FruOvervejelse

Vegetar-grill

12 indlæg i dette emne

Vi skal grille med et vennepar i morgen, og hun er vegetar. Hvad dælen erstatter man pølserne og bøfferne med? Nogle gode ideer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bønneburger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det skal være nemt, så køb en dåse soyapølser i superbrugsen. De smager ganske udmærket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flere af super Brugsens butikker har efterhånden et stort udvalg af vegetariske udgaver af både pølser og kød erstatning. Har hørt at deres frost nacho bøffer skulle være vildt gode :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller halloumi (grillost) . Det spiser vi af og til i stedet for kød.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Portebello svampe er lækre store og kødfulde. Halloumi ost og grøntsagsspyd med fx løg, cherrytomater, squash mv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan grille alskens groentsager - halverede boeftomater med salt, peber og lidt hvidloeg. Tynde skiver Zucchini. Skiver aubergine/coucetter. Altsammen penslet med olie. Og godt broed med gedeost on the side :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men synes man, at grillede grøntsager er lækkert, hvis man er vegetar? Jeg synes jo personligt, det er ret kedeligt. :rolleyes Jeg havde måske tænkt noget med vegetarbøffer og alt muligt avanceret ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker grillede grøntsager - så er kødet sekundært for mig. Jeg guffer i mig med grøntsager og fylder grillen op.

Men hvis hun er vegetar er det måske rart med noget erstatningskød (er jeg selv ikke til overhovedet) og ikke kun grøntsager som godt kan virke lidt tilbehørs agtigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men synes man, at grillede grøntsager er lækkert, hvis man er vegetar? Jeg synes jo personligt, det er ret kedeligt. :rolleyes Jeg havde måske tænkt noget med vegetarbøffer og alt muligt avanceret ;)

 

 

Jeg spiser ikke kød og jeg guffer ofte "bare" grøntsager i mig når vi griller - uden at føle mig snydt for noget :)

 

Portobello svampe (gerne med noget lækker smøreost i) er virkelig lækker grillspise!

Almindelige svampe skåret i skiver/stykker og fx. noget hvidløgssmør (eller anden urtesmør) i staniol på grillen.

Asparges og squash smager også guf grillet.

Og mange andre grøntsager - hvis der er et godt udvalg af ting synes jeg i hvert fald ikke jeg mangler noget :)

 

Men ja, ellers er der mange lækre "køderstatninger" i fx. Brugsen. Jeg købte på et tidspunkt en vegansk grillpakke med "bøffer" og "pølser" i Brugsen og den var rigtig lækker. Men det er slet ikke et must for mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men synes man, at grillede grøntsager er lækkert, hvis man er vegetar? Jeg synes jo personligt, det er ret kedeligt. :rolleyes Jeg havde måske tænkt noget med vegetarbøffer og alt muligt avanceret ;)

 

Det kommer vel helt an paa, om de er krydrede med lidt forskelligt eller bare smidt raa paa grillen uden noget. Min koedelskende far fik faktisk spist sig maet i min mands grillede groentsager en aften, hvor han efterfoelgende sad og var lidt  :o nu kan jeg slet ikke spise min boef! Men det smagte ham saa godt med de groentsager. Min mor havde lavet hvidloegssmoer og der var godt broed til, saa vi spiste jo rub og stub, men det, der var tilbage, var de roede boeffer ;) 

 

Jeg elsker grillede grøntsager - så er kødet sekundært for mig. Jeg guffer i mig med grøntsager og fylder grillen op.

Men hvis hun er vegetar er det måske rart med noget erstatningskød (er jeg selv ikke til overhovedet) og ikke kun grøntsager som godt kan virke lidt tilbehørs agtigt.

 

Jeg bryder mig simpelthen ikke om det erstatningskoed.... En spaendende salat, laekre grillede groentsager og noget godt broed og maaske humus, guacamole eller pesto til er da saa godt, som det kan blive for mig - og oliventapenade   :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER