Emilie

rødme i "halsdellerne" :D

15 indlæg i dette emne

Ja, jeg er simpelthen lige nødt til at høre, hvad andre gør.

Søde lille Magnus er lidt en gris, når han spiser (som babyer vel er), så der ryger gerne lidt mælk ned i hudfolderne på halsen. Jeg tørrer det væk efter hver amning og så bliver han vasket der en gang om dagen for at få det væk.

Alligevel har jeg problemer med at han bliver rød og han lugter konstant af død fra de halsdeller <_<

Hvad søren gør jeg ved det?

Smører I jeres babyers hals med noget for at forebygge rødmen? Og evt. hvad? Jeg tænker selv en form for barriere creme, men hvad findes der af baby venlige barriere cremer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville duppe lidt babypudder på, når du er færdig med at vaske det og tørre det. Du skal lige være obs på at der ikke kommer svamp. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke lyst til at bruge babypudder. Men ellers tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har brugt zinksalve eller Pantothenolcreme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spurgte min SP om det samme, for har samme problem her..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spurgte min SP om det samme, for har samme problem her..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begge mine drenge har også haft det. Jeg smurte ikke med noget, men sørgede for at holde det så tørt som muligt. God vane at efter hvert bleskift på puslebordet også lige at få løftet/tvunget hagen op og tørret godt med stofble.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begge mine drenge har også haft det. Jeg smurte ikke med noget, men sørgede for at holde det så tørt som muligt. God vane at efter hvert bleskift på puslebordet også lige at få løftet/tvunget hagen op og tørret godt med stofble.

Det prøver jeg :)

Tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay tak :) måske jeg kan liste en stofble derind, når han skal spise, så det kan suge det? :chin:

Vasker du det egentlig bare med vand? Jeg har nogle gange brugt lidt mild sæbe, for synes det er lidt klamt at det lugter sådan :blush

Det gør jeg når han skal spise :)

Hvis det snasker meget så bruger jeg lige en vådserviet til at "vaske" det, bruger dem fra netto med aloe vera. Så tørre jeg med stofble og puster på det til sidst.. Gør jeg ved hver bleskift :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør jeg når han skal spise :)

Hvis det snasker meget så bruger jeg lige en vådserviet til at "vaske" det, bruger dem fra netto med aloe vera. Så tørre jeg med stofble og puster på det til sidst.. Gør jeg ved hver bleskift :)

Jeg prøver, men det er godt nok svært at få den derind :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøver, men det er godt nok svært at få den derind :O

Indeed. Du kan også prøve med nogle swaps..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg fundet fidusen tror jeg :D så han får en stofble om halsen, når han spiser og så renser jeg det 1-2 gange om dagen. Det har allerede gjort en kæmpe forskel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg fundet fidusen tror jeg :D så han får en stofble om halsen, når han spiser og så renser jeg det 1-2 gange om dagen. Det har allerede gjort en kæmpe forskel :)

Alletiders

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har brugt føntørrer til både numsefolder og halsfolden er par gange dagligt, det har fungeret godt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har smurt med zinksalv når det var slemt og allerede efter en dag er det næsten gået væk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER