Mette A.

Egne børn med til bryllup?

25 indlæg i dette emne

Vi skal jo giftes til næste år og er meget i tvivl om vi skal have børnene med eller få dem passet til selve bryllupsfesten (de skal helt sikkert med til vielse+reception).

Til den tid vil Lise være 4 år og 3 mdr og Simon 1 år og 9 mdr. Alle vores nærmeste skal jo med til brylluppet, så de ville skulle passes af en fremmed babysitter :( Og er Simon mon stor nok til det?

Hvad har I selv gjort/ville gøre? Har I været til nogle bryllupper hvor brudeparret havde deres (små) børn med? Hvordan fungerede det (eller ikke fungerede)?

Jeg er så bange for at fortryde både hvis jeg tager dem med og ikke gør. For jeg vil selvfølgelig gerne at de er en del af denne store dag og vil et eller andet sted ikke undvære dem, men samtidig er jeg bange for at vi ikke får mulighed for at nyde festen fuldt ud, hvis børnene også kræver vores opmærksomhed. Vi ville selvfølgelig sætte noget af familien til at tage sig af dem, men de vil jo nok stadig lidt over til deres mor og far alligevel ind imellem. Og hvad hvis de ikke kan forholde sig i ro under fx talerne, så "babysitteren" må gå ud med dem, så går DE jo glip af noget af festen? :unsure

Åhh jeg synes det er svært.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke så meget erfaring. Har været til et enkelt bryllup med børn inkl. parrets egne. Det synes jeg lidt var noget rod. Men de synes selv det var helt perfekt - børnene legede med fætre og kusiner og blev 'passet' af familie.

Mht. pasning af babysitter. Kan Simons dp mor mon passe / pædagog(studerende) fra vuggestuen eller børnehaven, så det er lidt kendt og trygt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har faktisk kun oplevet 1 bryllup med børn - og de var triste over at have børn med :(

Jeg tror jeg ville vælge uden, især taget i betragtning af at W ikke ville få noget glæde ud af sådan en fest!

Men jeg ville godt nok gå i spåner over hvem der skulle passe!

Hvor er han passet i hverdagen? I en vuggestue er der måske en sød medhjælper han kender godt, der gerne vil tjene en skilling. (det har jeg gjort, og det var SÅ nemt, fordi jeg havde god relation til barnet!)

Er han i DP? Har denne så en sød søn/datter der kan arrangeres?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er stadig hjemme på barsel med farmand, men skal starte i vs om 1,5 måned, så man kan selvfølgelig håbe der åbner sig en mulighed op der :) Det var da en meget god idé. Jeg ved ikke om der vil være studerende osv i vs'en, det er nok lidt for tidligt at sige endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var til bryllup ved min mands bror og deres søn var med i kirken og blev efterfølgende passet af et venne pars forældre som han kendte en smule i forvejen...men når det er sagt synes jeg han var meget påvirket af at mor og far ikke havde tid til ham i kirken osv...der tog mormor og morfar sig af ham inden han skulle passes...og næste dag da de hentede ham var han virkelig ikke sig selv på trods af pasningen var gået rigtig godt...så vil sige tænk jer om med hvem der evt skal passe og hvordan dagen skal være så børnene ikke overses...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster valgte at få min nevø passet og det var de RIGTIG glade for. Barnepigen var mine forældres venner og de havde gjort en del ud af at de mødtes op til brylluppet, og så var de med til receptionen.

Jeg har været med til 1 bryllup med børn og de fyldte helt vildt! Det må børn godt i mange sammenhænge, men når det gælder bryllup er det bare lidt kærligheden og det voksne der skal fylde. Der blev larmet under taler, der var konflikter der skulle løses, de var overalt hele tiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været til min venindes bryllup hvor de havde en datter på knap 2 år. Hun var med i kirken og vist også til fotografering men blev passet hjemme under festen.

De havde samme problem med at alle "normale" babysittere jo skulle med til festen. De endte med at en pædagog fra vuggestuen passede hende og det var gået rigtig godt. De kendte jo hinanden ;)

Vi havde ikke børn da vi blev gift. Skulle jeg giftes i dag ville jeg ikke have dem med til festen. Synes det er parrets dag. Men jeg synes det kommer an på hvilken type fest man ønsker sig: er det den klassiske med 3 retters middag, taler, sange mv. eller er det afslappet havefest med buffet? Jeg synes ikke den første type er børne-egnet men det kan den anden sagtens være.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har vaeret til min venindes bryllup, hvor deres to boern var med i kirken og til receptionen bagefter - drengen var vist ligesom Simon eller et halvt aar aeldre. Saa blev de hentet, da middagen startede og resten af aftenen var uden boern. 

 

Til vores bryllup havde vi opfordret til at faa boern passet, men velvidende om, at nogle meget, MEGET gerne ville have deres boern med, saa var det altsaa et bryllup, hvor boern var velkomne og fik en aktivitetspose hver. Vi havde jo ikke Noah endnu, men ville ogsaa gerne selv fejre med vores nevoe og niecer. Et vennepar vidste vi, ville blive hjemme, hvis ikke datteren maatte komme med, saa alene derfor havde det vaeret med boern. 

 

Vi skulle have Noah passet i Danmark hos "nye ansigter i nyt miljoe og nyt land", hvis vi ville have vaeret med til min kusines bryllup. Han var heller ikke velkommen i hverken kirke er til reception, saa vi valgte at blive hjemme. Jeg ville nok have faaet Noahs gudmor til at passe paa hotellet efter receptionen, der hvor festen blev holdt og saa selv putte ham, men kunne ikke gaa med til en hel dag vaek fra os... 

 

Brudeparret vaelger :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar :) Det lyder til at vi ikke er helt tossede for at overveje at få dem passet.

Girly1988, tak for advarslen - jeg havde slet ikke skænket det en tanke at de kunne føle sig overset til vielse/reception, men det vil vi da være opmærksomme på så!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

PS. Vores bryllup var jo ikke traditionelt, men i en have med buffet, bar, band og dansegulv - og voksne italienere er jo heller ikke stille under taler ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til tumlepigen, det bliver holdt på et gods med de traditionelle 3 retter, taler og indslag. Samtidig vil vi invitere mange venner - der er derfor lagt mere op til lidt "abefest" og jeg tænker derfor måske knap så børnevenligt.

En lille detalje er også at der er en sø i baghaven til godset og tror faktisk jeg ville stresse over om nu børnene kunne finde på at smutte derned uden nogen så det :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til tumlepigen, det bliver holdt på et gods med de traditionelle 3 retter, taler og indslag. Samtidig vil vi invitere mange venner - der er derfor lagt mere op til lidt "abefest" og jeg tænker derfor måske knap så børnevenligt.

En lille detalje er også at der er en sø i baghaven til godset og tror faktisk jeg ville stresse over om nu børnene kunne finde på at smutte derned uden nogen så det :unsure

 

Jeg ville faa boernene passet saa :) 

 

Og saa med den soe  :o  Vi havde hegn om hele feststedet og laager, der var lukkede! Vores fest var ogsaa lidt abefest, men der gik dem med boern saa hjem foer... Mine danske venner havde ikke taget boernene med herned, saa de var festklar ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til tumlepigen, det bliver holdt på et gods med de traditionelle 3 retter, taler og indslag. Samtidig vil vi invitere mange venner - der er derfor lagt mere op til lidt "abefest" og jeg tænker derfor måske knap så børnevenligt.

En lille detalje er også at der er en sø i baghaven til godset og tror faktisk jeg ville stresse over om nu børnene kunne finde på at smutte derned uden nogen så det :unsure

Jeg ville gå efter pasning så :) Hvor gammel er det Simon er til den tid?

Edit: Hov, det havde du skrevet :) Altså jeg tænker sagtens, at han kan tåle en pasning i den alder. :) Måske kan I søge en barnepige allerede nu, så I evt kan nå at lære en at kende, agtigt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til tumlepigen, det bliver holdt på et gods med de traditionelle 3 retter, taler og indslag. Samtidig vil vi invitere mange venner - der er derfor lagt mere op til lidt "abefest" og jeg tænker derfor måske knap så børnevenligt.

En lille detalje er også at der er en sø i baghaven til godset og tror faktisk jeg ville stresse over om nu børnene kunne finde på at smutte derned uden nogen så det :unsure

Jeg ville også få dem passet så! Det er ikke værd at skulle bruge energi på sådanne bekymringer på sin bryllupsdag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tilslutter mig koret og stemmer for at børnene bliver passet under selve festen, så I kan nyde dagen i fulde drag. Tænker også at børnene er mættet for forskellige sanseindtryk, hvis de er med i kirke og til efterfølgende reception. Synes at det lyder som en god løsning med at finde en pædagogmedhjælper eller -studerende. Eller også finde en barnepige som har mulighed for at lære Simon at kende inden bryllup, måske en som kan hente i vuggestue en gang om ugen :) Lise kan jo enten blive passet sammen med Simon, eller evt. hos en veninde fra børnehaven.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går så mod strømmen...

 

Vi havde Maja med til vors bryllup som på det tidspunkt var knap 2 år. Derudover var mine niecer med, som var i alderen 5-1,5 år. Vi havde på forhånd aftalt med svigerforældrene at de havde ansvaret for Maja, men at hun selvfølgelig gerne måtte komme over til os. Aftalen var også, at når Maja skulle sove, ville de først forsøge i en barnevogn, og hvis det ikke lykkedes eller hun vågnede, så ville de tage hende med hjem. 

 

Det endte med at hun brugte hele dagen på at lege med mine niecer og sine bedsteforældre. Hun kom hen til os et par gange, men ellers var det meget mere spændende at lege med de andre børn, og at lege med farmor og farfar - og morfar - og mormor og hvem der nu ellers lige bød sig til. 

 

Hun endte med at falde i søvn i sin barnevogn som planlagt, det samme med de 2 yngste niecer, og den store niece havde de en madras med til, så hun lå og sov ude i gardaroben. Alle folk var rigtig gode til at tage hensyn til at der lå et sovende barn.

 

Jeg er SÅ glad for at hun var med og var en del af vores dag. Da jeg giftede mig med Ulrik var Maja en del af pakken, og jeg kunne slet ikke forestille mig at få hende passet...

 

 

Jeg kan som skrevet foer godt foelge den trang og det var ogsaa derfor, vi valgte at have boern med(selvom vi ikke selv havde nogle...). Men jeg kender ogsaa den der lidt "haandholdte" danske tre-retters med taler, hvor taleren og lytterne oensker stilhed. Det er ikke alle boern, der kan leve op til det og det er ogsaa en skam ikke at nyde sin dag, hvos man ved, det kan blive svaert for baade en selv og boernene... Det sidste fornemmer jeg kan vaere tilfaeldet her, men ellers - saa kan man godt have boern med til bryllupper :) 

 

Min soester havde i grunden ogsaa boern med, men de blev saa hentet ved puttetid og blev puttet af nogle, som passede.... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går så mod strømmen...

 

Vi havde Maja med til vors bryllup som på det tidspunkt var knap 2 år. Derudover var mine niecer med, som var i alderen 5-1,5 år. Vi havde på forhånd aftalt med svigerforældrene at de havde ansvaret for Maja, men at hun selvfølgelig gerne måtte komme over til os. Aftalen var også, at når Maja skulle sove, ville de først forsøge i en barnevogn, og hvis det ikke lykkedes eller hun vågnede, så ville de tage hende med hjem. 

 

Det endte med at hun brugte hele dagen på at lege med mine niecer og sine bedsteforældre. Hun kom hen til os et par gange, men ellers var det meget mere spændende at lege med de andre børn, og at lege med farmor og farfar - og morfar - og mormor og hvem der nu ellers lige bød sig til. 

 

Hun endte med at falde i søvn i sin barnevogn som planlagt, det samme med de 2 yngste niecer, og den store niece havde de en madras med til, så hun lå og sov ude i gardaroben. Alle folk var rigtig gode til at tage hensyn til at der lå et sovende barn.

 

Jeg er SÅ glad for at hun var med og var en del af vores dag. Da jeg giftede mig med Ulrik var Maja en del af pakken, og jeg kunne slet ikke forestille mig at få hende passet...

Der var heller ikke mulighed for at diskutere, om min mands døtre skulle med til vores bryllupsfest (de var også større) - men der er nu nok nogle følelser og behov for symbolik der, som ikke er et issue, når der er tale om fælles børn :)

Ellers har jeg vist kun været til bryllupper, hvor børnene har været med om dagen, og er blevet passet om aftenen - det ville også klart være min plan (vi har jo så konkret undgået problemet ved at blive gift, før vi fik børn :) ).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været til et bryllup hvor der var ansat en barnepige til børnene! De havde et rum med en masse aktiviteter og under de værste taler mv havde hun dem messing! Hun var super dygtig og børnene havde også en god fest!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi blev gift sidste år inviterede vi med børn, også fordi det var med overnatning, men alle vores gæster valgte faktisk at få pasning så de kunne få en voksenweekend, min kusines ældste på 5 var med i kirken og til receptionen ellers var de "mindste" 14.... Hvis vi selv havde haft små børn (under 4) havde vi valgt pasning fordi jeg ikke ville føle at jeg havde tid til mine børn med alt det andet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre så manges tanker om det :)

Jeg kan sagtens forstå dem, som gerne vil have deres børn med (det ville jeg jo et eller andet sted også helst selv), men jeg tror bare det mest rigtige for os til det vi har planlagt, er at få dem passet under selve festen. Og det er rart at høre at jeg ikke er den eneste med de tanker - så føler jeg mig knap så "forkert" ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde ikke børn med til vores bryllup og det fortryder jeg ikke. Felix og søskendes børn var med i kirke og til reception og så blev de hentet. Felix var kun 6 mdr. Han blev passet af en fra min mødregruppe.

Jeg synes det var dejligt at det var en fest uden børn. Forældrene sidder mere rolige på deres stol og tror også de fleste synes godt om en aften ude uden børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til min søsters bryllup var børnene med til bryllup, reception (hvor de hver især fik en gave og en æske slik de kunne hygge sig med) samt til middagen indtil ca. kl.21. Deres mad blev så skyndt lidt på, så da vi var nået til hovedretten fik de dessert. Derefter kom der en babysitter de alle kendte og hentede dem hjem. Det fungerede rigtig godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal jo giftes til næste år og er meget i tvivl om vi skal have børnene med eller få dem passet til selve bryllupsfesten (de skal helt sikkert med til vielse+reception).

Til den tid vil Lise være 4 år og 3 mdr og Simon 1 år og 9 mdr. Alle vores nærmeste skal jo med til brylluppet, så de ville skulle passes af en fremmed babysitter :( Og er Simon mon stor nok til det?

Hvad har I selv gjort/ville gøre? Har I været til nogle bryllupper hvor brudeparret havde deres (små) børn med? Hvordan fungerede det (eller ikke fungerede)?

Jeg er så bange for at fortryde både hvis jeg tager dem med og ikke gør. For jeg vil selvfølgelig gerne at de er en del af denne store dag og vil et eller andet sted ikke undvære dem, men samtidig er jeg bange for at vi ikke får mulighed for at nyde festen fuldt ud, hvis børnene også kræver vores opmærksomhed. Vi ville selvfølgelig sætte noget af familien til at tage sig af dem, men de vil jo nok stadig lidt over til deres mor og far alligevel ind imellem. Og hvad hvis de ikke kan forholde sig i ro under fx talerne, så "babysitteren" må gå ud med dem, så går DE jo glip af noget af festen? :unsure

Åhh jeg synes det er svært.

Vores var 1 år da vi skulle giftes. Og vi valgte at holde bryllup uden børn. Dem der normalt passede skulle med til bryllup så jeg spurgte min moster om hun ville tage vores datter. Og det ville hun gerne. Så i ugerne op til så vi hende mange gange så vores datter kunne vænne sig til hende, og der var ikke nogen problemer.

Hun var kun med i kirken og så blev hun afleveret.

Jeg har ikke fortrudt vi valgte at gøre sådan for jeg ville være træt af at skulle bruge hele aften på at holde styr på hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal I have :) Jeg bliver mere og mere sikker på, at det er dét vi skal gøre. Og så må jeg forsøge at lægge låg på den dårlige samvittighed over at jeg burde have dem med til det hele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke, du har noget at have daarlig samvittighed over  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER