløb (ammede Aksel til han var lidt over et år), og jeg havde aldrig problemer med mælken. Det gik rigtig fint og uden problemer. Et eller andet sted ville jeg da gerne have undgået dem, men sådan skulle det ikke lige være, og man vænner sig til det med skoldning og så videre. Ingen dårlige oplevelser herfra

Jeg brugte dem der ligger i den gule dims. Størrelsen kan jeg ikke huske. Min mand købte nogen på apoteket, inden vi tog hjem fra sygehuset

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke set nogle i en gul holder.

Men tror jeg holder mig til pigeon medium.

Så må vi se.

Jeg har også informeret mon jordmoder omkring køb af dem.

Hun sagde heller intet til det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår heller ikke hvad der skulle være negativt ved suttebrikkerne. Altså, det er nemmere uden, da de skal skoldes og sådan. Men jeg havde så ondt i mine brystvorter, at amningen havde været no go uden brik.

Min SP sagde også at jeg da overhovedet ikke skulle synes det var træls med dem, hvis de gjorde det for mig var det jo perfekt!

Jeg afvænnede os udelukkende pga irritationen ved at skulle vaske, medbringe og at det var lidt mindre diskret når man lige skulle påsætte sådan en. For lidt mælk var i hvert fald aldrig et problem :lol tværtimod!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved at du spørg til ammebrikker, men et råd jeg synes bedre om er at få hjælp fra en ammevejleder til at få styr på amningen fra start

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER