Fister

Knibetråden

59 indlæg i dette emne

Vi skal huske knibeøvelserne. Vil I hjælpe med at holde tråden her kørende, så vi husker hinanden på det?

 

Sammen bliver vi de rene fødselsmaskiner (eller noget...) 

 

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Super godt med sådan en tråd, jeg er nemlig ret god til at glemme at lave knibeøvelser ;)

Men når jeg lige bliver mindet om det, gør jeg det automatisk ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu sørger jeg lige dumt, men gør i det på en bestemt måde? Altså skifter i interval kort, lang, kort osv. :) Hvad giver det bedste resultat, det er lige noget for jer mammas at svare på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu sørger jeg lige dumt, men gør i det på en bestemt måde? Altså skifter i interval kort, lang, kort osv. :) Hvad giver det bedste resultat, det er lige noget for jer mammas at svare på :)

Lige på besøg :)

Jeg går på et efterfødselshold hos en fysioterapeut. Vi træner lange knib (minimum 10 sek. ad gangen), fordi det er vigtigt at kunne holde knibet under aktivitet. :)

Hvis man vil teste sin bækkenbund kan man tage et stopur og sætte det til 15 sek. På den tid skal man så lave så mange knib som muligt (man skal kun fokusere på at mærke knibet. Man skal ikke nødvendigvis mærke at man slipper imellem).

Forskning viser at alle dem, der kan knibe 10 gange eller mindre er inkontinente (enten med luft, urin eller afføring). Jo tættere på 40 knib man kommer, des bedre :)

En god ting er at finde nogle bestemte tidspunkter på døgnet, hvor man beslutter sig for at knibe og gerne i forskellige stillinger. Jeg kniber f.eks. altid fast når jeg ammer og når jeg pusler. Så husker man det bedre (og man når lettere op på de der 50 knib i døgnet, som vi helst skal).

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øhm, det er lidt forskelligt. Jeg tænker ikke såååå meget over det. Men jeg kom godt igennem min sidste fødsel og fil ros til opfølgning hos lægen.

Mest korte knib, tror jeg, og så lange en sjælden gang imellem, når der er noget at måle efter. En reklame i tv, en elevatortur.... så står jeg dér med et sammenbidt ansigtsudtryk :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emilie, tak! Go info til knibetråden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk at knibe preggys   -_-  (vi mangler en knibe-smiley)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk at knibe preggys -_- (vi mangler en knibe-smiley)

Done ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej jeg har lige oprettet en tråd i gravid forumet - :yay for dobbelt reminder!!! Jeg er blevet SÅ slap! Seriøst det har aldrig været et problem med lange knip på op til 30 sekunder - nu kan jeg kun LIGE mærke at jeg slipper efter 10 så jeg "taber" det <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh mand - jeg har den sorteste samvittighed med det her...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man ska ogs knibe om søndagen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er også lige begyndt at huske mig selv på det. Har hentet en app med forskellige træningsprogrammer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er også lige begyndt at huske mig selv på det. Har hentet en app med forskellige træningsprogrammer.

Hvad hedder den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var bare den første og bedste der poppede op. Den hedder knibeøvelser fra GynZone.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal huske knibeøvelserne. Vil I hjælpe med at holde tråden her kørende, så vi husker hinanden på det?

 

Sammen bliver vi de rene fødselsmaskiner (eller noget...) 

 

:)

 

 

Åhh, jeg er SÅÅÅ dårlig til at huske det  :badgirl

 

Nu spørger jeg retti, retti dumt, men får man en bedre fødsel ved at lave knibeøvelser? Jeg troede nemlig kun det havde indflydelse på risikoen for at "lække" urin ect. i det daglige  a055.gif 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 

 

Åhh, jeg er SÅÅÅ dårlig til at huske det  :badgirl

 

Nu spørger jeg retti, retti dumt, men får man en bedre fødsel ved at lave knibeøvelser? Jeg troede nemlig kun det havde indflydelse på risikoen for at "lække" urin ect. i det daglige  a055.gif

 

Ja, det skulle hjælpe på det hele :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh, jeg er SÅÅÅ dårlig til at huske det :badgirl

Nu spørger jeg retti, retti dumt, men får man en bedre fødsel ved at lave knibeøvelser? Jeg troede nemlig kun det havde indflydelse på risikoen for at "lække" urin ect. i det daglige a055.gif

Ja og dit underlivs restitution generelt efter fødslen. Skræmme eksemplet er at nogle kvinder bliver så slappe at underlivet synker og der kan hænge ting ud af en :o men altså så skal det være grelt men alligevel eksemplet der altid liiige får mig til at stramme mig ekstra an.

BTW er det ikke kun urin men også stort der kan være svært at holde på.

Ej det skal ikke være en skræmme kampagne :unsure men det ER vigtigt og det er der en grund til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg slap jo billigt sidst pga kejsersnittet, men jeg burde klart være flinkere til at træne det - bare sååååå kedeligt :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kniiiiib!!! Jeg har i øvrigt fundet en super-knibe-app, så jeg har været en flittig kniber den seneste uge. Den hedder Kegel Camp:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kniiiiib!!! Jeg har i øvrigt fundet en super-knibe-app, så jeg har været en flittig kniber den seneste uge. Den hedder Kegel Camp:)

Kniiiiiber :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HUUUUSK

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HUUUUSK

Good point!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- et for mig tiltrængt :blush OP!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uuuuh....tråden lever :) Jeg tisser også lidt ved nys, og har ellers været en flittig kniber. 

 

God knibning ladies.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pudsigt - jeg lavede lige en knibeserie i bilen på vej hjem fra Fyn i dag og tænkte på den her tråd :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER