Guest

søvn

24 indlæg i dette emne

Im sover elendigt. Han står op ca kl 5, vil ikke sove før 12 her sover han ca en time. Bliver puttet kl 18.30, sover først kl 19.30 og vågner hvert 45 . Min ca resten af natten :(

Edit: han er 13 mdr

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

W, 2 år og 3 måneder (i morgen).

Vågner mellem 7:00 og 8:00, af sig selv.

Bliver puttet til lur 12:30, sover mellem 13:00 og 13:30, oftest tættest på 13:00. Sover til 15:00/15:30, nogen gange 16:00, men det er sjældent efterhånden.

Bliver puttet klokken 20:00, sover som regel 21:30-22:00. Vågner 1-1.000.000.000 gange ( ;) ) oftere og oftere 1 gang :glad

Han har det MEGET svært med overgangen mellem søvn og vågen (både at falde i søvn og at vågne).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

C er lige knap 3.

Hun sover ca.10 timer om natten, hvor hun vågner 0-2 gange i løbet af natten (vi har ikke problemer med at få hende til at sove videre igen).

Når hun er i dagpleje sover hun en middagslur på 1-1,5 time. Herhjemme sover hun ikke middagslur længere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Valdemar på knap 3 bliver som regel puttet sådan 20-ish, sover ved 21-tiden (nogle gange senere <_<). Han sover pt. på en madras på gulvet i sin hule, og omkring kl 23 er han som regel trillet ud på gulvet og skal lige hjælpes ind igen ;)

Han sover efterhånden igennem de fleste nætter (:yay), men vågner gerne kortvarigt mellem 4 og 6, hvor han putter videre inde hos os. I hverdagen vågner han nogle gange og er klar til dagen allerede kl 6, andre gange skal vi med stort besvær vække ham kl 7, for at han kan nå at være klar til når vi skal ud af døren. Og så sover han vel 2-2,5 times lur i DP. I weekender og på fridage sover han sjældent lur, måske en lille halv times powernap, til gengæld sover han gerne længe om morgenen, dvs. til 8-8.30-ish.

Så et slag på tasken er vel, at han sover 11-12 timer i døgnet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia (2,10 år) sover bedre end nogensinde. Puttes kl.19, sover ca. 19.30-20 og vågner 6.30-7, sover oftest 12-14/14.30

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ida på 2 år og snart 9 måneder sover fra cirka klokken 20-08. Hun lægger sig til at sove med det samme og vågner aldrig om natten. Og hvis hun vågner så gr der max fem minutter, så sover hun igen.

Hun sover ikke til middag længere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vigga (2år) blir puttet kl 20. Sover nogen gange med det samme andre gange først 21. Men hun ligger bare og hygger sig så det gør mig ikke noget :). I wekeenden sover hun gerne til kl 8 men til hverdag vækker vi hende ved 7 tiden his hun ikke allerede er vågnet af at vi larmer. Hun vågner meget sjældent om natten. så det vil sige alt mellem 10-12 timer om natten er meget normalt. Til middagslur sover hun gerne 2-3 timer. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aron på 27 mdr står op kl 6, puttes til lur ca kl 12, sover ca 2-2,5 time, hvoraf han nok reelt sover ca 2 timer, bliver puttet kl 19 og sover oftest ca 19.30.

Meget lig Noah, bortset fra han kun er 1 år og knap 10 måneder.

Han er ikke altid tilfreds med at blive puttet, og kan godt brokke sig i 15 minutters tid

Han vågner oftest 1-3 gange om natten. Nogen gange bare til en sut, men ligeså ofte tager det længere tid at få ham til at sove.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lucas på snart tre(d.20juli) bliver puttet kl.19.30 og sover de fleste dage med det samme, dog er vi i en periode hvor han står op igen en enkelt gang eller to hvor vi bare putter med det samme uden så meget snak. Og så står han op ca 5.30-5.45. Vi skal ud af døren 6.25 .. de fleste nætter kommer han ind til os omkring kl. 4 og putter sig og sover videre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Aksel på 22 måneder står typisk op kl 4.30-5. Han sover en enkelt lur om dagen ca fra 11.30-13. Om aftenen sover han for tiden først kl 20.30. Alt alt for sent og det kæmper vi meget med for tiden, hvor han er helt umulig at putte til nat.

Heldigvis sover han igennem stort set hver nat

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andrea (19 mdr) sover fra 19/19.30 til mellem 6-7 uden opvågninger. En enkelt lur fra kl 12 på mellem 1,5-3 timer. Da hun var yngre (op til 1 år) sov hun kun lure af 20-30 min af gangen i løbet af dagen. Hun har altid sovet fint om natten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luna på knap 3 blever puttet kl 20. sover i hverdagene, ofte først kl 21-21.30 og så vågner hun igen mellem 6 og 7. hun sover for det meste om natten uden at vågne, dog sker det indimellem at hun har brug for en tår vand og sut.

I DP sover hun 2-3 timer til middag.

i weekenderne sover hun kun hvis hun falder i søvn i bilen på tur, men falder så til gengæld hurtigt i søvn om aftenen. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blir misundelig, når jeg hører om jeres dejlige sovebørn :kuller Meen, tænker hun vel lærer at sove igennem når hun bliver ældre :D

V er en dårlig sover (i hvert fald til nat!) og bruger som regel et par timer på at falde i søvn, hvor vi skal være hos hende. Så sover hun gerne 8-9 timers nattesøvn, hvor hun vågner en del gange. Som regel falder en hurtig i søvn, men et par gange om natten sidder vi i en 20 mins tid hos hende. Hun vågner som regel 5.30-6.

1-2 timers middagslur :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har åbentbart et sovebarn, kan jeg så konstatere.

Ikke at han sover dagen væk eller noget, men ofte er adoptivbørn nogle af de børn, som har det svært med søvnen. enten har de svært ved at sove, ellers sover de meget, og som lidt en flugt.

Vores søn på 2½ ca. sover godt. Han starter dagen ved 5-30 tiden, hvor han oftest selv vågner, hvis ikke fars vække ur, vækker ham. Han sover til middag ved en 12 tiden, hvor han sover 1-2 timer, medmindre han har oplevet meget om formiddagen, så plejer han at sove lidt mere.

Kl 19-19-30 går vi ned og putter, oftes tager det mellem 15-30 minutter at falde i søvn, og så sover han ofte til en 3-4 tiden, hvor han lige vågner og har brug for at få af vide, at det stadig er nat, og så sover han ellers videre til kl 5.30.

Kan se at han har et ret normalt søvnmønster, hvilket giver en del mere overskud på den konto.

Det lyder enormt meget som Mies søvn mønster da hun var 2,5. Bare at hun sov 20-7(+/-) og så at middagslur var alt mellem ingen og 3 timer. Men gennemsnitlig vel 1,5 times middags søvn.

Mie sover igennem i perioder og andre vågner hun 1-2 gange! Især når der sker meget!

At det er så fast i sin rytme er i hvert fald et sundt tegn :kiss så jeg tror sagtens du kan slippe bekymringerne fuldstændig på det punkt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caro er 3 D 13 juli, bliver puttet senest 18.30 i hverdagene og sover til 6 sharp. Uden en lyd, hun kunne sagtens sove videre.

Her i weekend og ferier er hun senest oppe til 21. Og sover så til 9-10 stykker.

Hun er sgu god til det der sove noget. Og har været siden hun blev et år :-) Tror hun har mit STORE sovehjerte.

Det tager som regel 5 min at putte; og hun kalder meget, meget sjældent.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silas sover fra ca 19 - 06.30 normaltvis, og tager ca 2 timers middagslur, nogle gange 3 timer. Han bliver 3 til august.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn er fra sept. 2012 (ligesom din vist?), og han sover halvanden time til middag, og om aftenen putter vi kl 20, hvilket tager en lille halv time hvor vi læser bog og synger sang og snakker lidt om dagen. Han står op ml. 06.15 og 07.30, afhængig af om han har sovet godt (og f.eks faldt nemt i søvn dagen før).

 

Vi har aftalt med børnehaven (eller vuggestue var det dengang) at han sover halvanden time, fordi det giver bedst harmoni ift. nattesøvn. Vi måtte prøve os lidt frem, da han blev for svær at putte om aftenen, men denne her rytme har fungeret ret længe nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror vi er lidt heldige...

 

Alexander bliver 2 år i næste måned - og han har siden han var et års tid sovet fra ca. kl 19 til 6 uden at vågne - og så sover han ca. 2,5 time til middag.

 

Han falder selv i søvn, når vi har lagt ham med sin putteflaske om aftenen. Han får stadig en flaske MME at sove på om aftenen - og han er så glad for den at vi faktisk regner med at beholde den så længe han har lyst til den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er søvnen hos jeres børn og hvad er alderen, for der vel forskel på om man er et eller nærmer sig de 3

Har de nemt ved at falde til ro og sove, hvor meget sover de? Er det 8, 9 eller 10 timer om natten, og hvad så med middagsluren?

Ej havde slet ikke set du havde fået en lille. Stort stort tillykke. :)

Vores datter er nu 3 og sover ikke til middag mere. Hun sover gerne ca. 10-11 timer om natten. Dog ofte afbrudt af hun kommer ind til os. Hun sov til middag i børnehaven frem til forrige uge for så havde vi faktisk problemer med at putte hende,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Gitte

Jeg kan prøve at fortælle hvordan Agnes sov da hun var samme alder som Laurids.

Da vi havde haft hende i ca. 6 mdr og frem til hun var 3,5 år sov hun ca fra 19-20 til 5.45. Stort set hver evig eneste nat var hun dog vågen mellem 1-4 timer, hvor hun bare lå helt stille oppe hos os, men tæt på specielt mig. Jeg er helt sikker på at hun i den periode havde behov for at sikre sig at vi var der og BLEV der.

Eftermiddagssøvnen blev skippet da hun begyndte i børnehave som 2 år og 10 mdr. Ellers havde hun normalt sovet ca 1-2 timer.

Frederik sover umiddelbart godt nu, 14 mdr gammel. Men vi ved jo så af erfaring at det kan ændre sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah sover fra ca. 20(20:30) til 7 morgen.

Pt bliver klokken 21, fordi det er saa mega varmt hernede og der kan vi begynde at aabne vinduer og skodder for at faa lidt friskere luft ind. 

 

Han sover en lur om eftermiddagen fra kl. 14-15:20 (hvor han for det meste vaagner selv). 

Nogle dage kan han sove lur i 2-3 timer og der vurderer jeg, om det har en aarsag som sygdom, for lidt soevn etc. 

 

Dagslur kan vaere med til at paavirke nattesoevnen positivt - altsaa for lidt eller for meget negativt. Du kan ogsaa kigge lidt paa http://www.babysleepsite.com/, hvor der er soveskemaer efter alder og tips til tumlingesoevn :)

 

EDIT: Noah er 3 nu. 

 

Han falder lynhurtigt i soevn og jeg holder ham i haanden og synger 2 sange om der kl. 14. 

 

Om aftenen tager han laengere tid om at sove og jeg sidder hos ham, mens jeg synger 2 sange og saa taeller jeg til 120 og gaar ud i stuen. Det er lidt efter faser, om han bare falder i soevn selv eller om der er lidt op og ind i seng igen eller decideret graad, hvor vi saa maa sidde derinde til han sover. Jeg abejder dog altid henimod, at han skal vaere tryg nok til selv at falde i soevn, velvidende at jeg er lige ude i stuen. Han skal gerne have doeren ret aaben og lys i gangen pt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min Charlie, som bliver 3 her D.22 aug. Bliver gerne puttet omkring 19-19.30, altså vi starter deromkring med nattøj osv. En godnathistorie også sover han gerne mellem 20-20.30 og indtil ca.7-7.30 næste morgen. Han tager gerne en lur i instit. På halvanden time. Men i weekenderne sover han ikke til middag og sover gerne kl.19.00 til ca.8.00 dagen efter..

Men det er lidt forskelligt! Og lige for tiden er det rodet grundet ferie, flytning og ny lillesøster :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER