Mimi85

Gode undskyldninger ?? ;)

18 indlæg i dette emne

Halløj :)

Hvilke undskyldninger bruger I for ikke at drikke når I er ude og ikke har lyst til at sige "det er fordi vi prøver at gro en baby"...

Vi skal til noget i weekenden og kan fornemme at der i den kreds i forvejen bliver spekuleret på om vi mon prøver - jeg synes ærlig talt det er pisse irriterende at folk 'blander' sig på den måde, det rager jo ikke dem før vi mener det gør :(

Men jeg gider bare heller ikke at folk skal spørge eller hviske i krogene!

Jeg håber jo selvfølgelig på at være gravid, men ved det jo ikke (er vist 3+3 imorgen) men har ikke lyst til at skulle drikke... Jeg skal køre, så den undskyldning er på plads, men ved at nogen vil sige "det er jo først senere"...

Det jeg tænker lige nu er at jeg tager en dåse et eller andet og drikker mikro små tårer af og så får stillet den fra mig eller bytter med min mand...

Så kan folk jo se at jeg 'drikker' og samtidig tænker jeg ikke at små bitte tårer skader, hvis jeg skulle være så heldig at have en lille gajol i maven....

Hvad tænker I andre?

:unsure :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg drikker overhovedet ikke, så for mig har det naturligvis været ret nemt.

Ærligt så tror jeg at jeg ville sige at jeg ikke havde lyst, og så kunne de tænke hvad de ville. Ingen skal tvinge mig til at drikke noget, hvis jeg ikke har lyst til det.

Men jeg ved godt det ikke er så nemt. Især ikke hvis de er vant til at se dig hælde alkohol indenbords. Men synes det lyder som en god plan. Og eventuelt kan du jo stikke dem en lille hvid løgn om at du er lidt småsløj eller et eller andet, hvis nogen skulle spørge ind til det. Jeg tænker lidt at det er bedre med en lille stilfærdig historie end et eller andet stort opsat, som sikkert kan virke ret afslørende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har brugt en del forskellige undsyldninger da jeg blev gravid. :)

Jeg tror dog slet ikke, at en enkelt genstand betyder noget, når man ikke er så langt, at man kan teste, på det tidspunkt deler man ikke noget med barnet. Men selvfølgelig skal man ikke drikke, hvis man ikke har lyst.

 

Et nemt trick er at tage en dåse et eller andet og evt. lige tage den med på toilettet og hælde ud + fylde vand i, den er nem, kan også laves med øl flasker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fandt det klart nemmest at sige 'ja tak' til alkohol, fremfor at skulle forklare, hvorfor jeg sagde nej. Når jeg så havde fået min drink så små-sippede jeg kun af den, 'kom til' at stille den et sted, eller måske hælde den ud i vasken (når ingen kiggede), bytte med min mand etc. Alt dette mens vi prøvede. Da jeg først havde en positiv test, så fortalte vi alligevel den glade nyhed med det samme, og så var det ikke noget problem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen det med at bytte drinks med manden duer ikke hos os da min mand ikke drikker så meget normalt. Og han skal altid køre. Men det med at få et glas og så sætte det et sted.. eller hælde det ud på toilettet og komme vand i.. Eller sige man har hovedpine. Eller at du havde hovedpine inden i ankom.. og tog smertestillende piller hjemmefra og at du helst ikke vil drikke når du har taget pillerne.

Jeg er sygeplejerske med skiftende vagter.. så jeg siger også tit at jeg skal tidligt op dagen efter.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil sige, at jeg lurede at en veninde var gravid, fordi hun kom med FOR mange gode undskyldninger og kommentarer...

"Jeg overvejede en kjole, men ny blev det bare lige bukser og en løs bluse i stedet"

"Jeg kører hjem"

"Jeg skal arbejde imorgen"

"Jeg er faktisk lidt træt"

"Jeg har bare ikke rigtig lyst idag"

"Jeg får altid sagt noget dumt, når jeg drikker"

Osv :P Men altså, der prøvede vi også selv, så jeg var også i tankegangen ;)

Men mit råd vil nok være, at vælge én undskyldning og så holde dig til den, og kun nævne den, hvis du bliver spurgt, så det ikke virker som om, at du garderer dig. Personligt synes jeg, at "Jeg kører hjem" er en glimrende undskyldning, og jeg ville uden problemer (gravid eller ej) kunne holde fast i, at når man kører hjem, så drikker man SLET ikke. Det synes jeg sådan helt generelt er mest ansvarligt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg drikker overhovedet ikke, så for mig har det naturligvis været ret nemt.

Ærligt så tror jeg at jeg ville sige at jeg ikke havde lyst, og så kunne de tænke hvad de ville. Ingen skal tvinge mig til at drikke noget, hvis jeg ikke har lyst til det.

Men jeg ved godt det ikke er så nemt. Især ikke hvis de er vant til at se dig hælde alkohol indenbords. Men synes det lyder som en god plan. Og eventuelt kan du jo stikke dem en lille hvid løgn om at du er lidt småsløj eller et eller andet, hvis nogen skulle spørge ind til det. Jeg tænker lidt at det er bedre med en lille stilfærdig historie end et eller andet stort opsat, som sikkert kan virke ret afslørende

Det er nok mest fordi jeg føler et større pres, hvis nogen ved hvad vi er i gang med og jeg vil bare så gerne at det er vores hemmelighed indtil der rent faktisk er noget at fortælle - så derfor tænkte jeg at hvis jeg render og drikker (sipper) af en dåse tænker de måske "nå så er hun nok ikke gravid alligevel" (eller altså prøver at blive) :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har brugt en del forskellige undsyldninger da jeg blev gravid. :)

Jeg tror dog slet ikke, at en enkelt genstand betyder noget, når man ikke er så langt, at man kan teste, på det tidspunkt deler man ikke noget med barnet. Men selvfølgelig skal man ikke drikke, hvis man ikke har lyst.

Et nemt trick er at tage en dåse et eller andet og evt. lige tage den med på toilettet og hælde ud + fylde vand i, den er nem, kan også laves med øl flasker :)

Det var er godt trick, det vil jeg helt sikkert bruge :) :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fandt det klart nemmest at sige 'ja tak' til alkohol, fremfor at skulle forklare, hvorfor jeg sagde nej. Når jeg så havde fået min drink så små-sippede jeg kun af den, 'kom til' at stille den et sted, eller måske hælde den ud i vasken (når ingen kiggede), bytte med min mand etc. Alt dette mens vi prøvede. Da jeg først havde en positiv test, så fortalte vi alligevel den glade nyhed med det samme, og så var det ikke noget problem :)

Jeg tror også bare jeg siger ja tak og så sipper og 'kommer til' at stille det fra mig og så skal jeg jo også køre senere, så det er jo begrænset hvor meget jeg kan 'drikke' ;)

Når den først er der (krydse fingre) så tror jeg også dem tæt på går det at vide hurtigt og så er det ikke noget problem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen det med at bytte drinks med manden duer ikke hos os da min mand ikke drikker så meget normalt. Og han skal altid køre. Men det med at få et glas og så sætte det et sted.. eller hælde det ud på toilettet og komme vand i.. Eller sige man har hovedpine. Eller at du havde hovedpine inden i ankom.. og tog smertestillende piller hjemmefra og at du helst ikke vil drikke når du har taget pillerne.

Jeg er sygeplejerske med skiftende vagter.. så jeg siger også tit at jeg skal tidligt op dagen efter.. :)

Ja den kunne også være god - men dem jeg skal være sammen med denne gang ved 'desværre' at jeg har fri weekend ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil sige, at jeg lurede at en veninde var gravid, fordi hun kom med FOR mange gode undskyldninger og kommentarer...

"Jeg overvejede en kjole, men ny blev det bare lige bukser og en løs bluse i stedet"

"Jeg kører hjem"

"Jeg skal arbejde imorgen"

"Jeg er faktisk lidt træt"

"Jeg har bare ikke rigtig lyst idag"

"Jeg får altid sagt noget dumt, når jeg drikker"

Osv :P Men altså, der prøvede vi også selv, så jeg var også i tankegangen ;)

Men mit råd vil nok være, at vælge én undskyldning og så holde dig til den, og kun nævne den, hvis du bliver spurgt, så det ikke virker som om, at du garderer dig. Personligt synes jeg, at "Jeg kører hjem" er en glimrende undskyldning, og jeg ville uden problemer (gravid eller ej) kunne holde fast i, at når man kører hjem, så drikker man SLET ikke. Det synes jeg sådan helt generelt er mest ansvarligt ;)

Haha :lol jeg må prøve at styre mine løgnehistorier lidt, så det ikke afslører mig :D

Ja 'jeg kører hjem' burde være nok - problemet er bare dem som så siger 'der er jo længe til' (vi starter kl 13 og skal først hjem sent aften)... Og så vil jeg bare helst have afkræftet evt rygter, så jeg tror jeg vil satse på at sippe og fylde vand i dåserne :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var rimelig nygravid (6/7 uger henne) forrige nytår og der gjorde vi det, at enten min mand eller jeg selv 'blandede' min drink ude i køkkenet, hvor vi havde juice og alkohol stående. Så lod vi bare være med at putte alkoholen i, så drak ren juice/sodavand.

Det fungerede fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil os sigen jeg er ret god til at gætte når noget er i gære hos andre. Så undskyldninger drop dem og snyd hellere ved at putte andet i dit glas eller dåse What ever...

Min mands bedste ven præsenterede sin kæreste for os sidste år og vi kendte hende ikke rigtig men allerede den aften lurede jeg at de forsøgte...og kort efter kom de til vores indflytterfest hvor jeg fik bekræftet mine tanker ;-) på trods af hun havde drukket et lille glas vin...såå :-) men ok jeg synes folk skal ha lov at ha deres hemmeligheder og ku ikke drømme om at smide en kommentar hvis de fx sagde de skulle køre hjem eller noget...man bestemmer selv om man vil drikke eller ej uanset PB eller ikke såå

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Generelt synes jeg faktisk at det største problem er at man i Danmark er enten gravid eller underlig hvis man ikke hælder alkohol ned.... Nu har jeg ikke selv drukket noget i mange år pga min PCOS og jeg har hver gang jeg mødte nye mennesker til fester og lign måtte forklare at jeg hverken var gravid eller meget religiøs så det er faktisk 1000 gange nemmere nu hvor jeg går rundt med kæmpe mave.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke nogle gode råd, da jeg stort set aldrig drikker selv - men må indrømme at jeg synes det er en lille smule trist, at man ligefrem skal gardere sig med undskyldninger fordi man efterhånden i vores kultur er enten gravid/prøver at blive det eller en særling, hvis man ikke drikker alkohol til hver sammenkomst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu drikker jeg sjældent, men min svigerinde har fortalt mig at hun mistænkte jeg var gravid på hendes fødselsdag (da jeg var 7 uger henne) fordi jeg takkede nej til et glad vin til maden. Noget jeg før har gjort. Så uanset om man 'gør som man plejer' eller lyver, vil der altid være nogen der mistænker en ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu drikker jeg sjældent, men min svigerinde har fortalt mig at hun mistænkte jeg var gravid på hendes fødselsdag (da jeg var 7 uger henne) fordi jeg takkede nej til et glad vin til maden. Noget jeg før har gjort. Så uanset om man 'gør som man plejer' eller lyver, vil der altid være nogen der mistænker en ;)

Det tænker jeg også. Jeg har flere gange fået "Er du gravid?" og endda også "Er du helt sikker?" mens jeg hverken har været gravid eller forsøgt, af folk som ellers kender mig godt, fordi jeg har takket nej til et glas vin til maden, selvom jeg generelt sjældent drikker alkohol. :rolleyes

Nogle gange tror jeg det handler mere om, at andre ville blive glade for, hvis man var gravid, end at de synes man er underlig fordi man ikke drikker. :) Men det er et irriterende spørgsmål alligevel <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tænker jeg også. Jeg har flere gange fået "Er du gravid?" og endda også "Er du helt sikker?" mens jeg hverken har været gravid eller forsøgt, af folk som ellers kender mig godt, fordi jeg har takket nej til et glas vin til maden, selvom jeg generelt sjældent drikker alkohol. :rolleyes

Nogle gange tror jeg det handler mere om, at andre ville blive glade for, hvis man var gravid, end at de synes man er underlig fordi man ikke drikker. :) Men det er et irriterende spørgsmål alligevel <_<

Jeg er helt enig ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER