Guest

Februar smalltalk

1,313 indlæg i dette emne

Så kom jeg endelig herind...

Får ikke kommenteret på det hele, desværre....

Men pøj pøj til dig babyblue, nu er det lige om lidt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ingen effekt af pillerne, så om lidt skal jeg have lagt ballonkateter. Puha, hvor jeg har det dårligt lige nu. :(

Jeg er sikker på det nok skal gå :kram2

Du er super sej og I er forældre lige om lidt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For ind i h... hvor gjorde det ondt!!

Og var det så bare stoppet da de var færdige, men jeg har pænt mange smerter stadig, og kan slet ikke se, hvordan jeg skal få sovet i nat. :(

Føj for en oplevelse.

Men vi skal møde i morgen kl 9, hvor de forhåbentlig kan tage vandet og jeg forhåbentlig får fine veer, så vi ikke skal ud i noget drop og måske manglende udvikling. Det magter jeg ikke. :(

Så I må gerne krydse alt hvad I kan for, at det er i morgen den lille sprællebaby får fødselsdag. :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh :( Øv, at det gjorde og gør så ondt :(

Håber virkelig det hjælper til noget udvikling og at der snart sker noget.

Vedrop er for øvrigt ikke så slemt. Jeg har fået det begge gange. Bed evt om bedøvelse hvis det er. Jeg kan anbefale lattergas. Det fik jeg denne gang og det var klart det, der fik mig igennem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv søde. Håber det går bedre nu :kram

Krydser fingre for de kan tage vandet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kram2 til jer der sidder oppe om natten. :D

Jeg havde virkelig stærke smerter frem til kl 3.01, hvor jeg vågnede med et sæt fordi de pludselig var væk. :D Jeg håber, det er fordi udvidelsen nåede sit maximum der!

Så jeg fik da vel 4-5 timers afbrudt søvn, og er totalt frisk til fødsel, eller noget ... ;)

Vi er på vej til Roskilde nu, og så håber jeg, at det bare går som smurt resten af forløbet. I må gerne krydse for mig, og nu regner jeg ikke med at skrive mere før der er godt nyt. :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg krydser og hepper og glææææder mig til at byde velkommen til baby :biglove

Hav en fantastisk fødsel :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber stilheden betyder fødsel, BabyBlue :goodluck :bd :bd :bd :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kram2 til jer der sidder oppe om natten. :D

Jeg havde virkelig stærke smerter frem til kl 3.01, hvor jeg vågnede med et sæt fordi de pludselig var væk. :D Jeg håber, det er fordi udvidelsen nåede sit maximum der!

Så jeg fik da vel 4-5 timers afbrudt søvn, og er totalt frisk til fødsel, eller noget ... ;)

Vi er på vej til Roskilde nu, og så håber jeg, at det bare går som smurt resten af forløbet. I må gerne krydse for mig, og nu regner jeg ikke med at skrive mere før der er godt nyt. :wub

Juhuu, jeg krydser fingre! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, mon den sidste februar baby er ankommer :glad :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Satser på at intet nyt er godt nyt :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Satser på at intet nyt er godt nyt :glad

Øv, troede lige hun havde skrevet :D

Jeg tror, hun har født :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sååå spændende :yay :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sååå spændende :yay :yay

Armen det er helt nervepirrende :glad Jeg kan næsten ikke have det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon ikke hun har travlt med at nyde sin skønne baby :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon ikke hun har travlt med at nyde sin skønne baby :biglove

Det tror jeg :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:loveshower :loveshower :loveshower

Fredag morgen blev vi endelig forældre til den mest fantastiske lille dreng! :wub

Det var en meget lang og hård fødsel, som jeg aldrig har lyst til at gentage. 22 timers fødsel efter ineffektiv igangsættelse, som til sidst kun lykkedes knebent med ballonkateter. 3 timers pressefase, efter 48 timer stort set uden søvn.

Men til sidst kom vores søn, og så var alt tilgivet. :wub

Vi er ved at lære ham at kende, og jeg har stadig ikke rigtig fået sovet. Men det kommer vel om nogle år. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke :loveshower :loveshower :loveshower

Øv at det blev sådan. Det er jeg virkelig ked af :( Men hvor er jeg glad for at det endelig lykkedes og at du nu er mor ;biglove

Sov godt :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom fødslen ikke blev som ønsket, tænker jeg alligevel på den som en stor oplevelse. Vi er også enige om, at alle de fire jordemødre vi nåede at være igennem, virkelig var forstående og støttende! Så det var faktisk en god oplevelse på mange måder, fraset de store smerter og frustrerende ventetid. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæmpe stort tillykke, BabyBlue :loveshower :loveshower

Øv, at det skulle være så hård en fødsel, men hold nu op hvor er du sej, at du kom igennem!! :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:loveshower :loveshower :loveshower

Fredag morgen blev vi endelig forældre til den mest fantastiske lille dreng! :wub

Det var en meget lang og hård fødsel, som jeg aldrig har lyst til at gentage. 22 timers fødsel efter ineffektiv igangsættelse, som til sidst kun lykkedes knebent med ballonkateter. 3 timers pressefase, efter 48 timer stort set uden søvn.

Men til sidst kom vores søn, og så var alt tilgivet. :wub

Vi er ved at lære ham at kende, og jeg har stadig ikke rigtig fået sovet. Men det kommer vel om nogle år. :D

Kæmpe stort tillykke :glad

Det lyder som en hård omgang - men hvor er du sej!

Jeg har godt nok tænkt meget på dig og tjekket gruppen her og instagram både nat og dag :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at det var en god og stor oplevelse, selvom det var så hårdt.

Gik det fint ellers uden drama og bristninger og andet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og jeg troede jo for øvrigt han skulle være en baby L. Så jeg gættede tydeligvis ikke navnet :D

Og hey, nu er vi en helt komplet mødregruppe med babyer og det hele :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres lykønskninger :kram2

Og nej, desværre ikke helt udramatisk fødsel. Jeg fik en 2. grads bristning og blev syet i halvanden time, med konference fra andre jm og en læge der måtte tage et par komplicerede steder. En gang tilkaldte jm en kollega, for den muskel havde de aldrig set give sig, og det skulle altså lige deles. På et tidspunkt troede jeg faktisk, at de ville få Newshelikopteren forbi og filme. :D :D

Så jeg har pænt ondt hele tiden og især når jeg tisser - av ...

Men det går jo over indenfor overskuelig tid.

Derudover nåede han lige at blive stresset inden han kom ud. de havde ekstra overvågning på ham, pga lang fødsel og fordi jeg jo i forvejen var bekymret for hans helbred, og alt indtil da havde været fint. Men han kom i en skylle af grønt fostervand, og der blev tilkald en læge.

Jeg fik ham dog op på brystet indtil lægen kom. :wub

Han fik apgar 8/1 og 10/5, så ingen panik. :)

Vi er så trætte, for han har skreget og været utrøstelig, og har kun sovet i vores arme max en time af gangen. Men da jeg ringede til barselsgangen i nat, fordi jeg bare vidste at der var noget galt, kom vi frem til at han er mega sulten og burde være tilbudt mme efter hver amning fra starten. Min mælk er stadig ikke løbet til, og han får ikke nok råmælk. Lille mand :(

Jeg ringer til Sundhedsplejersken i dag og beder om at få en ud hurtigt, og håber hun kan kigge lidt på det hele.

Og så elsker jeg jo bare min fantastiske dreng, og især min mand er lettet over, at den skrigefase åbenbart var ekstraordinær, for han blev virkelig stresset over det. Men han har virkelig overgået alle mine forventninger om, at blive far - han er så god til det. :wub

Jeg håber, at alt er vel hos jer alle! Har slet ikke fået læst op herinde siden fødslen, men jeg håber overskuddet bliver bedre nu. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv Babyblue. Det lyder virkelig til at have været en ordentlig omgang. Havde håbet du slap for dramatik :(

Jeg ved ikke hvad min syning hedder. Altså hvilken bristningsgrad det er. Men det er skide irriterende, så jeg lider med dig. Husk at holde dig smertedækket. Det hjælper altså lidt på det. Og hop i bad og skyld løs. Det bedøver dejligt og renser.

Jeg brokker mig virkelig over mit, men det bliver faktisk bedre ret hurtigt.

Godt at det ikke gik værre med ham og godt I slap for neonatal og andet, trods alt.

Synd han var så ked :( Hjælper det så nu med lidt erstatning? Herman fik på neonatal allerede. Stressen og fødslen havde gjort noget ved den madpakke de har, fortalte de på neonatal, så han havde ingen reserver overhovedet. Det kunne måske være det samme for jer? Det har for øvrigt intet betydet for min amning, hvis nu det skulle bekymre dig. Så snart min mælk løb til, stoppede vi med tilskud. Og så har vi været bevidste om ikke at give ham for meget, så han stadig gerne ville sutte og stimulere brystet. Giv gerne mælken i et snapseglas - så forstyrrer det ihvertfald ikke nogen suttetekniker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER