Rjs

Hindeløsning

18 indlæg i dette emne

Okay jeg ved det er et mærkeligt spørgsmål, men ved ikke hvor jeg ellers lige skal spørger :-).

Min veninde som også er gravid bare en uge længere henne ind jeg spurgte i dag om man selv eller manden kunne lave hindeløsning? for hendes Jordmoder gør det ikke. Jeg gloede bare lidt og sagde ??? Min egen Jordmoder gør det nemlig og jeg håber hun vil på tirsdag hvor jeg er 39+3 :-) hendes Jordmoder havde sagt at hun ikke troede på det og derfor ikke ville bruge tid på det :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså det var heller ikke noget, jeg blev tilbudt sidst, så jeg tænker ikke, at det er underligt, at hendes jm ikke vil.

Men jeg ville bestemt ikke eksperimentere med at prøve selv eller få manden til det! Aner ikke, om der kunne ske noget ved det, men jeg ville ikke satse, og når jm ikke vil gøre det, så har hun vel også vurderet at baby gerne må blive derinde endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil heller eksperimenter med ert selv, for man skal også kunne vurdere om man er moden nok til det. Jeg kunne ikke få løsnet hinde i første graviditet, da kroppen slet ikke var moden til det, så jm kunne ikke komme til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er bare selv blevet lidt nysgerrig og ved min sidste graviditet havde jeg den samme Jordmoder som nu og hun tilbød det selv sidst, men jeg tænker bare her bag efter jeg nu har stillet spørgsmålet at det må da ikke kunne skade da manden gerne stadig må give finger og fuld sex (undskyld mit sprog, jeg er ikke så god til at pakke ting ind ;-) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er sex og hindeløsning, jo ikke helt den samme mekanik :D

Men jeg sad lige og googlede lidt på det og fandt følgende (og jeg har sgu ikke lyst til at tage vandet på mig selv eller at min mand skulle):

Hindeløsning for at sætte gang i fødslen

Hindeløsning er et lille indgreb i livmodermunden. Det foregår at en jordemoder placerer en eller to fingre i bunden af din skede. Her undersøger hun om livmodermunden er en smule åben. Er den bare en eller to centimeter åben, kan hun føre en finger ind i livmodermunden op til fosterhinderne. Ved at føre sin finger rundt i en lille cirkel inden i din livmodermund, løsner hun fosterhinderne fra den nederste del af din livmoder. Det frigiver nogle hormoner der kan starte en proces der modner dig til at gå i fødsel.

Hindeløsning er undersøgt videnskabeligt. Resultaterne viser at hindeløsning sætter fødslen tidligere i gang hos ca. 5% af dem der får lavet hindeløsning. Fordi hindeløsning rent faktisk virker på en ud af tyve, er hindeløsning også et tilbud på langt de fleste fødesteder. Hindeløsning kan være ubehageligt eller lidt smertefuldt for nogle, men er overstået i løbet af sekunder. Ofte kommer der en lille smule blødning efter løsningen.

Hvornår kan man forsøge at sætte fødslen i gang ved hindeløsning

Ved hindeløsning, som ved de andre metoder jeg nævner til at sætte gang i fødslen, kræver det at kroppen er omkring termin og det dermed er forventeligt at den i forvejen er nogenlunde moden til at føde.

Det er desuden en forudsætning for at jordemoderen kan foretage hindeløsning, at din livmodermund er en smule åben, så hun kan komme ind til fosterhinderne. Hos langt de fleste der har født før, er livmodermunden lidt åben, når de nærmer sig termin. Det er desværre ikke altid tilfældet hos førstegangsfødende. Derfor er det heller ikke altid muligt at forsøge at sætte fødslen i gang med hindeløsning.

Der kan ske fem ting ved at få foretaget en hindeløsning.

Du får veer og går i fødsel

Du får plukkeveer der forsvinder igen

Du får menstruationslignende smerter

Der sker ingenting

Der går hul på fosterhinderne og vandet går

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså sex må min mand gerne give mig, men hindeløsning, nej tak! :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg nævnte lige for min mand, at din veninde havde overvejet, om hendes mand kunne gøre det, og han så meget meget skræmt ud :D (og han er faktisk ellers ret hardcore med hospitals/fødsels-ting ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså hva med bare at lade naturen gå sin gang? Altså med mindre man går meget over tid og igangsættelse og alt det halløj?

Hat desuden hørt at hindeløsning skulle være særligt smertefuldt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe vi er helt enige om sex er noget for sig selv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan sagtens forstå at man gerne vil sættes igang, hvis omstændighederne lissom lægger op til det, sådan som du beskriver :) Jeg skulle bare ikke nyde noget af, at min mand (eller jeg selv) skulle gøre det. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej jeg kan nu også godt nøjes med min Jordmoder, ville synes det var alt for grænseoverskridende at min mand eller jeg selv skulle gøre det ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej jeg kan nu også godt nøjes med min Jordmoder, ville synes det var alt for grænseoverskridende at min mand eller jeg selv skulle gøre det ;-)

Ja også mig :) Men regner nu egentlig slet ikke med at skulle have det, men det må tiden vise :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej jeg kan nu også godt nøjes med min Jordmoder, ville synes det var alt for grænseoverskridende at min mand eller jeg selv skulle gøre det ;-)

jeg tror ikke engang jeg ville få jordemoderen til at rode rundt "dernede" :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik lavet hindeløsning i går af min kære Jordmoder og hun var rimelig overrasket over jeg var så klar p fødsel uden der er er sket noget endnu, men en god hindeløsning med tegnblødning bad efter og godt med plukveer.

I dag gik slimproppen og mine plukveer niver mere og mere så håber der sker noget de næste dag :-). Skal til vurdering på fredag om hvor lang tid jeg må gå over tid, men jeg regner med at have baby i armene i næste uge :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik lavet hindeløsning i går af min kære Jordmoder og hun var rimelig overrasket over jeg var så klar p fødsel uden der er er sket noget endnu, men en god hindeløsning med tegnblødning bad efter og godt med plukveer.

I dag gik slimproppen og mine plukveer niver mere og mere så håber der sker noget de næste dag :-). Skal til vurdering på fredag om hvor lang tid jeg må gå over tid, men jeg regner med at have baby i armene i næste uge :-)

Det lyder da ret spændende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da ret spændende

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mega spændende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da ret spændende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER