Myliona

Korte lure..

26 indlæg i dette emne

Xxxx

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Skyder lige i blinde ;) 

 

Kan du nogle gange hjaelpe hende videre i soevnen?

 

Sover hun lur for ofte? 

 

Er hun maet, naar hun falder i soevn? 

 

Maerker hun, naar hun tisser og vil have toer ble? (det er der nogle boern, der vil....)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Xxx

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I overvejet zoneterapi eller kiropraktor? Måske det kan hjælpe..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker om det kan være overtræthed i løbet af dagen? 2 timer er meget for sådan en lille tut at være vågen :) da min datter var så lille puttede jeg hende efter max 1 time og 15 minutter vågen. Hun sov så vidt jeg husker omkring 5 lure om dagen da hun var så lille :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg taenker ogsaa, at hun skal puttes foer de 2 timer... Noah sov vist gerne efter allerallermaks halvanden time i den alder. Husker, at vi stod op f.eks. kl. 8 og saa sov han gerne fra noget over 9. Han faldt faktisk gerne i soevn paa koekkenbordet, mens jeg sang og lavede morgenmad :) 

 

Siden blev det hans faste formiddagslur, hvor han sov fra 9:30 til 11-12 stykker. 

 

Proev at putte hende lidt foer de der deciderede traethedstegn kommer. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Xxx

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan har min datter også været :) Sundhedsplejersken sagde at hun får bearbejdet en masse i løbet af tre minutters søvn, så hvis hun sov 10 min, kunne det være lige så godt som en time. Vi havde lidt problemer med maven, men derudover "var" hun bare ikke rolig interesseret i at sove :)(jeg skriver "var" fordi dette indlæg bliver skrevet kl 5 om morgenen efter en, indtil videre, 4 timers kamp.............)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du proevet foelgende rytme:

 

Sove

Mad

Aktiv

"Mellemmaaltid"

Sove

 

Proev at foelge den ret slavisk, fordi hun vil kunne maerke, at det er saadan verden er skruet sammen og det er en naturlig maade at den foregaar paa. Mad giver energi og saa er man aktiv. En mindre taar foer soev og en ren ble er alfa omega og saa er det sovetid. Det er noget, jeg selv har praktiseret med Noah paa hans egen opfordring og min egen intuition. Og saa opdagede jeg at flere eksperter anbefaler... (Kunstpause) det samme. Blandt andet Helen Netsundhedsplejerske. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 18/6/2015 at 0:28 PM, Camillat said:

Har du proevet foelgende rytme:

Sove

Mad

Aktiv

"Mellemmaaltid"

Sove

Proev at foelge den ret slavisk, fordi hun vil kunne maerke, at det er saadan verden er skruet sammen og det er en naturlig maade at den foregaar paa. Mad giver energi og saa er man aktiv. En mindre taar foer soev og en ren ble er alfa omega og saa er det sovetid. Det er noget, jeg selv har praktiseret med Noah paa hans egen opfordring og min egen intuition. Og saa opdagede jeg at flere eksperter anbefaler... (Kunstpause) det samme. Blandt andet Helen Netsundhedsplejer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det er løsningen.. I dag har hun sovet 2 * 45 min, og vi har kørt den "rutine" der. Hun har sovet i sofaen ved siden af mig, men ikke på.. stort fremskridt!

 

Hey, det lyder da godt. 45 min er jo en soevncyklus, saa hun skal gerne laere at sove videre ind i naeste. Det kan hun jo om natten, saa det kommer sikkert  :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hey, det lyder da godt. 45 min er jo en soevncyklus, saa hun skal gerne laere at sove videre ind i naeste. Det kan hun jo om natten, saa det kommer sikkert :)

Ja så det er jo en go start at arbejde videre på synes jeg!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, hvor er det rart  at nogle er i samme båd som jeg! 

Noah bliver 14 uger på torsdag, og vi kæmper også stadig. I dag fik jeg ham til at sove 1 time i barnevognen. wuhuu! jubel..

Men ellers powernapper han også kun ml kl. 11-23 og jeg prøver og har prøvet ALT!!! 

 

og sjovt nok er han ligeså nem at få til at sove som du beskriver. om aftenen ligger jeg ham også bare i liften og bum så sover han 7-10 timer. 

vi må vel bare kæmpe videre.. det kommer forhåbentlig snart!  :baby2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et lille pip....

Det er jo ikke alle børn der sover lige meget i døgnet...måske jeres bar vælger at være gode om natten og knap så gode om dagen...

Tobias har aldrig været super god til lure om dagen...og tit sagde dem i min mg om han ikke sov for lidt så..men sammenlagt nåede han alligevel op på de der 14 timer i døgnet i snit...og de skal jo så vidt jeg ved sove mellem 12 og 18 timer i døgnet...men ellers har jeg ikke lige nogle råd da det lyder til I har forsøgt alt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et lille pip....

Det er jo ikke alle børn der sover lige meget i døgnet...måske jeres bar vælger at være gode om natten og knap så gode om dagen...

Tobias har aldrig været super god til lure om dagen...og tit sagde dem i min mg om han ikke sov for lidt så..men sammenlagt nåede han alligevel op på de der 14 timer i døgnet i snit...og de skal jo så vidt jeg ved sove mellem 12 og 18 timer i døgnet...men ellers har jeg ikke lige nogle råd da det lyder til I har forsøgt alt :-)

Jeg er også nået frem til at han nok bare ikke har brug for mere søvn her.. Har dog igår fået ham til at sove 1 time i barnevogn udenfor, og Idag 2 timer!!!! Wuhuu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh altså.. Det vil bare ikke lykkedes :( han vil kun sove ved brystet om dagen. Sjældent i den s.... barnevogn.. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh altså.. Det vil bare ikke lykkedes :( han vil kun sove ved brystet om dagen. Sjældent i den s.... barnevogn.. :(

Har du prøvet at putte inde hvis barnevognen ikke dur ?

Jeg putter tit indenfor og andre gange i barnevognen...men pt med den varme vil jeg ikke have han ligger derude og koger :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du prøvet at putte inde hvis barnevognen ikke dur ?

Jeg putter tit indenfor og andre gange i barnevognen...men pt med den varme vil jeg ikke have han ligger derude og koger :-)

Har prøvet at putte ham i liften, i tremmesengen hvor han sover om natten.. Men det kan jeg også glemme alt om :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har prøvet at putte ham i liften, i tremmesengen hvor han sover om natten.. Men det kan jeg også glemme alt om :(

Øv hvor gammel er han? Og er det ren amning eller ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor gammel er han? Og er det ren amning eller ?

Han bliver 16 uger i morgen .. Ja det er ren amning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil han tage sut ? Ellers har jeg ikke lige pt flere gode råd :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil han tage sut ? Ellers har jeg ikke lige pt flere gode råd :-/

Ja det vil han gerne.. Og han falder også helt hen når han får den.. Fx nu her, fik jeg ham til at falde i søvn. FørSte gang vågner han uden jeg har forsøgt andet.

Så for jeg ham til at falde til ro med sut, så vågner han og er stiktosset fordi han finder ud af det ikke er mit bryst han ligger ved.. Så ammer jeg igen indtil han falder i søvn og lister sutten ind istedet, han falder i søvn..

Men vågner igen efter 10 min og er igen stiktosset. Jeg prøver at nusse ham men han skriger bare med lukkede øjne og vil ikke tage sutten heller, så jeg tog ham op, med det resultat han altid falder til ro efter 5 vug på armen. Og han er jo stadig træt men han vil bare ikke overgive sig.

Om natten kan han sagtens sove videre ved en lille opvågning , men der er det selvfølgelig også mørkt.. Men hvad skal jeg gøre for at han ikke bliver stimuleret? Jeg kan godt mørklægge et rum, men som min SP siger skal han også kunne sove selvom det er lyst. Og han skal jo også kunne kende forskel på nat og dag uden at blive forvirret..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du ikke har en vikle/slynge, saa vil jeg anbefale dig at faa en. Og maaske en slyngevugge? 

 

Han lyder til at have behov for at maerke dig taet paa - og at maerke sig selv. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du ikke har en vikle/slynge, saa vil jeg anbefale dig at faa en. Og maaske en slyngevugge?

Han lyder til at have behov for at maerke dig taet paa - og at maerke sig selv.

Tror bare ikke en slynge vil hjælpe? Jeg vader jo enormt meget rundt med ham men han falder jo ikke i søvn før han får mit bryst i munden..

Tror også han har behov for at have mig tæt på, men er 7,5 kg ikke meget tungt at gå rundt med i slynge/vikle??

Og han skal vel også lære at barnevognen er et trygt og rart sted.

Altså om aftenen der ammer jeg, går ud og skifter ham og giver nattøj på, ligger ham i liften og så sover han helt selv.. Nogle gange får han sutten, men han falder selv i søvn .. Så jeg forstår jo ikke helt at han ikke vil sove i liften om dagen, så det må vel være noget med mørke og lys, og stimuli??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror bare ikke en slynge vil hjælpe? Jeg vader jo enormt meget rundt med ham men han falder jo ikke i søvn før han får mit bryst i munden..

Tror også han har behov for at have mig tæt på, men er 7,5 kg ikke meget tungt at gå rundt med i slynge/vikle??

Og han skal vel også lære at barnevognen er et trygt og rart sted.

Altså om aftenen der ammer jeg, går ud og skifter ham og giver nattøj på, ligger ham i liften og så sover han helt selv.. Nogle gange får han sutten, men han falder selv i søvn .. Så jeg forstår jo ikke helt at han ikke vil sove i liften om dagen, så det må vel være noget med mørke og lys, og stimuli??

 

Hmm, ja, naar han kan om aftenen, saa ved du jo, at han kan... 

 

Jeg kan fortaelle lidt om, hvordan det har fungeret bedst hos os, hvor Noah er en lille sensitiv gut. Han har altid haft stort behov for rytme og pauser mellem stimuli. Saa jeg har ikke haft mange ud.af-huset aftaler, men derimod lagt dem fast hver mandag kl x osv... med mindst en dag imellem. Maaltider og lure efter ca. klokkeslet(i den alder kan det ikke vaere praecist). Ikke for meget fra arm til arm og jeg havde ham i vikle, isaer ved store stimuli-potentielle oplevelser eller steder med mange mennesker. Godt bundet i rette baeredims kan jeg stadig baere ham problemfrit nu, hvor han vejer 12 kg.

 

Lure har jeg altid givet ham indenfor, medmindre det boed sig i barnevognen. Han elskede sin lift, men sov faktisk foerste lur i skraastol(jeg vil s... paa, om det er en "forbrydelse", den har lige ryg og kan ligges temmelig fladt ned) og naeste to lure i liften. Jeg stillede ham saa ind i tremmesengen for lukkede skodder, dvs. ikke moerkt, men ikke lyst. Saadan lidt halvt, ik? Ro og ikke lige med sol ind ad vinduet, for det kan vi jo heller ikke selv bare lige, synes jeg. 

 

Rul da for og skab en rolig oase, han kan sove i. Hjaelp ham til at finde den ro og saa kan SP jo vaere saa klog, at han skal kunne sove i dagslys, men dagslys kan ogsaa vaere daempet. 

 

Soerg for rytme og dermed forudsigelighed og saa forklar mig lidt om, hvor meget stimulig, du taenker, han faar nu, siden du mistaenker, at han faar for meget heraf. Saa kan jeg maaske komme med lidt mere konstruktiv hjaelp i den sammenhaeng :) 

 

Tigerspring - er de dig et begreb? Han boer vaere i saadan et nu og de kan vaere synderen, men haeng mig ikke lige op paa, om det er nu eller hvad.... Soeg og du skal finde :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER