lpd

Hvornår fortæller I det til familien?

5 indlæg i dette emne

Ja, som overskriften siger, hvornår fortæller I det til familien. Jeg har fortalt min lillesøster det. Jeg er 6+4 nu. Vi vil gerne fortælle mine forældre det mens de er samlet, måske i næste uge eller weekend (vi bor ca en times kørsel fra hinanden). Skal ses med min mor i morgen, men min far er i møde hele dagen.

 

Jeg er meget nervøs for hvordan de tager det, vi er 21 og 27. Min mor var 36 da hun fik mig. De ved godt at vi vil have børn sammen, men jeg tror ikke de har været klar over at det var nu, og jeg er meget bange for om min mor spørger om det er et uheld. I deres øjne er jeg nok stadig bare en ung pige, og ikke en forælder. Synes den er lidt hård. Jeg er sikker på de bliver glade, men de skal nok baaare lige sluge nyheden. Jeg tænker også at vi måske ikke bare skal fyre "JEG ER GRAVID" af i hovedet på dem, men nok sige det liiidt mere afslappet :-)

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fortalte det til min søster (som også er mon bedste veninde) i lørdags efter jeg havde testet positivt.

Min svigermor fik det at vide søndag, som en lille ekstra fødselsdagsgave.

Begge vil være gode støtter, hvis det skulle gå galt, og jeg er glad for de ved det.

Resten får det nok at vide engang efter tryghedsscanningen. Og det bliver helt officielt efter nf.

Jeg tror ikke du skal bekymre dig. Fortæl dem det, når I er klar og fortæl hvor glade og lykkelige I er. Måske får de brug for at det lige skal synke på plads, men mon ikke de også bliver virkelig glade på jeres vegne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har endnu ikke fortalt det til nogen!! Og jeg tror der går noget tid endnu er 5+3 i dag, og tror tidligst vi fortæller det 10+0 :) Men det er svært at holde mund, når man er SÅ stolt :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er kun min mor der ved det indtil videre. De aller nærmeste får måske besked inden NF, hvis altså ikke de her blødninger betyder at det slutter. (Men det gør de ikke. Selvfølgelig!)

Sådan når vi ser dem og lejligheden byder sig.

Jeg vil dog bede om at der ikke bliver sladret til hele den pukkelryggede før NF er vel overstået. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle vores nærmeste, både familie og venner, ved at vi er i behandling, så de får det nok at vide løbende som vi ser dem, uanset ugetal. Også selvom det er risky og der kan gå meget galt endnu - men det er der uanset om vi fortæller det eller ej :rolleyes

Jeg vil så gerne lige understrege at det udelukkende er fordi vi er i behandling og har været meget åbne omkring det, at vi vil fortælle det "før tid" - alle andre må pænt få lov til at vente til efter NF ;)

 

Jeg har lige fortalt det til en veninde her til aften, og fortæller det nok til to andre veninder på lørdag og svigermor på søndag. Mine forældre er på ferie og jeg ser dem om et par uger, så der får de det nok at vide - synes ikke de skal have det at vide via sms! - og min farmor, storebror osv. når vi holder min fars fødselsdag i midt-juli (hvor jeg vil være 7+4 og forhåbentlig har set hjerteblink, hvis det lykkes mig at få en tryghedsscanning inden fødselsdagen) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER