mrsferozi

kønsscanning

34 indlæg i dette emne

Hej alle kommende januar mødre <3

Hvad er jeres holdning til at betale for en kønsscanning hos en privatklinik i uge 14+ ?

Jeger førstegangsfødende og bare vildt spændt og nysgerrig!

Har i nogen erfaring med det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har også besluttet os for en kønsscanning, når jeg er 15+0, da vi så kan få kønnet at vide på min mands fødselsdag.

Vi er okay med at vi skal betale for det, det er vi villige til :)

Jeg synes desuden, at det er længe at gå imellem NF og MD, uden et kig ind til den lille, da vi allerede nu har haft to tidlige scanninger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også bestilt tid til en køns scanning på en privat klinik :) vi har dog valgt at tage en "pakke" hvor vi også bliver 3d scannet senere hen i forløbet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil ikke bruge mine penge på det.

Jeg synes særlig talt det er lidt noget pjat ikke at vente til MD.

Hvis man ikke kan se kønnet til MD synes jeg dog det er fair nok at gøre det.

Jeg skal selv skannes ekstra i bl.a. uge 16 og 18, men jeg tror ikke jeg ville have det anderledes selvom jeg ikke havde de snakker mellem NF og MD.

Det er i øvrigt heller ikke skanninger hvor der kigges efter køn, men jeg ser da om baby er levende og rask.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her venter vi også :) Jeg kan saaaagtens se fristelsen i at få det at vide tidligt, men jeg synes faktisk også, at det er lidt hyggeligt, at man ikke ved det før om noget tid. Men vi har så også aftalt, at vi køber en privat scanning, hvis vi ikke kan se det til MD. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, jeg synes da det frister... Men jeg er bare for nærig til det... Første gang ville vi ikke vide kønnet, så der vidste vi det først da Silas kom ud til os, så denne gang tror jeg også jeg klarer at vente til MD med at vide kønnet...:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også meget fristet af at få en kønsscanning mellem NF og MD men tror jeg vil se om jeg ikke kan vente til MD og hvis den lille laban ikke vil vise det der køber jeg en kønsscanning på privatklinik...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi venter nok til MD som sidst. Hvis vi ikke kan se det ved MD bestiller vi en kønsskanning.

 

M synes det er noget pjat at betale for det hvis vi kan få det af vide et par uger efter. Han har nok ret.... men mit planlægningsgen vil gerne vide det hurtigst muligt ;)

Har en masse af CE's ting stående på mine forældres loft. Og skulle vi være så heldige at få en pige skal der jo shoppes en del og sælges ud af CE's ting :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kommer lige ind udefra :) Nu er jeg en gammel krage og vi brugte kønsscanningen til at få et ekstra tjek, for at se om alt så fint ud.. For jeg var meget nervøs for om alt var som det skulle være pga. min alder.. Og så var det bare en bonus at få kønnet at vide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kommer også lige fra en anden terminsgruppe :) Vi havde egentlig aftalt at vente med det til MD, men da jeg begyndte at bløde frisk blod i uge 14, besluttede vi os for en scanning for at se, om alt var som det skulle være - det var, som Henriette siger, bare en bonus at få kønnet at vide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det fristede mig rigtig meget denne gang, men jeg venter til MD til at finde ud af hvad køn det er:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På myfirstdeal.dk kom jeg i dag til at købe et værdibevis til ' den lille københavner' som via siden tilbyder kønsscanning til halv pris (199kr). Ved dog ikke hvornår vi tager den i brug. Udløbsdatoen på værdibeviset er September...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg købt en kønsscanning... Jeg er begyndt at tabe mig (havde ellers taget 3 kg på) og synes der er alt for lang tid til MD scanningen d. 24/8 for at finde ud af om de har det godt nok der inde... Og prisen på den privatklinik jeg har fået anbefalet var den samme om det var en tryghedscanning eller en kønsscanning så kan jeg jo lige så godt finde ud af kønnet på dem også... :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg købt en kønsscanning... Jeg er begyndt at tabe mig (havde ellers taget 3 kg på) og synes der er alt for lang tid til MD scanningen d. 24/8 for at finde ud af om de har det godt nok der inde... Og prisen på den privatklinik jeg har fået anbefalet var den samme om det var en tryghedscanning eller en kønsscanning så kan jeg jo lige så godt finde ud af kønnet på dem også... :-)

Lyder fornuftigt med en ekstra skanning hvis du føler dig utryg. Spændende hvad der gemmer sig derinde :) Hvornår skal du afsted?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De havde ikke tider til tvillinger før d. 28/7 men det er stadig også bedre end den 24/8... Og jeg er jo nok godt klar over at det bare er mig der bund hysterisk da jeg stadig har kvalme og opkastninger og jeg her ikke set skyggen af blod siden menstruationen før jeg blev gravid... Men alligevel har jeg det bare bedre med at vide der lige bliver kigget til dem! Og hold nu op jeg glæder mig til jeg kan mærke dem der inde... Så har jeg da en lille smugle mere føling med hvordan de har det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for alle jeres input. 

 

Vi valgte at gøre det igår, og fik at vide vi ventede en lille dreng  :glad

Så det var dejligt at gøre det alligevel.

Vi havde svigermor og to svigerinder med for at gøre dem til en større del af graviditeten, syntes det er svært at gøre på rigshospitalet til de normale scanninger! Der er der altså kun plads til min mand og jeg. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for alle jeres input.

Vi valgte at gøre det igår, og fik at vide vi ventede en lille dreng :glad

Så det var dejligt at gøre det alligevel.

Vi havde svigermor og to svigerinder med for at gøre dem til en større del af graviditeten, syntes det er svært at gøre på rigshospitalet til de normale scanninger! Der er der altså kun plads til min mand og jeg.

Stort tillykke!!! Det bliver da fantastisk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yey, en dreng, det bliver skønt for jer:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende med en dreng :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja super spændende :D 

 

Og tusind tak alle <3 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand syntes godt vi ku vente til MD med at få kønnet at vide. Så jeg væbner mig med tålmodighed - ikke min stærke side

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man har et standpunkt til man tager et nyt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh nu er der kun godt 16 timer til jeg skal til min kønsscanning... ;-) nøj jeg glæder mig!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh nu er der kun godt 16 timer til jeg skal til min kønsscanning... ;-) nøj jeg glæder mig!!

:krydser for en god oplevelse. Var der ikke noget med at du venter tvillinger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:krydser for en god oplevelse. Var der ikke noget med at du venter tvillinger?

Jeps det gør jeg... :-) det er også derfor jeg vil vide kønnene inden og så gav min far mig en kønsscanning fordi jeg taber mig en del lige pt og blev nervøs for om der var noget galt (ved godt det er hysteri - har jeg også sagt til min far) og en tryghedscanning og kønsscanning kostede det samme...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER