MrsMom

Tid til institution... hvor lang tid?

13 indlæg i dette emne

Ja det varer jo desværre ikke sååå længe inden at Sigrid skal starte i dagpleje.

Hvor længe er jeres i institution?

Jeg kigger jo efter nyt job, men det gamle er primært kontor og manden og jeg har før kørt sammen på arbejde, da vi arbejder ikke så langt fra hinanden og ca 30 min hjemmefra.

Hvis vi skal fortsætte sådan, vil Sigrid skulle passes fra ca 6.15 - 15.45 det synes jeg er noget lang tid.

Ellers skal vi evt kigge på bil nr 2 og jeg kan møde senere.

Hvad gør I andre hvor begge har job fra 7-15 eller 8-16?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi arbejder begge på kontor med flextid. Vi har gjort det sådan at den der henter møder omkring kl. 8.30-9 og den der afleverer møder tidligere og dermed kan hente tidligere. Vi forsøger at aflevere omkring kl. 8 og senest hente kl. 16-16.15. Det var meningen at jeg skulle cykel på arbejde og det gik også fint da vi kun havde Ronja, men nu efter Liv er kommet har vi faktisk købt en bil ekstra :blush 

 

Så Ronja og Liv er der ca. 8-8,5 time hvilket jeg faktisk synes er lang tid. Jeg er rigtig glad for vi har muligheden for flex for ellers ved jeg ikke lige hvordan vi skulle få det til at hænge sammen. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elliot er lige for tiden i vuggestue fra 7.15-15.30. Men når far er færdig med at læse og forhåbentlig skal starte på nyt job, så skal han være i vuggestue fra 6.30-15.30. Jeg synes det er SÅ skod! Og måske vi får råd til at jeg kan gå ned i tid, men jeg kan næsten ikke hente ham før, for der sover han.. Jeg arbejder fra 7-15, og det kommer far sikkert også til når han er færdig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah er der fra 6.45-15.45 ( når far henter) eller 16.15 når jeg henter.

Fredag henter jeg dog 15.15.

Det er lang tid, men Vi kan ikke rigtig gøre det anderledes når vi begge pendler og har fuldtidsjob. Den der henter går en time før alm arbejdstid er slut.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det evige dilemma for forældre.

Vores piger kommer til at være der ca 8-16, når det bliver hverdag med to forældre i fuldtidsjob. Sådan var det også da vi kun havde Filippa. Vi drømmer om at den ene af os får arbejde tættere på eller kan gå ned i tid (ved ikke om økonomi eller arbejdsplads giver mulighed for det sidste).

Jeg synes det er længe men der er jo ikke så meget at gøre. Måske må vi prøve at den der henter tager endnu tidligere afsted men det må vi se på til vinter (vi har begge flextid).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

C er der fra 7-16.15 alle dage, fredag henter jeg 15.40.

Det bliver ca. det samme når hun starter i BH (dog kan jeg hente hende lidt før de første 8 måneder pga min barsel)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her er det som oftest fra 7.30/8 - 16 og fredag (15.30).

 

Min mand arbejder fra 9-17 så han afleverer om morgenen. og jeg arbejder fra 8-15.30(15) så jeg henter. det er nogle rimelig lange dage for hende, men ja sådan er det bare når begge forældre arbejder fuld tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores kommer til at blive afleveret 6.45 da jeg møder 7.15...og jeg har først fri kl 16 og kam hente 16.15/16.30 afhængig af trafik :-) fredag har jeg fri kl 14 og kan hente senet 14.30...min mand er chauffør og arbejder nat og har weekend arbejde og derfor også hverdags fri nogen gange og de dage vil vi aflevere lidt senere og hente tidligt hvis muligt...så håber vi lidt at jeg kan tjene lidt overarbejde ind en gang imellem på hans fridage så jeg kan afspadsere nogle af de trælse dage hvor han arbejder...men vi må se ellers må vi finde andre job eller noget hvis det går helt galt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia er der så kort tid som det er muligt.

Når jeg møder tidligt i børnehaven, afleverer Jesper hende 7.20 (kan møder 7.30 - 2 minutter fra dagplejen) ellers afleverer jeg imellem 8-8.30 (dagplejen vil gerne have dem senest 8.30 pga dagens aktiviteter, og det passer med at de spiser formiddagsmad der). Jeg henter mellem 14.45-15.10 (jeg har senest fri kl15 hvor jeg er nu), kan ikke hente tidligere - hun skal lige vågne fra lur først :)

Jeg ville til enhver tid vælge 7-15 i stedet for 8-16. Eftermiddagen føles længere for de små, og det giver mere tid hjemme om eftermiddagen. Det synes jeg virkelig er rart b

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vires børn er afsted fra ca 7.45 til 15.30/15.45 og til 14.30 om fredagen. Det er på trods af at jeg har 7 min på arbejde og pt er på 34 timer. Vi kan heldigvis begge flekse og har to biler, hvilket nok sparer børnene et par timer om ugen i inst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt at vores slet ikke skal afleveres. Jeg har valgt at læse på selvstudium og når min mand er færdig om et år, sætter jeg studiet på pause og så lever vi af hans løn. Vi har besluttet at ingen af de børn vi skal have skal i institution før børnehaven og når den yngste starter, skal jeg arbejde på deltid. Måske kan i regne på om i har råd til den ene går ned i tid?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle jeres input. Jeg vil tage det med og snakke med manden om hvordan vi skal få det til at hænge sammen i fremtiden. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aksel er i vuggestue fra 6.45 til 16 - fredag bliver han hentet 15.30. Det er ikke optimalt og jeg ville elske at give ham kortere dage, men sådan er det bare. Vi kan ikke ændre på tingene, som de er lige nu. Jeg nægter at have dårlig samvittighed over det og er dybt taknemmelig over en fleksibel og fantastisk vuggestue, hvor Aksel elsker at være.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER