MortilØ

Fødsel- Tanker og følelser m.m.

62 indlæg i dette emne

Nå tøser, er det ikke på tiden at vi får sådan en tråd?

 

Jeg synes i hvert fald, at mit hoved begynder at koge lidt over med fødselstanker, nu hvor sidste session af vores fødselsforberedelse er i overmorgen  :wacko

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg må indrømme at jeg faktisk ikke har tænkt så meget over det, bortset fra at jeg glæder mig til at få hende ud og til at blive af med listen af graviditetskomplikationer....

Det eneste vi sådan egentlig har lagt os faste på er at min mand og vores JM-veninde skal med til fødslen. Sune står pt og er blevet sat på et projekt på Fyn i august og september hvilket bekymre mig lidt da jeg reelt set kan risikere at skulle føde helt alene hvis det går hurtigt, men vi håber på det bedste og jeg stoler 110 pct på hospitalets personale

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg tænker på fødslen, så prøver jeg at skubbe det lidt i baggrunden igen..

Jeg er en af dem, der udvider sig hurtigt (havde ikke udvidet mig ved tjek efter vandgang 22:30, men han er født 03:23), så jeg ved de er smertefulde de forbandede veer.. Men på den anden side er det rart at få det overstået så hurtigt, så man ikke skal bruge flere døgn på det..

Sidste gang sad jeg i venteværelset, da vi kom op på sygehuset (med pressetrang) og tænkte for mig selv, det gør jeg ALDRIG igen.... Og han er født ½ time efter (efter 7 min. presseveer).. Men på trods af det, så gør man det jo gerne igen.. Den ældste er taget med sugekop efter 1½ times pressveer og alligevel gjorde jeg det igen :)

Kan nogen gange godt tænke, at jeg håber hun ikke vender sig, så jeg bliver nødt til at have PKS, men så ved jeg jo bare godt, at vaginal fødslel er bedre for mor og baby og det kan være hårdt med et kejsersnit og baby, så jeg skubber hurtigt tanken fra mig igen..

Jeg glæder mig til fødslen er overstået og lillepigen er her, men puha hvor jeg også frygter dagen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, må indrømme at jeg er lidt på bar bund mht fødslen.

Jeg fik jo forstuvet haleben sidste gang, så jordmoderen siger at fir at undgå det igen, skal jeg ikke føde liggende eller siddende.

Kan slet ikke forestille mig at sidde på hug eller stå op.

Men sådan må det jo blive.

Jeg er også ved at Være klar nu.

Men er lidt skrænt ved tanken om at der faktisk kommer en lille én der er afhængig af én 100%

Det er mange år siden min søn var 100% afhængig af mig.

Så føler mig som en 1 gangs mor igen :-/

Er lidt bange for om jeg kan finde ud af det hele igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må indrømme, at jeg ikke har haft så mange tanker om det endnu. Selvom tiden er gået så hurtigt, synes jeg stadig det virker til at være denne her uhåndgribelige ting, der ligger et godt stykke ude i fremtiden. Det eneste jeg ved er, at jeg helst vil undgå kejsersnit. Ellers er jeg umiddelbart åben over for det meste i forbindelse med fødslen, men jeg skal da klart have gjort mig nogle dybere tanker omkring det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været i gang med at lave lister over hvad der skal i den der fødselstaske, og er startet på at indøve et afspændingsprogram og alverdens ting. Jeg vil sgu bare gerne have at det bliver så god en oplevelse som muligt, det er jo trods alt min søn der skal til verden på et tidspunkt :-D

 

Er i andre startet til fødselsforberdelse?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har taske pakket, men det er mest fordi jeg er i risiko for svangerskabsforgiftning og derfor kan risikere at skulle meget hurtigt og tidligere af sted og så skal Sune ikke stå med det problem oveni...

Vi har fødselsforberedelse i starten af august og så er vi blevet inviteret ind til rundvisning på fødselsgang, barselsgangen og neonotalafdelingen hvis vi skulle risikere at skulle der forbi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit 3 barn, men tænker kun på fødslen som noget helt fantastisk.. :) har klaret de sidste to uden bedøvelse, normale fødsler og babyer på 3980 og 4380 g.. :)

Ja det gør ondt, ja det er hårdt. Men det er så livsbekræftende, fantastisk, skræmmende og helt ubeskriveligt så glæder mig meget !! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit 3 barn, men tænker kun på fødslen som noget helt fantastisk.. :) har klaret de sidste to uden bedøvelse, normale fødsler og babyer på 3980 og 4380 g.. :)

Ja det gør ondt, ja det er hårdt. Men det er så livsbekræftende, fantastisk, skræmmende og helt ubeskriveligt så glæder mig meget !! :)

 

Det er en rigtig dejlig beskrivelse. Det lyder som nogle gode fødsler, du har bag dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bestemt gode fødsler.. Har dog været bump undervejs, indlagt med forhøjet blodtryk bagefter osv, men det er det hele værd ♡♡♡

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var på fødeAfdelingen i torsdags, kom et par ind der havde veer.

De havde hvertfald fået pakket en fødsels taske til den store guldmedalje;-)

En kuffert samt en stor stor taske.

Så mon ikke de var forberedt på både storm, sommer og vinter samtidig ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var på fødeAfdelingen i torsdags, kom et par ind der havde veer.

De havde hvertfald fået pakket en fødsels taske til den store guldmedalje;-)

En kuffert samt en stor stor taske.

Så mon ikke de var forberedt på både storm, sommer og vinter samtidig ;-)

Lidt overkill alligevel :) Men meget sødt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var på fødeAfdelingen i torsdags, kom et par ind der havde veer.

De havde hvertfald fået pakket en fødsels taske til den store guldmedalje;-)

En kuffert samt en stor stor taske.

Så mon ikke de var forberedt på både storm, sommer og vinter samtidig ;-)

 

HAHA :-D Det var da virkelig sødt 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var på fødeAfdelingen i torsdags, kom et par ind der havde veer.

De havde hvertfald fået pakket en fødsels taske til den store guldmedalje;-)

En kuffert samt en stor stor taske.

Så mon ikke de var forberedt på både storm, sommer og vinter samtidig ;-)

Man ved aldrig!!! Hellere være forberedt :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller ikke haft de vilde tanker omkring fødslen endnu.

M er den eneste som skal med til den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal desværre sættes i gang før tid grundet fastsiddende skuldre ved sidste fødsel, dvs de vil ikke have jeg føder en ligeså stor baby som sidst- Cecilia var slet ikke stor, 3764 g men alligevel vil man undgå at den nye baby er ligeså stor..

Så det er nok uge 38/39 det sker..

Havde en mareridt fødsel sidst på 30 timer men jeg vil stadig IKKE have PKS selvom de gerne vil give mig det hvis jeg ønsker det..

Håber bare på en god fødsel!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal desværre sættes i gang før tid grundet fastsiddende skuldre ved sidste fødsel, dvs de vil ikke have jeg føder en ligeså stor baby som sidst- Cecilia var slet ikke stor, 3764 g men alligevel vil man undgå at den nye baby er ligeså stor..

Så det er nok uge 38/39 det sker..

Havde en mareridt fødsel sidst på 30 timer men jeg vil stadig IKKE have PKS selvom de gerne vil give mig det hvis jeg ønsker det..

Håber bare på en god fødsel!!

 

Jeg krydser for, at du får en rigtig god fødsel! Det lyder som om du godt kunne trænge til, at denne gang bliver en god oplevelse :kram2

 

Fortæller du det egentlig, når du får igangsættelsesdatoen at vide, eller bliver det en hemmelighed? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nu efter at vi har været på rundvisning på fødegangen gjort mig lidt flere tanker omkring fødslen.

Overvejer stærkt at føde i vand, da det lød som noget, der ville være et hit for mig og vil rigtig gerne undgå epidural.

Men det er selvfølgelig svært at sige hvordan det ender når man først er i fødsel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nu efter at vi har været på rundvisning på fødegangen gjort mig lidt flere tanker omkring fødslen.

Overvejer stærkt at føde i vand, da det lød som noget, der ville være et hit for mig og vil rigtig gerne undgå epidural.

Men det er selvfølgelig svært at sige hvordan det ender når man først er i fødsel :)

Jeg kan varmt anbefale at føde i vand.

Nu kan jeg jo ikke sammenligne med at føde på briks. Men syntes det var lindrende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror selv jeg vælger at føde i vand igen.

Dog på knæ.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror selv jeg vælger at føde i vand igen.

Dog på knæ.

Jeg overvejer også en vandfødsel. Hvordan er det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overvejer også en vandfødsel. Hvordan er det?

Altså jeg har jo aldrig prøvet andet end det. Og jeg fortynder slet ikke.

Det var skønt at komme i vand.

Man føler sig bedre tilpas.

Nu havde jeg så ikke sovet hele natten, så faldt i søvn mellem veer.

De måtte give mig en "bade ring" på, for ikke at ryge under vandet.

Det var bare behageligt på én eller anden måde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fortynder=fortryder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg krydser for, at du får en rigtig god fødsel! Det lyder som om du godt kunne trænge til, at denne gang bliver en god oplevelse :kram2

Fortæller du det egentlig, når du får igangsættelsesdatoen at vide, eller bliver det en hemmelighed? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overvejer også en vandfødsel. Hvordan er det?

Jeg fødte ikke i vand men var i karret noget tid- du kan jo altid prøve det og så komme op hvis det ikke virker- for nogle fungerer det bare slet ikke og det ved man ikke på forhånd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER