TiaK

Hvordan har I det?

16 indlæg i dette emne

Jeg er i dag 24+1, og de sidste par uger er jeg virkelig begyndt at kunne mærke min krop blive påvirket af graviditeten:

- Jeg har taget mig selv i flere gange at støde fra med armene, når jeg skal op og stå - mine mavemuskler er nok ikke hvad de har været...

- Jeg kan mærke min gang er blevet anderledes - specielt hvis jeg skal tisse eller har ondt i bækkenet, og ja - vralte er nok det bedste ord!! :D

- Jeg kan ikke gå så hurtigt længere, ej heller lige så langt - så får jeg ondt i bækkenet.

- Jeg har fået lidt hævede ankler/fødder - dette beskylder jeg dog den lange flyvetur til USA for!

- Jeg har nemt til tårer!

- Der går ikke lang tid før min navle popper ud!

- Jeg har taget 9 kg på - og det kan ses på hoften/lænden (dansehåndtag) og i ansigtet!

Hvilke forandringer har I på jeres kroppe?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er i dag 25+3 :loveshower ...and loving it ^_^

  • jeg bliver SÅ (forbandet) forpustet, når jeg skal op af trapper :( Hader det simpelthen, at jeg puster som et damp-lokomotiv. Jeg kan ikke længere tale, når jeg går op af trapper, må fokusere al koncentration på at trække vejret - ikke fedt. Vi bor på 2. sal, så om et par måneder kommer jeg ikke ud - for jeg kan vel så ikke komme op igen! :wacko Nægter dog indtil videre at give op, når jeg skal til og fra arbejde, så selv om der er elevator, så tager jeg trappen i mit eget langsomme og pustende tempo!
  • jeg har også taget mig selv i at støde fra med armene, især fra sofaen... I går aftes tog jeg heldigvis mig selv at rejse mig op fra liggende stilling uden armene, men det kunne godt mærkes i mavemusklerne, at der er sket noget (selv om jeg ikke vil prale af nogensinde at have haft stærke mavemuskler)
  • jeg synes, at jeg er blevet mere følsom, forstået som at jeg godt kan føle, at jeg har følelserne uden på tøjet uden at der egentlig er en grund. Det kan ske på arbejde og andre steder, hvor jeg så har lyst til at græde uden grund
  • jeg sover ikke så godt, som jeg har gjort. Jeg vågner og skal tisse og derefter vågner jeg en del gange, når jeg skal vende mig og det er ikke fordi, at jeg føler, at jeg er besværet af det. Jeg føler også, at min næse stopper til om natten - meget belastende, når man ikke må bruge næsespray, så jeg forsøger at klare mig med mentholatum. Det betyder, at jeg også føler mig mere træt
  • der går heller ikke lang tid for min navle siger pop-pop
  • min hud er gået amok :( Efter p-pille-stop og nu med graviditet ter den ser som en teenager, både i ansigt, på bryst og ryg :prik
  • jeg har taget knap 9 kg på ( :blink ), mest på maven synes (eller håber) jeg. Det betyder, at jeg længe har brugt graviditetsbukser/-nederdel, og snart kan jeg ikke være i mine egne bluser mere

Alt det til trods er jeg lykkelig over at være gravid, forsøger at abstrahere fra generne og nyde det i fulde drag :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke helt styr på det med tallene, min læge mener ikke man skal bruge det med plus, så bliver lidt forvirret hver gang min jordemor bruger det. Er i uge 25...

-Jeg har det faktisk rigtig godt. Træner stadig en masse, kan dog ikke løbe :prik pga bækkensmerter. Fik dog slet ikke ondt i bækkenet til træning i dag, så drømmer om en lille tur på løbebånd i morgen.

-Er ikke blevet meget mere følsom

-Vralter rund, de dage jeg har ondt i bækkenet. Er virkeligt meget lidt charmerende at se på!

-Synes det er besværligt at tage støvler på

-Har taget 7 kilo på, mest på maven, prøver jeg at bilde mig selv ind :lol

Og glæder mig -nu må juni godt snart komme. Skal på barsel om under to måneder, det kan jeg slet ikke forstå. På en måde går det hele så hurtigt, på en anden langsomt. Det er en sjov tid.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 25+6 i dag.

Jeg har det egentlig alt i alt rigtig godt, men der er selvfølgelig også nogle lidt mere trælse ting:

Hævede ben og fødder - det er ikke altid lige nemt at være i mine sko og støvler - og det er heller ikke særlig pænt at se på ...

Bliver meget nemt forpustet (ikke at jeg var i god form før graviditeten, men ...)

Har dage, hvor jeg er meget nærtagende og følsom

Føler mig træt, da jeg vågner hver gang jeg skal vende mig i sengen

Ondt i lænden

Vægtmæssigt står det ikke så slemt til, som jeg havde troet. Jeg startede jo med at tabe mig 3 kg. grundet kvalme, og ved 2. graviditetsundersøgelse i fredags havde jeg taget 2 af dem på igen, så jeg er stadig 1 kg under startvægten :yiepie Min mave er ellers pænt stor ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 25+6 i dag.

Jeg har det egentlig alt i alt rigtig godt, men der er selvfølgelig også nogle lidt mere trælse ting:

Hævede ben og fødder - det er ikke altid lige nemt at være i mine sko og støvler - og det er heller ikke særlig pænt at se på ...

Bliver meget nemt forpustet (ikke at jeg var i god form før graviditeten, men ...)

Har dage, hvor jeg er meget nærtagende og følsom

Føler mig træt, da jeg vågner hver gang jeg skal vende mig i sengen

Ondt i lænden

Vægtmæssigt står det ikke så slemt til, som jeg havde troet. Jeg startede jo med at tabe mig 3 kg. grundet kvalme, og ved 2. graviditetsundersøgelse i fredags havde jeg taget 2 af dem på igen, så jeg er stadig 1 kg under startvægten :yiepie Min mave er ellers pænt stor ..

HVAD?! Er du 26 uger henne og vejer et kilo MINDRE end startvægt?!? Hvor dan gør man det?!? Jeg har en 5-6 kg du gerne må få!! :lol

Men hel seriøst - er din jordemoder ikke bekymret? Jeg synes ikke det lyder sundt at være så langt henne og så ikke have taget på? Fair nok i starten - men nu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HVAD?! Er du 26 uger henne og vejer et kilo MINDRE end startvægt?!? Hvor dan gør man det?!? Jeg har en 5-6 kg du gerne må få!! :lol

Men hel seriøst - er din jordemoder ikke bekymret? Jeg synes ikke det lyder sundt at være så langt henne og så ikke have taget på? Fair nok i starten - men nu?

Jeg forstår det heller ikke!!!! Men jeg har en veninde, der er 1½ uge længere henne end mig og sidst vi talte om det (for omkring 3 uger siden) havde hun heller ikke taget de 4 kilo på, som hun havde tabt i starten... <_< :o

Jeg forstår slet ikke, at det kan lade sig gøre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HVAD?! Er du 26 uger henne og vejer et kilo MINDRE end startvægt?!? Hvor dan gør man det?!? Jeg har en 5-6 kg du gerne må få!! :lol

Men hel seriøst - er din jordemoder ikke bekymret? Jeg synes ikke det lyder sundt at være så langt henne og så ikke have taget på? Fair nok i starten - men nu?

Det var nu hos lægen :D Men nej, hun var ikke nervøs. Jeg vejede fra starten ca. 15 kg. for meget, så det er helt ok, at jeg ikke tager så meget på.

Jeg tænker meget mere over hvad og ikke mindst hvordan jeg spiser nu, hvor jeg er gravid, og det gør altså, at min mave og baby vokser som de skal, men resten af mig bliver en smule slankere :hurra Så de 5 - 6 kg. må du gerne selv beholde :P

Da jeg fik min datter for 4 år siden tog jeg 12 kg. på, og hun er født i uge 36 + 2, så hvem ved, hvad det kunne have udviklet sig til, hvis jeg havde gået tiden ud :) Men dengang vejede jeg også noget mindre, end i dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var nu hos lægen :D Men nej, hun var ikke nervøs. Jeg vejede fra starten ca. 15 kg. for meget, så det er helt ok, at jeg ikke tager så meget på.

Jeg tænker meget mere over hvad og ikke mindst hvordan jeg spiser nu, hvor jeg er gravid, og det gør altså, at min mave og baby vokser som de skal, men resten af mig bliver en smule slankere :hurra Så de 5 - 6 kg. må du gerne selv beholde :P

Da jeg fik min datter for 4 år siden tog jeg 12 kg. på, og hun er født i uge 36 + 2, så hvem ved, hvad det kunne have udviklet sig til, hvis jeg havde gået tiden ud :) Men dengang vejede jeg også noget mindre, end i dag.

Hmm - jeg er 28+5 og jeg har allerede taget 13 kg på... Tror mit mål er ikke at tage 20 kg på! Synes godt nok det er mange kg, håber jeg får nemt ved at smide dem igen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm - jeg er 28+5 og jeg har allerede taget 13 kg på... Tror mit mål er ikke at tage 20 kg på! Synes godt nok det er mange kg, håber jeg får nemt ved at smide dem igen!

Det er jo forskelligt fra kvinde til kvinde, hvad vægten forøges med i løbet af de ca. 9 måneder. En af mine kolleger tog 32 kg (!!!!) på, og hun var slank som en ål igen meget hurtigt efter hendes søn blev født. Ja, man har vel lov til at håbe, at det går ligesådan for os andre :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg begynder også at bilde mig selv ind, at noget af babyen sidder i lårene. Hmmmm :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm - jeg er 28+5 og jeg har allerede taget 13 kg på... Tror mit mål er ikke at tage 20 kg på! Synes godt nok det er mange kg, håber jeg får nemt ved at smide dem igen!

Hørt!

Det kan være vi må danne en støtteklub med hinanden efterfølgende, så alle de overflødige kilo kan ryge af igen...

Hilsen én, der godt nok lige har tabt 300 gram på en uge - mystisk :huh men stadig synes, at vægten ryger lidt hurtigt i vejret

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 25+6 i dag.

Jeg har det egentlig alt i alt rigtig godt, men der er selvfølgelig også nogle lidt mere trælse ting:

Hævede ben og fødder - det er ikke altid lige nemt at være i mine sko og støvler - og det er heller ikke særlig pænt at se på ...

Bliver meget nemt forpustet (ikke at jeg var i god form før graviditeten, men ...)

Har dage, hvor jeg er meget nærtagende og følsom

Føler mig træt, da jeg vågner hver gang jeg skal vende mig i sengen

Ondt i lænden

Vægtmæssigt står det ikke så slemt til, som jeg havde troet. Jeg startede jo med at tabe mig 3 kg. grundet kvalme, og ved 2. graviditetsundersøgelse i fredags havde jeg taget 2 af dem på igen, så jeg er stadig 1 kg under startvægten :yiepie Min mave er ellers pænt stor ..

Hmmm, har på under 5 uger taget lidt under 4 kg på :o og er nu 3 kg. over startvægten. Hvad skete der lige der ????

Nå men ellers kunne jordemoderen sige i fredags, at alt så fint ud. Baby skudt til at veje ca. 1600 g.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm, har på under 5 uger taget lidt under 4 kg på :o og er nu 3 kg. over startvægten. Hvad skete der lige der ????

Nå men ellers kunne jordemoderen sige i fredags, at alt så fint ud. Baby skudt til at veje ca. 1600 g.

Lidt skulle du vel tage på :-P

Og den lille skal jo tage et kilo ellet to mere på, så der kommer nok også mere...

Jeg er nu imponeret over at du har kunnet spise så fornuftigt! Jeg har en frygtelig lyst til kage og andet godt hele tiden :prik Men det er heldigvis ikke gået helt galt, da jeg har dyrket en del motion. Men, nu begynder bækken og iskiasnerven at brokke sig, så er spændt på hvordan de sidste 7,5 uger vil gå :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget har I andre taget på?

Jeg er i dag 32+0 og har taget 16 kg på...

Mine fødder/ankler/ben er fyldte med vand - har kun et par sko jeg stadig kan passe, og jeg kan ikke passe mine cowboybukser længere :(

Men ellers har jeg det fint - plukveerne kommer ret ofte (flere gange i timen) men de er ikke direkte ubehagelige - jeg har bare lidt sværere ved at bevæge mig når de er der - og så skal jeg sådan tisse!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var lige på vægten og har taget 9 kilo på. Har tilgengæld ikke vand i kroppen overhovedet, så det er nok mere vedvarende kilo <_<

Laver du venepumpeøvesler? Har en veninde der havde vand i kroppen og hun sagde det virkelig hjalp. Det er selvfølgelig altid lettere at forebygge :prik

Ellers har jeg det fint, har lige støvsuget lejligheden og kan godt mærke at jeg bliver øm/træt i bækkenet. Min iskiasnerve har drillet meget, men den er i ro i dag :glad

God påske til os med junitermin :smilie_oster02:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 33+5 i dag og har taget ca 11,5 kg. på. Det er egentlig okay, synes jeg, der er snart kun 6 uger igen :kuller

Jeg er også begyndt at få vand i fødder og hænder. Især i den højre hånd generer det ved at give prikken og sovende fingre mange gange i løbet af dagen. Jeg er glad for det gode vejr, for jeg har endnu nogle sko/sandaler, jeg kan være i og leggings er en skøn opfindelse. Jeg er begyndt at føle mig noget besværet, når jeg skal bukke mig ned - det er ikke rart. Jeg får hurtigt ondt i fødderne, når jeg går en tur.

Jeg skal også tisse hele tiden føles det som om - lidt belastende, men sådan er det jo.

Plukveerne mærker jeg mest til, hvis jeg mærker på maven og opdager, at den er helt hård.

Men jeg glæder mig stadig over at være :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER