Guest

Februar smalltalk

1,313 indlæg i dette emne

Puha, min kæreste er lige taget afsted. Har bare haft ondt i maven hele dagen og brød helt sammen da han ville sige farvel. Åhhh savner ham så meget allerede og synes 15 dage er MEGA længe :(

Heldigvis er Arthur glad og han overvejer vist lige om han skal have en lur på sofaen :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puha, hvor må det være hårdt. Det er godt nok også lang tid :( Håber det kommer til at gå stærkt og med en total eksemplarisk baby.

Og ellers siger du bare til... Jeg har en mand billigt til salg idag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min var nu også meget billigt til salg tidligere, men savner ham nu altså ret meget alligevel :rolleyes

Han er begyndt at blive mere bevidst og smiler og griner, så jeg håber det kan være lidt nemmere at trøste ham nu hvor jeg kan få lidt kontakt til ham. Eller, det bilder jeg mig selv ind ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nårh, babysmil :biglove Det glæder jeg mig til også at nå til her.

Ja, læste godt at han ikke lige var i høj kurs. Du må nu stadig gerne låne min mand. Måske det ville gavne at savne ham lidt ;) Nå, en uge tilbage og så starter han på arbejde igen. Det er nok meget sundt for os alle

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nårh, babysmil :biglove Det glæder jeg mig til også at nå til her.

Ja, læste godt at han ikke lige var i høj kurs. Du må nu stadig gerne låne min mand. Måske det ville gavne at savne ham lidt ;) Nå, en uge tilbage og så starter han på arbejde igen. Det er nok meget sundt for os alle

Jeg tror ikke det er helt bevidst endnu, men han kigger på os og kan holde øjenkontakt et par sekunder, og så kommer de smil nogle gange.

Hvad har han lavet, din kære mand?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke det er helt bevidst endnu, men han kigger på os og kan holde øjenkontakt et par sekunder, og så kommer de smil nogle gange.

Hvad har han lavet, din kære mand?

Han er bare så skide sur og negativ. Jeg er ikke særlig god til sådan noget. Og med bræksyg storebror der keder sig, er rastløst og en bandit, så er det bare en virkelig dårlig kombi. Så min dag er gået med at amme, snakke og hygge med storebror og lillebror og sørge for at holde mand og storebror nogenlunde fra hinanden fordi det ellers hurtigt kører op i en spids.

Glæææææder mig til en stille dag imorgen. Aksel er nemlig rask og kan komme i vuggestue, så der må blive mulighed for en middagslur :glad

Uanset om det er bevidst eller ej, så er det bare hyggeligt :biglove Jeg elsker også Hermans skæve mælkesmil

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er bare så skide sur og negativ. Jeg er ikke særlig god til sådan noget. Og med bræksyg storebror der keder sig, er rastløst og en bandit, så er det bare en virkelig dårlig kombi. Så min dag er gået med at amme, snakke og hygge med storebror og lillebror og sørge for at holde mand og storebror nogenlunde fra hinanden fordi det ellers hurtigt kører op i en spids.

Glæææææder mig til en stille dag imorgen. Aksel er nemlig rask og kan komme i vuggestue, så der må blive mulighed for en middagslur :glad

Uanset om det er bevidst eller ej, så er det bare hyggeligt :biglove Jeg elsker også Hermans skæve mælkesmil

Øv altså. Nogle gange er mænd vist bare ikke super egnede til det der barsel :(

Jeg håber du får en god lur i morgen! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv altså. Nogle gange er mænd vist bare ikke super egnede til det der barsel :(

Jeg håber du får en god lur i morgen! :kram2

Nej, det tror jeg du har ret i. Jeg er super taknemmelig for hans hjælp, men fire uger er altså ved at være lang tid ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så for dælen. Arthur er kommet i seng, hundene er kommet i seng og mor er kommet i seng! Hvilken succes!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wuhu :yay

Sov rigtig godt :kiss

Herman er ved at få godnatmad og så vil vi følge dit eksempel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig må man prale, hvad er en mødregruppe ellers til?? :D

Jeg håber I slipper hurtigt over sygdom, lollerberg! Øv, det er ikke sjovt. :(

Og stakkels dig, lpd - jeg ville altså gå helt i brædderne hvis min kæreste skulle være væk 14 dage nu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu hvor alle har født, tør jeg godt skrive det.

Gid, hvor er jeg glad for at jeg aldrig skal gøre det igen!!!!!! Jeg bliver (desværre) bare aldrig sådan en der synes fødsler er fantastiske.

Nu skal jeg bare have fundet noget prævention, så der ikke sker en smutter, for vi er trods alt ikke helt klar til et snip endnu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det stadig op og ned med amning. Selvom der er løbet lidt mælk til i mine bryster, synes jeg slet ikke det er nok, og lille J spiser stadig mme efter hver amning. Det er helt ok, men meget omstændigheder da han får det gennem en sonde i mit ammeskjold, og min mand er nødt til at hjælpe med at holde glas og sonde. Det går jo ikke i længden. Sundhedsplejersken kommer om lidt, og så snakker vi om muligheder.

Derudover har han stadig kun produceret en lorteble udover de to gange mekonium (eller hvordan man nu lige staver det), og det er altså for lidt på fire dage. :(

Han får virkelig meget mad, så jeg bliver ved med at bekymre mig om, om der er noget galt med ham, altså udover at han har været i underskud. Det lægger unægteligt en dæmper på den ellers kæmpe glæde over ham. :wub

Så I må gerne krydse fingre for, at han snart leverer en masse fine lortebleer - tænk, at man sidder her og sukker langt efter lort. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I kan få en ble af os. Vi har riiiiiigeligt :D

Aj, kan godt forstå du bekymrer dig. Det lyder heller ikke så godt med manglende bleer. Tisser han?

Malker du ud egentlig? Det bliver vi anbefalet i Aalborg i starten, for at få stimuleret og gang i produktionen. Det bedste skulle være med hånden. Jeg har et papir med hvordan man gør, hvis det er.

Bruger du hele tiden ammebrik? For så kan man også have brug for ekstra stimulation. Det er dog ikke altid det har betydning. For eksempel har det aldrig betydet noget for mig.

Får du sovet og spist? Husk de gode fedtstoffer. Jeg har gjort det til en vane at snacke rosiner og mandler, selvom det mest er pga jern, så giver mandlerne også noget til mælken.

Håber det går godt med sp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hurtig update, jeg synes tiden flyver. ;)

Sp fik fremprovokeret en ordentlig lorteble fredag morgen, og så havde han endnu en natten til lørdag - men så ikke siden, dvs over et døgn nu uden lort. Suk, altså ...

Han leverer dog fine, tunge tissebleer nu, 5-6 i døgnet.

Jeg har smidt mine ammeskjold igen, det går fint. Men stadig meget lidt mælk. :(

Jeg drikker ammete og hvidtøl, vil prøve med en mælkebombe i dag, har lejet en brystpumpe som jeg bruger så meget jeg kan ... Men jeg kan godt mærke, at det stresser mig at skulle nå alt det, plus spise og drikke og sove, når han også er meget lang tid om at spise hos mig. :(

Vi er blevet enige om, at hvis mælken ikke er løbet til om et par dage, så må han blive flaskebarn, for hele mit og vores liv kan bare ikke gå op i amning på den måde. Det giver mig vildt dårlig samvittighed, fordi modermælk er det bedste, men det her slider for meget på os begge, og det skal ikke være for enhver pris. Og så må jeg trøste mig med, at mange børn får flaske og lever lige godt alligevel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder hårdt, BabyBlue! :(

Jeg håber dine tiltag virker, men hvis ikke, skal du altså ikke få dårlig samvittighed over det!

En overskudsmor og en veltilfreds baby er altså bedre end død og pine at amme :kiss

Selvom det ikke er en nem beslutning, så lyder det som den rigtige beslutning at sige "hertil og ikke længere" :kram2 Selvom mm er bedre end mme, så er det jo ikke bedre, hvis det betyder at I går ned pga. det!

Og ja, flaskebørn lever også godt og bliver også velfungerende mennesker - jeg er selv flaskebarn og jeg er da (nogenlunde :p ) velfungerende, synes jeg selv ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige kort...

Sødeste Babyblue, husk nu at en god mor ikke sidder i brysterne. Om du ammer eller ej så gør du det bedste for din lille dreng, og mme fejler altså ingenting. Det er så godt idag at jeg altså ikke tror der er nogen som helst forskel på det og mm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh fuck det er hårdt det her! Vi skal indlægges på børneafdelingen her en af dagene så de kan observere ham :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh fuck det er hårdt det her! Vi skal indlægges på børneafdelingen her en af dagene så de kan observere ham :(

Jeg håber de finder id af noget, så søde lille Atrhur forhåbentlig kan få det bedre.

Og håber du klarer den. Det må være så urimelig hårdt helt alene og uden din kæreste

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhr, lpd :( :kram2

Jeg håber, at der kommer noget ud af indlæggelsen!

Har du nogen der kan støtte dig, nu din kæreste er væk? :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og tak for jeres svar vedr amning. Logisk set ved jeg godt, at han nok skal klare sig med mme, men det er så svært når jeg føler, at det er mig og min krop, der svigter ham :( :(

I går skreg han afsindigt og ulykkelig i nogle timer pga ondt i maven, indtil han endelig kom af med en lorteble, og jeg var så ulykkelig ved tanken om, at det nok er pga mme. :( Som han får fordi min dumme krop ikke fungerer ordentligt.

Og det er så frustrerende, for der kommer jo lidt mælk ud af mig, bare ikke i nærheden af hvad han skal have. Og jeg må indrømme, at når jeg læser hvordan andre har investeret flere uger i at få amningen op at køre, og det er beskrevet som et 24/7 job, så magter jeg det ikke. Men jeg ved, at jeg burde, for hans skyld.

Åhr hvor jeg har dårligt med det. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak I søde piger. Jeg havde min mor med heldigvis. Han har så sovet stort set siden vi kom hjem, det var en hård omgang for den lille fyr. Kan sgu ikke helt finde ud af ham :unsure

Nu må vi se hbad de finder ud af, hvis der ikke er noget så er vi afklaret med det, og hvis der er noget kan vi forhåbentlig få noget hjælp.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går traf min Sundhedsplejerske beslutningen for mig, om at jeg skal stoppe amningen.

Fuck, hvor har jeg nedtur over det. Tror aldrig jeg har været så ked af det i mit liv. :( :( :(

Men den skide mælk kommer bare ikke, og hun syntes at jeg har gjort alt, hvad jeg kan, og at det slider for meget på mig psykisk og fysisk.

I går aftes gik jeg så i seng med ømme, lækkende bryster og total forvirring i hovedet. Kommer det nu alligevel?!

Men jeg tror nu, at det bare er den lille mængde der trods alt er, der løber lidt til.

Jeg har lige ringet til min læge og fået piller til ammestop, det mente sundhedsplejersken var bedst ift risiko for brystbetændelse. Men puha, hvor er det en rutsjetur af sorg, lettelse, bitterhed og ønsket om at se fremad.

Heldigvis har jeg en glad og tilfreds lille dreng, der tager super imod flasken, og søger konstant øjenkontakt mens han ligger der. :wub

Og nu hvor han bliver ordentligt mættet indenfor kort tid, sover han også meget bedre.

Så jeg skal nok komme dertil, hvor jeg finder fred med det. Men jeg er bare så ked af, at jeg føler jeg og min krop har svigtet ham. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår skal I indlægges, lpd? :kram2

Jeg håber de finder ud af noget, som I kan gøre noget ved! Forhåbentlig er det "bare" nogen gener, som I selv ikke har kunnet afhjælpe. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og PS. til mit eget indlæg om ammestop, så er der heldigvis kun opbakning og støtte fra min familie. De synes alle, at jeg har gjort alt i min magt, og der er ikke faldet et eneste negativt ord. :kuller

I går tog min dejlige kæreste på jagt efter sutteflasker og Biogaia til maven. :wub Og så var han bare glad for at kunne give en flaske i nat, da lille J havde en skrigetur og jeg var segnefærdig af træthed. Man må jo også huske de gode ting, her i elendigheden. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER