Aja

Navnesnak

13 indlæg i dette emne

Har I andre snakket om navne? :)

Og hvordan har I det med at dele det med andre - skal det være hemmeligt eller fortæller I gerne venner og familie om jeres tanker/valg af navn allerede?

Jeg synes det er noget af det aller første folk har spurgt mig om efter de har fundet ud af at jeg er gravid.

Jeg har overhovedet ikke tænkt at det skal være hemmeligt, men jeg kan mærke når folk spørger, at jeg faktisk ikke har lyst til at snakke for meget om det med dem. Så jeg ender som regel med et svar i stil med: ja, vi har da en fundet nogle forskellige muligheder, men vi vil ikke lægge det helt fast endnu. Jeg ved ikke helt hvorfor jeg ikke vil sige det, når de spørger  :chin:

 

For vi har nemlig et (to) navn som vi begge er ret vilde med som det ser ud nu.

Naja Olivia  :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er sjovt, jeg har det faktisk lidt lige som dig. Jeg har ikk lyst til at dele vores navnesnak med alle, så når folk spørger om vi har fundet et navn siger jeg bare at vi har snakket lidt om nogle navne, men at vi ikk lægger os helt fast på noget før hun er født :)

Men lige nu regner vi med hun kommer til at hedde Naya :wub jeg elsker navnet, og min kæreste synes også det er et flot og sødt navn, og vi har faktisk ikk andre navne i spil lige nu, så jeg tror det er det hun ender med at hedde :) men det er alligevel rart at lade det være åbent indtil hun kommer ud, synes jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var meget kontant med at holde de drøftelser imellem min mand og mig, da vi ventede den første. Denne gang er vi ret åbne:-)

Vi er pt på drøftelser imellem Johanne, Elisabeth og Sigrid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var meget kontant med at holde de drøftelser imellem min mand og mig, da vi ventede den første. Denne gang er vi ret åbne:-)

Vi er pt på drøftelser imellem Johanne, Elisabeth og Sigrid :)

 

Fuldstændig det samme her. Første gang var jeg helt lukket, denne gang vil jeg gerne lufte vores tanker med nogen få udvalgte. Ikke alle.

 

Og sikke nogle skønne navne I alle tænker på.

 

Jeg tygger lige lidt videre på om jeg vil dele vores navnetanker helt konkret lige her, men de skal nok komme før eller siden:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang havde vi 4 navne i spil; Gustav, Malthe, Emil og Frederik, men vi ville ikke beslutte os før vi så ham, og da han kom ud var han en Magnus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holder det helt for os selv. Jeg gider ikke hører folks associationer til navnet og risikere kommentarer som "det hed min afskyelige gamle tante" ;)

Det er vores beslutning, så vil ikke have andres meninger blandet ind i det :)

Min kæreste nævnte et pigenavn, som selv var min favorit - jeg havde bare ikke sagt det endnu - så det var vi nok blevet enige om, men nu bliver det så en dreng, så det kommer han altså ikke til at hedde :lol

Drengenavne er jeg ret blank på. Så nævnte min kæreste et, som jeg vist selv har tænkt lidt på, men var sikker på, det ikke var kærestens stil, så har ikke tænkt videre over det. Så det ville ikke undre mig, om det er dèt, han kommer til at hedde ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde faktisk samme tanker som dig Winky, men endte alligevel med at fortælle folk vores tanker og har kun fået positive feedback

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh altså... Nu foreslog min gemal et kompromis i form af Sigrid Johanne [mellemnavn] [efternavn]... Det bliver godt nok nooooget langt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var helt åbne med Anna og sagde højt officielt, at hun hed Anna, fra jeg var ca 18-19 uger henne. Der var ingen tvivl :wub

Denne gang er det ikke så lige til, men vi har været åbne ift de navne vi overvejer.

Anna synes hun skal hedde Sofie og er urokkelig. Pt står valget mellem Sofie og Esther, men den er ikke endeligt lukket endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie skulle have heddet Andrea Louise, men et vennepar fik en Andrea 3 mdr før. Så vi måtte starte navnesnakken forfra. Valget var mellem:

Mie

Linda

Alice

Og hun var bare en Mie - Mie Andrea.

Men Linda og Alice er slet ikke rigtige denne gang.

Så vi fandt frem til:

Line

Signe

My

Og så ville vi vente til hun kommer ud og se hvad hun er for en.

Men jeg har et navn i hovedet/mavefornemmelsen som det helt sikkert bliver, for manden er enig :p men vi siger det ikke højt. Det har jeg lovet ham.

Men det bliver et af de 3 navne.

Min søster kender de 3 navne ellers er det KUN jer herinde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi snakker om Arthur og Walther, og siden vi begyndte at tale om de to navne, er der bare ikke andet der er kommet på banen.

Theodor siger Arthur, han er helt klar i spyttet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi snakker om Arthur og Walther, og siden vi begyndte at tale om de to navne, er der bare ikke andet der er kommet på banen.

Theodor siger Arthur, han er helt klar i spyttet :)

Jeg synes Arthur er vildt sødt! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes Arthur er vildt sødt! :)

 

Tak, og ogs' mig. Jeg faldt også bare i med begge ben da vi sagde navnet højt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER