Nitzen1987

BK's folketingsvalg 2015

Hvilken blok stemmer du på?Hvad stemmer du i morgen?   71 members have voted

  1. 1. Hvilken blok stemmer du på?

    • Rød
      37
    • Blå
      28
    • Ved det ikke
      3
    • Stemmer blankt
      3
  2. 2. Hvilket parti stemmer du på?

    • Enhedslisten
      11
    • SF
      4
    • Alternativet
      4
    • Socialdemokratiet
      13
    • Radikale Venstre
      7
    • Venstre
      7
    • Liberal Alliance
      12
    • Konservative Folkeparti
      3
    • Kristendemokraterne
      6
    • Dansk Folkeparti
      2
    • Stemmer blankt
      2

Please sign in or register to vote in this poll.

101 indlæg i dette emne

Ja da, så er spørgsmålet om jeg vil svare :D

Ej det er vist ikke nogen hemmelighed at jeg hælder til LA, og jeg har vist også skrevet et sted, at jeg stemte på den sidst. Tror den bliver der :)

En ting er sikkert. Jeg stemmer blå ;)

Ej hvor sjovt - det havde jeg slet ik set komme! Ja så må man sige at vi er meget uenige, rent politisk... :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har rykket mig fra socialdemokraterne til radikale, men håber meget at de kommer i regering med s og sf igen :) det giver den bedste regering i mine øjne. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske min stemme flytter parti... Den må jeg lige sove på... Er stadig i tvivl...

Samme her...

Det kunne være, at vi også skulle have en "Hvem HAR du stemt på tråd" :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kunne være, at vi også skulle have en "Hvem HAR du stemt på tråd" :lol

Ja det ku være meget sjovt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kunne være, at vi også skulle have en "Hvem HAR du stemt på tråd" :lol

Jeg slettede min stemme her, så den ikke står og evt er misvisende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor sjovt - det havde jeg slet ik set komme! Ja så må man sige at vi er meget uenige, rent politisk... :lol

Men heldigvis kan vi jo godt være gode venner af den grund ;) Det ville være SP kedelig hvis vi alle er ens :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men heldigvis kan vi jo godt være gode venner af den grund ;) Det ville være SP kedelig hvis vi alle er ens :)

Lige præcis!

Og det ville også være skidt for mit ægteskab... Haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige præcis!

Og det ville også være skidt for mit ægteskab... Haha

Hehe. Herhjemme er vi enige om farven, dog ikke helt partiet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De fleste af jer er børnefamilier, og burde jo virkelig kunne se værdien af LA's politik. Har I overhovedet sat jer ind i den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De fleste af jer er børnefamilier, og burde jo virkelig kunne se værdien af LA's politik. Har I overhovedet sat jer ind i den?

Men der er jo også andre emner at tage hensyn til. Man stemmer forhåbentligt ikke kun ud fra hvad partiet synes om en enkelt mærkesag? Selvom man er børnefamilie kan man jo godt have nogle andre punkter, der er vigtige(ere) for en og derfor trækker over mod et andet parti ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men der er jo også andre emner at tage hensyn til. Man stemmer forhåbentligt ikke kun ud fra hvad partiet synes om en enkelt mærkesag? Selvom man er børnefamilie kan man jo godt have nogle andre punkter, der er vigtige(ere) for en og derfor trækker over mod et andet parti ;)

Det ved jeg så udemærket godt. Men folk har bare rigtig travlt med at sige, at de ikke forstår hvorfor folk vil stemme på LA, og så spørger jeg bare om de overhovedet har sat sig ind i deres politik, og så var udgangspunktet i at de er børnefamilier bare noget de kan forholde sig til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ved jeg så udemærket godt. Men folk har bare rigtig travlt med at sige, at de ikke forstår hvorfor folk vil stemme på LA, og så spørger jeg bare om de overhovedet har sat sig ind i deres politik, og så var udgangspunktet i at de er børnefamilier bare noget de kan forholde sig til.

Men hvorfor skulle man tage afstand fra et parti, hvis ikke man har sat sig ind i deres politik?

Har svært ved at forestille mig at folk ikke har undersøgt partiernes holdninger. Ellers er det vel svært at finde det parti, man er mest enig med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De fleste af jer er børnefamilier, og burde jo virkelig kunne se værdien af LA's politik. Har I overhovedet sat jer ind i den?

For det første er LA jo ikke det eneste parti, det gerne vil gøre noget for børnefamilierne, og der kan man jo godt være uenig i, hvilket parti, der hjælper børnene bedst :)

For det andet har jeg det personligt sådan, at jeg prøver at stemme efter, hvad jeg generelt tror er bedst for samfundet og ikke efter, hvad jeg tror er bedst for personer i netop min egen situation :)

Og ja, jeg forsøger at sætte mig ind i alle partiernes politik (og synes egentlig ikke, det er særlig "pænt" at stille spørgsmålstegn ved, om nogen har sat sig ind i et partis politik, bare fordi man ikke er enige med dem eller at sige at nogen burde kunne se noget. Man kan forstå en politik og stadig være uenig i den ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For det første er LA jo ikke det eneste parti, det gerne vil gøre noget for børnefamilierne, og der kan man jo godt være uenig i, hvilket parti, der hjælper børnene bedst :)

For det andet har jeg det personligt sådan, at jeg prøver at stemme efter, hvad jeg generelt tror er bedst for samfundet og ikke efter, hvad jeg tror er bedst for personer i netop min egen situation :)

Og ja, jeg forsøger at sætte mig ind i alle partiernes politik (og synes egentlig ikke, det er særlig "pænt" at stille spørgsmålstegn ved, om nogen har sat sig ind i et partis politik, bare fordi man ikke er enige med dem eller at sige at nogen burde kunne se noget. Man kan forstå en politik og stadig være uenig i den ;))

Det er jo desværre bare sådan, at der florerer rigtig mange usande historier om LA's politik. Jeg tror reelt, de færreste ved, hvad det, LA gerne vil. De fleste kan godt forstå de andre partiers principper, men lige LA er generelt enormt misforstået som et parti, der ikke vil noget godt for andet end de store virksomheder og så måske lige de allerigeste i vores land.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo desværre bare sådan, at der florerer rigtig mange usande historier om LA's politik. Jeg tror reelt, de færreste ved, hvad det, LA gerne vil. De fleste kan godt forstå de andre partiers principper, men lige LA er generelt enormt misforstået som et parti, der ikke vil noget godt for andet end de store virksomheder og så måske lige de allerigeste i vores land.

Altså det er ikke sådan, jeg forstår dem. :)

Selvfølgelig er der mennesker, der ikke forstår så meget af politik og derfor hopper lidt med på "myter", men jeg tænker sådan set at de findes på begge fløje. :)

Og btw så synes jeg, der er flere faktorer, end hvad et parti gerne vil. Det handler også om, hvad de kan (formidle). Fx er jeg selv meget enig med Enhedslisten, men noget tøvende overfor at stemme på dem, fordi jeg ikke bryder mig om Johannes måde at debattere på. Og der bliver jeg sådan lidt, at det er superfint at have de "rigtige" (altså i mit verdensbillede, ikke som endegyldig sandhed) holdninger, men hvis man debatterer på en måde, hvor jeg selv ville have lyst til at forlade lokalet, så ville stoler jeg ikke på, at man kommer så langt med dem. Det skubber mig selvfølgelig ikke over i helt "modsatte" partier, men det kan skubbe mig lidt.

På samme måde har det betydning for mig, både hvad LA (og alle andre partier) har som officielle holdninger på deres hjemmeside osv, men også, hvad min opfattelse af dem er, når de åbner munden i medierne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg slettede min stemme her, så den ikke står og evt er misvisende :)

Hvorfor har du slettet din stemme? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor har du slettet din stemme? :unsure

Fordi jeg blev i tvivl, om jeg havde sat den der, hvor jeg reelt ender med at stemme. Så jeg sætter en ny herinde, når jeg rent faktisk har været i boksen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjovt at rød blok fører så meget, men at LA indtil videre er BKs største parti :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi jeg blev i tvivl, om jeg havde sat den der, hvor jeg reelt ender med at stemme. Så jeg sætter en ny herinde, når jeg rent faktisk har været i boksen :)

Aah - jeg forstår :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De fleste af jer er børnefamilier, og burde jo virkelig kunne se værdien af LA's politik. Har I overhovedet sat jer ind i den?

Jeg har læst deres program og vil stadig ikke stemme på dem.

Bare det at de har JBO med, gør at jeg står helt af. Manden mangler så meget empati.

Der er noget ved dem, der virker suspekt og jeg lader mig ikke forføre at fine ord i valgkampen.

Desuden er Ole Birk kommet med nogle meget

kvindefjenske bemærkninger. Den slags kan jeg ikke støtte op om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For det første er LA jo ikke det eneste parti, det gerne vil gøre noget for børnefamilierne, og der kan man jo godt være uenig i, hvilket parti, der hjælper børnene bedst :)

For det andet har jeg det personligt sådan, at jeg prøver at stemme efter, hvad jeg generelt tror er bedst for samfundet og ikke efter, hvad jeg tror er bedst for personer i netop min egen situation :)

Og ja, jeg forsøger at sætte mig ind i alle partiernes politik (og synes egentlig ikke, det er særlig "pænt" at stille spørgsmålstegn ved, om nogen har sat sig ind i et partis politik, bare fordi man ikke er enige med dem eller at sige at nogen burde kunne se noget. Man kan forstå en politik og stadig være uenig i den ;))

 

Nu var min pointe sådan set bare, at flere skriver, at de ikke kan forstå hvorfor så mange vil stemme på LA - det synes jeg er noget mærkeligt noget at skrive.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu var min pointe sådan set bare, at flere skriver, at de ikke kan forstå hvorfor så mange vil stemme på LA - det synes jeg er noget mærkeligt noget at skrive.

Det er vel ikke anderledes, end at du ikke kan forstå hvorfor så mange stemmer på Alternativet og Enhedslisten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu var min pointe sådan set bare, at flere skriver, at de ikke kan forstå hvorfor så mange vil stemme på LA - det synes jeg er noget mærkeligt noget at skrive.

Jamen det er jeg ikke helt uenig i, men jeg synes også at du virkede ligeså undrende overfor at nogen stemte Ø, og det synes jeg da er det samme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vel ikke anderledes, end at du ikke kan forstå hvorfor så mange stemmer på Alternativet og Enhedslisten?

 

Og derfor spurgte jeg dem! Jeg spurgte dem om de helt ærligt synes at vi alle skal have lige meget, at der ikke er forskel på at have taget en lang uddannelse og arbejder mange timer for en højere løn end andre - synes de ikke selv der er forskel på "Dovne Robert" og Johanne Schmidt Nielsen.

 

Jeg konkluderede ikke bare, at det var mærkeligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen det er jeg ikke helt uenig i, men jeg synes også at du virkede ligeså undrende overfor at nogen stemte Ø, og det synes jeg da er det samme :)

 

Jeg henviser til min kommentar ovenfor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER