Myliona

Korte lure..

26 indlæg i dette emne

Hmm, ja, naar han kan om aftenen, saa ved du jo, at han kan...

Jeg kan fortaelle lidt om, hvordan det har fungeret bedst hos os, hvor Noah er en lille sensitiv gut. Han har altid haft stort behov for rytme og pauser mellem stimuli. Saa jeg har ikke haft mange ud.af-huset aftaler, men derimod lagt dem fast hver mandag kl x osv... med mindst en dag imellem. Maaltider og lure efter ca. klokkeslet(i den alder kan det ikke vaere praecist). Ikke for meget fra arm til arm og jeg havde ham i vikle, isaer ved store stimuli-potentielle oplevelser eller steder med mange mennesker. Godt bundet i rette baeredims kan jeg stadig baere ham problemfrit nu, hvor han vejer 12 kg.

Lure har jeg altid givet ham indenfor, medmindre det boed sig i barnevognen. Han elskede sin lift, men sov faktisk foerste lur i skraastol(jeg vil s... paa, om det er en "forbrydelse", den har lige ryg og kan ligges temmelig fladt ned) og naeste to lure i liften. Jeg stillede ham saa ind i tremmesengen for lukkede skodder, dvs. ikke moerkt, men ikke lyst. Saadan lidt halvt, ik? Ro og ikke lige med sol ind ad vinduet, for det kan vi jo heller ikke selv bare lige, synes jeg.

Rul da for og skab en rolig oase, han kan sove i. Hjaelp ham til at finde den ro og saa kan SP jo vaere saa klog, at han skal kunne sove i dagslys, men dagslys kan ogsaa vaere daempet.

Soerg for rytme og dermed forudsigelighed og saa forklar mig lidt om, hvor meget stimulig, du taenker, han faar nu, siden du mistaenker, at han faar for meget heraf. Saa kan jeg maaske komme med lidt mere konstruktiv hjaelp i den sammenhaeng :)

Tigerspring - er de dig et begreb? Han boer vaere i saadan et nu og de kan vaere synderen, men haeng mig ikke lige op paa, om det er nu eller hvad.... Soeg og du skal finde :)

Du får lige den samme besked her.. :)

I starten kunne vi godt få ham til at sove i barnevognen indenfor. Men så begyndte han jo at have en lang periode hvor han skreg dagen lang. Pga spændinger. Men nu er spændingerne væk, men i den periode han skreg fandt han kun ro ved brystet og derfor fik han lov at sove ved mig .. Så nu skal jeg jo egentlig starte forfra igen og lære ham at man sover i barnevognen.

Men jeg må prøve den der rytme med at

Sove, spise, lege, spise , sove ..

Tit ligger han også og halvsover når han spiser og min SP siger jo også jeg skal lægge ham fra mig så hurtigt som muligt hvis han falder i søvn. Men han sutter ofte stadig med lukkede øjne. Så jeg syntes det er svært. Og hvis jeg lægger ham fra mig er han ofte lysvågen , særlig i barnevognen .. Men jeg må vel bare kæmpe videre? Han lærer det vel tidsnok ..

Han har i øvrigt også sovet i skråstolen før, men det vil han heller ikke længere ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER