Lovelyblond

Sociale medier

15 indlæg i dette emne

Jeg går og tumbler lidt med tanken om at offentlig gøre min graviditet på facebook... Men samtidig tænker jeg også om det måske er dumt... Hvad tænker i?? Har i gjort det?? Er det noget i vil gøre eller bare slet ikke vil gøre??

Jeg ved ikke om jeg er nervøs for det på grund af min mor og stedfars reaktion og mistro til jeg kan klare det... Men jeg har jo bare lyst til at dele min glæde med hele verdenen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi deler det nok på FB når vi har været til NF den 15/7. Der er jeg over de første 3 mdr (den kritiske periode) og har samtidig fået besked om at baby er ok (forhåbentlig) til NF. Vi gjorde set samme med vores søn Carl Emil

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg/vi offentliggør det på Facebook forhåbentlig i morgen, når NF scanningen forhåbentlig er gået godt, og vi har set liv derinde.. Og jeg glæder mig vildt til det... Går og grubler over hvordan vi skal lægge det op.. Tror ikke det bliver med scanningbilledet, måske et regnestykke:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg er også lige gået ind i 2. Trimester så jeg er også ovre den kritiske periode... Og vil som sagt også gerne dele min glæde og forventning... Jeg flytter for mig selv igen om små 3 uger måske jeg bare skal vente med at gøre det til der... Så skal jeg da ikke gå i deres sure miner hver dag hvis ikke de synes det skulle ha været på Facebook... ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går også og overvejer om jeg efter NF skal dele det på facebook. Men er faktisk meget i tvivl. På denne side har jeg lyst til at råbe det ud til hele verden, på den anden side spekulere jeg over hvor nødvendigt det er - for jeg ved hvor ondt det også kan gøre, hvis der sidder barnløse venner bag skærmen - for jeg har selv været der.

Jeg ved godt at hele verden burde være glade på mine vegne - men må samtidig indrømme at jeg under mit behandlingsforløb oplevede en jalousi som jeg aldrig har oplevet før - og som jeg langt fra forventer at andre forstår eller bør tage hensyn til. Men jeg blev ked af at blive fortalt om min venindes eller et familiemedlems graviditet over facebook istedet direkte face to face.. (Men jeg tror bare det var nemmere for dem) og alle de venner man har på facebook pga en fortid men ikke nutid, de behøver jo sådan set ikke vide det... Derfor er jeg meget splittet. Giver det mening?

- Det blev lidt rodet.. Men jeg forstår fuldt ud du har lyst til at offentliggøre nyheden med alle. Og gør det da, når du har mod på det. Personligt har jeg betænkeligheder, velvidende at jeg har venner på facebook hvis hverdag jeg ikke kender og der dermed KAN sidde folk derude der ikke kan glædes som du ønsker det - hvilket absolut ikke er af en ond mening, men blot fordi projekt baby føles som et kæmpe projekt der tager alt energi - men som kan lykkes ved at knipse for alle andre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har talt om at lægge det på Facebook på vores årsdag, som ligger ni dage efter NF. Indimellem vil vi så have lidt tid til, at nå at sige det til de venner og familiemedlemmer, som endnu ikke ved det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fortalt det til de venner jeg har noget med at gøre i det daglige... Og min familie er meget dårlige til at holde på hemmeligheder så sandsynligheden for at der er nogen der ikke ved jeg er gravid på nuværende tidspunkt ville faktisk undre mig meget... :-) men du har selvfølgelig ret @Mit-store-ønske der kan være nogen på min venneliste der har problemer med at blive gravide og for dem vil det nok virke ret så uretfærdigt at jeg er gravid og så med tvillinger når det var alt andet end planlagt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med risiko for at dette kommer til at lyde helt forkert, så synes jeg faktisk ikke at man skal undlade at dele på de sociale medier af hensyn til eventuelle bekendtskaber som måske kunne blive kede af det.

Vi fik ret hurtigt hjælp og det gav ret hurtigt resultat, så måske jeg ikke ved bedre, men jeg tænker bare lidt, at på et eller andet tidspunkt, så finder de jo ligesom ud af det.

Da min lillebror og svigerinde skulle have deres andet barn, var jeg den sidste der fik det at vide fordi de var bange for at gøre mig ked af det, fordi jeg lige havde mistet i 13. Uge. Og helt ærligt, det som gjorde mig allermest ked af det, var at de ikke ville dele deres store glæde med mig. Jeg følte mig så overset og misforstået.

Jeg har også veninder som kæmper og har gjort det længe. Det jeg gjorde var, at dem som jeg vidste det betød noget for, de fik det at vide inden det kom på Facebook, og jeg fortalte dem at jeg har fuld forståelse for hvis de ikke kan glæde sig over det eller de har brug for at holde afstand.

Helt ok at man ikke synes det er super fedt at se på Facebook hvis man er totalt uforberedt men jeg synes det er misforstået hensyntagen at undlade at lægge på Facebook fordi det måske eventuelt havde mulighed for at nogen bliver kede af at de er et andet sted.

Enig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med risiko for at dette kommer til at lyde helt forkert, så synes jeg faktisk ikke at man skal undlade at dele på de sociale medier af hensyn til eventuelle bekendtskaber som måske kunne blive kede af det.

Vi fik ret hurtigt hjælp og det gav ret hurtigt resultat, så måske jeg ikke ved bedre, men jeg tænker bare lidt, at på et eller andet tidspunkt, så finder de jo ligesom ud af det.

Da min lillebror og svigerinde skulle have deres andet barn, var jeg den sidste der fik det at vide fordi de var bange for at gøre mig ked af det, fordi jeg lige havde mistet i 13. Uge. Og helt ærligt, det som gjorde mig allermest ked af det, var at de ikke ville dele deres store glæde med mig. Jeg følte mig så overset og misforstået.

Jeg har også veninder som kæmper og har gjort det længe. Det jeg gjorde var, at dem som jeg vidste det betød noget for, de fik det at vide inden det kom på Facebook, og jeg fortalte dem at jeg har fuld forståelse for hvis de ikke kan glæde sig over det eller de har brug for at holde afstand.

Helt ok at man ikke synes det er super fedt at se på Facebook hvis man er totalt uforberedt men jeg synes det er misforstået hensyntagen at undlade at lægge på Facebook fordi det måske eventuelt havde mulighed for at nogen bliver kede af at de er et andet sted.

Helt enig :) :) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber at det fremgår tydeligt af mit første indlæg , at jeg egl slet ik er uenig med jer!

Der blev spurgt i trådens indledning hvilke overvejelser vi havde gjort os ift at offentliggøre graviditeten over facebook ... Og det var det jeg forsøgte at beskrive, velvidende at de tanker selvfølgelig skyldes det forløb jeg har været igennem. Jeg har slet ikke noget imod at det kommer på facebook - som jeg skriver, så overvejer jeg også selv at offentliggøre det på et tidspunkt. Selvfølgelig kan eller skal man ikke bygge sim facebookprofil op ift alle mulige scenarier af hensyn til problemstillinger.

Personligt tænker jeg dog at det er federe at fortælle nyheden face to face til de venner, veninder og den familie der står en nær, fremfor at dele nyheden på en gang med hele facebookvennekredsen lige efter NF.

Jeg har som sagt fået nyheden at vide fra noget familie + en nær veninde via facebook fremfor face to face. Jeg tror at dette skyldtes, at de kendte min/ vores situation og at de derfor havde svært ved at sige det til os direkte (som de gjorde til andre ligeså nær). Det gør bare lidt ondt. Og nej, det er jo ikke af en dårlig mening, men det bliver lidt misforstået hensyn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber at det fremgår tydeligt af mit første indlæg , at jeg egl slet ik er uenig med jer!

Der blev spurgt i trådens indledning hvilke overvejelser vi havde gjort os ift at offentliggøre graviditeten over facebook ... Og det var det jeg forsøgte at beskrive, velvidende at de tanker selvfølgelig skyldes det forløb jeg har været igennem. Jeg har slet ikke noget imod at det kommer på facebook - som jeg skriver, så overvejer jeg også selv at offentliggøre det på et tidspunkt. Selvfølgelig kan eller skal man ikke bygge sim facebookprofil op ift alle mulige scenarier af hensyn til problemstillinger.

Personligt tænker jeg dog at det er federe at fortælle nyheden face to face til de venner, veninder og den familie der står en nær, fremfor at dele nyheden på en gang med hele facebookvennekredsen lige efter NF.

Jeg har som sagt fået nyheden at vide fra noget familie + en nær veninde via facebook fremfor face to face. Jeg tror at dette skyldtes, at de kendte min/ vores situation og at de derfor havde svært ved at sige det til os direkte (som de gjorde til andre ligeså nær). Det gør bare lidt ondt. Og nej, det er jo ikke af en dårlig mening, men det bliver lidt misforstået hensyn.

Nu kan man jo godt have delt nyheden med dem der står en nær ansigt til ansigt og stadig offentliggøre på facebook umiddelbart efter nf. ;)

Jeg tror det er de færreste der afslører for alt og alle via facebook.

Og så er vi også nogen, der deler nyheden med de nærmeste før nf.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber at det fremgår tydeligt af mit første indlæg , at jeg egl slet ik er uenig med jer!

Der blev spurgt i trådens indledning hvilke overvejelser vi havde gjort os ift at offentliggøre graviditeten over facebook ... Og det var det jeg forsøgte at beskrive, velvidende at de tanker selvfølgelig skyldes det forløb jeg har været igennem. Jeg har slet ikke noget imod at det kommer på facebook - som jeg skriver, så overvejer jeg også selv at offentliggøre det på et tidspunkt. Selvfølgelig kan eller skal man ikke bygge sim facebookprofil op ift alle mulige scenarier af hensyn til problemstillinger.

Personligt tænker jeg dog at det er federe at fortælle nyheden face to face til de venner, veninder og den familie der står en nær, fremfor at dele nyheden på en gang med hele facebookvennekredsen lige efter NF.

Jeg har som sagt fået nyheden at vide fra noget familie + en nær veninde via facebook fremfor face to face. Jeg tror at dette skyldtes, at de kendte min/ vores situation og at de derfor havde svært ved at sige det til os direkte (som de gjorde til andre ligeså nær). Det gør bare lidt ondt. Og nej, det er jo ikke af en dårlig mening, men det bliver lidt misforstået hensyn.

Jeg forstod det slet ikke som om at du mente det ikke skulle på Facebook! ;-) kun at man lige skulle overveje om der var nogen man ikke havde fået det fortalt endnu som hellere skulle høre det fra en selv i stedet for via Facebook... :-)

Plus det er ganske rigtig at det jeg søgte var overvejelser både for og imod så jeg er rigtig glad for dit indlæg! Det fik mig til at tænke på om der var nogen jeg hellere ville fortælle det til face to face inden det kommer på Facebook... ;-)

Men jeg tror nu stadig jeg venter til at jeg er flyttet med at lave et opslag... Mest fordi jeg ikke gider der ramaskrig der nok kommer her hjemme...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med risiko for at dette kommer til at lyde helt forkert, så synes jeg faktisk ikke at man skal undlade at dele på de sociale medier af hensyn til eventuelle bekendtskaber som måske kunne blive kede af det.

Vi fik ret hurtigt hjælp og det gav ret hurtigt resultat, så måske jeg ikke ved bedre, men jeg tænker bare lidt, at på et eller andet tidspunkt, så finder de jo ligesom ud af det.

Da min lillebror og svigerinde skulle have deres andet barn, var jeg den sidste der fik det at vide fordi de var bange for at gøre mig ked af det, fordi jeg lige havde mistet i 13. Uge. Og helt ærligt, det som gjorde mig allermest ked af det, var at de ikke ville dele deres store glæde med mig. Jeg følte mig så overset og misforstået.

Jeg har også veninder som kæmper og har gjort det længe. Det jeg gjorde var, at dem som jeg vidste det betød noget for, de fik det at vide inden det kom på Facebook, og jeg fortalte dem at jeg har fuld forståelse for hvis de ikke kan glæde sig over det eller de har brug for at holde afstand.

Helt ok at man ikke synes det er super fedt at se på Facebook hvis man er totalt uforberedt men jeg synes det er misforstået hensyntagen at undlade at lægge på Facebook fordi det måske eventuelt havde mulighed for at nogen bliver kede af at de er et andet sted.

Meget enig.

Vi har en veninde, som sammen med hendes kæreste, ligesom vi var, er igang med behandling. Jeg havde derfor gjort meget ud af, at sørge for at min mand (det er oprindeligt hans veninde) kunne sige det til hende personligt) Desværre kom et vennepar til at tale over sig, så hun fik nyheden fra andre end os. 

Det har resulteret i en tvær veninde, som nu har aflyst den aftale, som min mand ellers havde med hende, fordi; "Jeg ikke kan overskue det lige nu"

Det er super ærgerligt og jeg var virkelig vred og irriteret på det vennepar, som fik sagt det, da de  godt vidste, at vi gerne selv ville sige det til hende... Men sket er desværre sket.

 

Når det så er sagt, så synes jeg ikke at man skal tage hensyn til de folk ude bag skærmene på ens venneliste, som måske er i behandling eller bare kæmper lidt ekstra for at få deres ønskebarn.

Jeg er mange gange selv blevet ked af det, når folk har lagt scanningsbilleder op, men det er ikke fordi de ikke må dele deres glæde, men mest fordi jeg ville have ønsket at det dengang var min tur :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg offentliggjorde det igår (er 14+1), min mand er ikke glad for det. Men syntes det var okay nu når jeg er så langt. De fleste vidste det alligevel :D !

 

men det kommer også meget an på hvor privat man er på facebook? Altså jeg har kun mine tætteste venner og familie, har ikke så mange bekendte, så der er kun personer jeg gerne vil have skal vide det på min facebook. Derfor valgte jeg at gøre det. 

 

Man kan jo gå ind og offentliggøre det som en Livsbegivenhed, det gjorde jeg :D og det er virkelig dejligt det er ude og offentligt! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej. Er lige på besøg, jeg fødte i marts.

Jeg gik arbejdsløs og valgte derfor i starten ikke at skrive på fb at jeg var gravid fordi jeg ville ikke have en kommende arbejdsgiver skulle vælge mig fra på den baggrund. Så jeg fortalte det til dem jeg havde lyst til skulle vide det. Så sagde eb veninde til mig at hun ville væde med at jeg ikke kunne holde min mund omkring det. Og så blev det lidt en princip sag for mig at ikke dele det på fb at vi ventede os. Os fordi jeg stod uden arbejde men heller ikke kunne få dagpenge og vi blev ramt af gensidig forsørgelsespligt. Jeg fødte kl 22.59 og da jeg var kommet op på afd. Og alligevel ikke kunne sove så postede jeg midt om natten en status på fb at vi var blevet forældre til en venskabt pige med en vægt på 2400 g og 49 cm men at pg den lave vægt var vi indlagte på neonatal. Jeg vr til jobsamtale da hun var 12 uger of fik jobbet og begynder her d. 1/8 på mit drømme arbejde og så tage far barsel.

Min far og stedmor reagerede os lidt som din mor og stedfar, om det nu var klogt, har vi råd til det? Det gjorde at jeg i gravidieten tog meget afstand fra dem, men jeg må sige at efter prinsessen kom til verden har de vendt 180 grader og hun er morfars yndlings pige og bedste's lille stjerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER