TroldeMor

Malke ud?

4 indlæg i dette emne

Hvornår er det mest optimalt at malke ud?

Altså Taylor spiser ca hver 4 time i gennemsnit, og spiser mellem 1 1/2 og 2 bryster (det lyder virkelig dumt når jeg skriver det :D Men det gør han altså!) pr gang..... Så jeg føler jo ikke rigtigt der er så meget at malke ud af?

Jeg har prøvet at malke kort efter han har spist, for ligesom at tage "resten" efter måltidet, men der kommer kun max 20 ml.....

Så har jeg også prøvet at gøre det efter et par timer, hvor jeg har kunnet få ca 100ml ud af det, men er der så nok til ham et par timer senere?

Og stimulerer jeg ikke mælkeproduktionen til et unødigt højt niveau, og evt risikerer brystbetændelse når han så ikke kan tømme?

Nå.... Mange spørgsmål ;) Håber nogen har lidt guldkorn de vil dele ud af :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg malker gerne ud om morgenen, hvor jeg har mest mælk. Lægger ham til det ene bryst og mens han spiser der, holder jeg en flaske under det andet bryst, da der gerne løber omkring 10-20 ml ud.

Hvis han er mere sulten lægger jeg ham til det andet bryst og imens malker jeg ud på det første. Der får jeg max 10-20 ml ud og så malker jeg yd på det andet når han er færdig. Hvis han spiser af begge bryster kan jeg få omkring 40ml ud.

Hvis han kun spiser af det ene kan jeg malke omkring 80 ud :)

Du kan evt gøre det flere gange om dagen lige efter amning og så samle det hele inden du fryser det (husk at køle det ned hver for sig inden du hælder det sammen).

For mit vedkommende skal jeg bare sørge for ikke at gøre det hver dag, for så stiger produktionen og så får jeg nogle gevaldige knuder. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for dit svar :kiss

Wow, vildt at der løber så meget ud! Her drypper det kun en smule, ikke noget der er værd at samle hvert fald :P

Jeg må prøve dine råd af og se om jeg kan få lidt ud af det.... Igen tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg malker ud, hver aften, mens Immanuel er i bad. Han drikker så også kun min mælk og ikke vand. Jeg malker ca 300 ml ud og der er rigeligt til når jeg så putter ham ca 30 Min efter jeg er stoppet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER