Guest

Februar smalltalk

1,313 indlæg i dette emne

Ipd hvor er jeg dog ked af at høre det var kolik.. som du selv siger, går det jo væk med tiden - men har en veninde som ogsp havde en datter med kolik.. og har set hvor hårdt det kan være..

Jeg ville så gerne jeg kunne komme med alle de rigtige råd som ville hjælpe... men ved ikke hvad de er...

Men mine tanker går til dig og jer... håber hurtigt det går over.. :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal have en samtale med sp her 8 uger efter fødslen, der skal ens hormoner være aftaget og man skal så småt være i balance igen. Hvis ikke, så begynder man at snakke efterfødselsreaktion. Lige her i starten tror jeg det er meget normalt, men det er hårdt de dage hvor han græder rigtig meget, for så er der simpelthen slet ikke overskud til at føle glæde over at have fået et lille barn, og den følelse er rigtig led!

Håber det er ok jeg læsser af herinde, det hjælper så meget lige at få råbt røv af og til ;) sætter rigtig stor pris på alle jeres råd og kram :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig skal du bare læsse af, lpd, det kommer vi andre nok også til. :kram2

Jeg fik min første pille til igangsættelse og er nu hjemme igen. CTG var helt fin, og min livmoderhals var der stadig, så ingen tvivl om at pillen var vejen frem. ;)

Jm mente dog, at den var blød, og klar til at modne færdigt.

Hvis ikke jeg inden da får veer, vandafgang eller bløder, skal jeg komme igen i morgen kl 10 og have næste dosis.

Eneste streg i regningen er, at man slet ikke må komme i badekar når man er sat i gang, fordi de skal overvåge ekstra. Men det var ikke et must for mig, og nu ved jeg bare, at det ikke er en mulighed. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig skal du bare læsse af, lpd, det kommer vi andre nok også til. :kram2

Jeg fik min første pille til igangsættelse og er nu hjemme igen. CTG var helt fin, og min livmoderhals var der stadig, så ingen tvivl om at pillen var vejen frem. ;)

Jm mente dog, at den var blød, og klar til at modne færdigt.

Hvis ikke jeg inden da får veer, vandafgang eller bløder, skal jeg komme igen i morgen kl 10 og have næste dosis.

Eneste streg i regningen er, at man slet ikke må komme i badekar når man er sat i gang, fordi de skal overvåge ekstra. Men det var ikke et must for mig, og nu ved jeg bare, at det ikke er en mulighed. :)

Ih hvor er det altså spændende :) skal du så stå op hver anden time i nat og tage en pille? Da der var snak om at sætte mig i gang fik jeg netop en tid om morgenen, fordi jeg skulle holde pause om natten.

Krydser fingre for du får en god fødsel!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, jeg har kun fået den ene og skal så først have igen i morgen. Åbenbart sætter de blødt i gang med en og ser det an. :)

Det kan også være, der er forskel på fremgangsmåden alt efter præparatet. Det er angusta jeg får.

Så forhåbentlig rolig nattesøvn, med mindre den virker hurtigt. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, jeg har kun fået den ene og skal så først have igen i morgen. Åbenbart sætter de blødt i gang med en og ser det an. :)

Det kan også være, der er forskel på fremgangsmåden alt efter præparatet. Det er angusta jeg får.

Så forhåbentlig rolig nattesøvn, med mindre den virker hurtigt. :D

Okay, det er nok forskelligt fra hospital til hospital, jeg skulle nemlig også have haft angusta :D

Er spændt på om jeg skal læse om veer i nat når jeg sidder og ammer :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er desværre ikke sket en skid her. :D

Bonus er da, at jeg har sovet fint og er frisk til evt fødsel i dag.

Så vi er på vej til Roskilde nu, hvor jeg efter planen skal have piller hver anden time, fire gange. Så det bliver en lang dag med ventetid ... Vi har en halv times kørsel, så det kan ikke betale sig at køre hjem for at sidde knap en time og så af sted igen. Så jeg sender manden hjem til kattene og PS4, og har medbragt iPad til Netflix og et par bøger. Så ringer jeg efter ham når jeg enten får veer eller bliver sendt hjem med uforrettet sag. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alt er så perfekt med den lille sprællebaby, at jeg får lov til at tage de næste to piller derhjemme, og skal møde ind igen kl 17 til måling og sidste pille. Jeg er den første, der får lov til det på Roskilde, som led i et nyt forsøg, der egentlig først starter i morgen. :D

Så ventetid bliver hjemme. Skønt!

Jeg skal selvfølgelig ringe hvis der kommer veer, vand eller blod, eller hvis jeg bliver utryg over manglende liv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have en samtale med sp her 8 uger efter fødslen, der skal ens hormoner være aftaget og man skal så småt være i balance igen. Hvis ikke, så begynder man at snakke efterfødselsreaktion. Lige her i starten tror jeg det er meget normalt, men det er hårdt de dage hvor han græder rigtig meget, for så er der simpelthen slet ikke overskud til at føle glæde over at have fået et lille barn, og den følelse er rigtig led!

Håber det er ok jeg læsser af herinde, det hjælper så meget lige at få råbt røv af og til ;) sætter rigtig stor pris på alle jeres råd og kram :kram2

Du må råbe røv alt det du overhovedet vil. Her er plads til det hele - både det gode og dårlige!

 

Lige nu føler jeg at jeg har verdens nemmeste baby, men jeg ved også at det kommer til at ændre sig mange mange gange, og så skal jeg også nok få råbt højt herinde, når frustrationerne kammer over.

 

Vi er propfyldte med hormoner og det gør klart det hele ekstra hårdt lige for tiden, men det er godt at du er opmærksom på dig selv - du er altså ekstra presset

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alt er så perfekt med den lille sprællebaby, at jeg får lov til at tage de næste to piller derhjemme, og skal møde ind igen kl 17 til måling og sidste pille. Jeg er den første, der får lov til det på Roskilde, som led i et nyt forsøg, der egentlig først starter i morgen. :D

Så ventetid bliver hjemme. Skønt!

Jeg skal selvfølgelig ringe hvis der kommer veer, vand eller blod, eller hvis jeg bliver utryg over manglende liv.

Ih, det er simpelthen så spændende med dig :glad

 

Og fedt at det kører. Jeg håber dog ikke din ventetid bliver for lang (jeg er nemlig så spændt på det :D )

 

Mærker du noget som helst? Eller er det stadig stilhed før stormen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have en samtale med sp her 8 uger efter fødslen, der skal ens hormoner være aftaget og man skal så småt være i balance igen. Hvis ikke, så begynder man at snakke efterfødselsreaktion. Lige her i starten tror jeg det er meget normalt, men det er hårdt de dage hvor han græder rigtig meget, for så er der simpelthen slet ikke overskud til at føle glæde over at have fået et lille barn, og den følelse er rigtig led!

Håber det er ok jeg læsser af herinde, det hjælper så meget lige at få råbt røv af og til ;) sætter rigtig stor pris på alle jeres råd og kram :kram2

Du må råbe lige så højt du vil... ☺ jeg kan ikke selv sætte mig ind i det - men jeg tænker på dig og håber så meget det hurtigt går over igen.. har evt. tænkt på zoneterapi??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih, det er simpelthen så spændende med dig :glad

Og fedt at det kører. Jeg håber dog ikke din ventetid bliver for lang (jeg er nemlig så spændt på det :D )

Mærker du noget som helst? Eller er det stadig stilhed før stormen?

Jeg synes stadig det er stilhed, forhåbentlig før storm. :D

Det murrer lidt, men det er sandsynligvis fordi, de har været oppe og rode. ;)

Jeg må ikke tage flere piller hvis jeg får veer, men forhåbentlig er jeg ikke i tvivl når de kommer. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes stadig det er stilhed, forhåbentlig før storm. :D

Det murrer lidt, men det er sandsynligvis fordi, de har været oppe og rode. ;)

Jeg må ikke tage flere piller hvis jeg får veer, men forhåbentlig er jeg ikke i tvivl når de kommer. :D

Bare rolig. Veer er du ikke i tvivl om :D Ihvertfald ikke de rigtige.

Mon ikke pillerne virker en smule - altså udover at de også har rodet rundt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alt er så perfekt med den lille sprællebaby, at jeg får lov til at tage de næste to piller derhjemme, og skal møde ind igen kl 17 til måling og sidste pille. Jeg er den første, der får lov til det på Roskilde, som led i et nyt forsøg, der egentlig først starter i morgen. :D

Så ventetid bliver hjemme. Skønt!

Jeg skal selvfølgelig ringe hvis der kommer veer, vand eller blod, eller hvis jeg bliver utryg over manglende liv.

Ih jeg venter altså spændt. Og dejligt du fik lov at tage hjem! Få nu hvilt dig og nyd roen mens du kan :LOL

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må råbe røv alt det du overhovedet vil. Her er plads til det hele - både det gode og dårlige!

Lige nu føler jeg at jeg har verdens nemmeste baby, men jeg ved også at det kommer til at ændre sig mange mange gange, og så skal jeg også nok få råbt højt herinde, når frustrationerne kammer over.

Vi er propfyldte med hormoner og det gør klart det hele ekstra hårdt lige for tiden, men det er godt at du er opmærksom på dig selv - du er altså ekstra presset

Jeg følte også Arthur var så nem de første dage - og sammenlignet med min svigerindes pige, så er han virkelig også nem. Vi har jo ikke prøvet det før og ved ikke hvad der er "normalt", vi har jo ikke et andet barn at sammenligne med. Det var også derfor jeg slet ikke havde overvejet kolik, for jeg tænkte han er for "nem" til at være kolikbarn. Synes dog stadig det er meget nemt for lægen at konstatere kolik efter 3 min, og jeg hælder egentlig mere til at det er noget refluks. Han græder hver gang han skal gylpe og der går længe før han igen kan ligge ned. I nat var der så ingen problemer, så jeg ved ikke helt.

Jeg dropper alt hvad der hedder gluten og mælkeprodukter (99% af alt normalt mad), og så vil jeg se om det har en effekt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må råbe lige så højt du vil... ☺ jeg kan ikke selv sætte mig ind i det - men jeg tænker på dig og håber så meget det hurtigt går over igen.. har evt. tænkt på zoneterapi??

Tak søde :kram2

Så vidt jeg forstår så er der intet der rigtig hjælper hvis det er kolik, fordi barnet så egentlig ikke fejler noget og der ikke er noget at behandle :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har besøgt min svigerinde i dag og lånt hendes slyngevugge med hjem. Er så spændt på om han kan finde ro i den. Det virkede ikke for deres datter, men vi kan jo være heldige ;) det var super dejligt at snakke med en der står i det samme (omend værre), og en man kan dele sine tanker og frustrationer med som ikke bare ryster på hovedet og tænker ja ja (hint: min svigermor).

Lige pt sover han i barnevognen - er så glad for at han er tilpas i den, ellers ved jeg ikke hvad jeg skulle gøre :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kolik er jo også lidt den betegnelse de bruger, når de ikke kan finde på andet. Det er lidt af en skraldespandsdiagnose, man ikke rigtig kan bruge.

 

Det lyder som en god ide at udelukke madvarer som forsøg. Man bliver jo lidt (meget) desperat i din situation, og man vil jo prøve alt for at se om det kan hjælpe. Min søster mærkede en smule bedring, da hun droppede chokolade, kan jeg huske (mega skod).

 

Refluks aner jeg intet om, men det lyder som noget der er værd at få undersøgt måske?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kolik er jo også lidt den betegnelse de bruger, når de ikke kan finde på andet. Det er lidt af en skraldespandsdiagnose, man ikke rigtig kan bruge.

Det lyder som en god ide at udelukke madvarer som forsøg. Man bliver jo lidt (meget) desperat i din situation, og man vil jo prøve alt for at se om det kan hjælpe. Min søster mærkede en smule bedring, da hun droppede chokolade, kan jeg huske (mega skod).

Refluks aner jeg intet om, men det lyder som noget der er værd at få undersøgt måske?

Det er nemlig også det vi føler det er - overvejer at skifte læge, da jeg ikke er helt tilfreds med bare at blive afskrevet med at det er kolik. Vi kan jo håbe at det er det, for så fejler han ikke noget, men tlnk hvis han har ondt og man kan gøre noget ved det!

Min søde nabo har bagt stenalderbrød til mig, og så må jeg vist på jagt efter glutenfrit mel. Kan jo slet ikke spise noget nærmest, alting indeholder enten gluten eller laktose!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nemlig også det vi føler det er - overvejer at skifte læge, da jeg ikke er helt tilfreds med bare at blive afskrevet med at det er kolik. Vi kan jo håbe at det er det, for så fejler han ikke noget, men tlnk hvis han har ondt og man kan gøre noget ved det!

Min søde nabo har bagt stenalderbrød til mig, og så må jeg vist på jagt efter glutenfrit mel. Kan jo slet ikke spise noget nærmest, alting indeholder enten gluten eller laktose!

Ja, det bliver godt nok svært. Tror dog man kan finde mange opskrifter rundt omkring, da mange er begyndt at undgå gluten. Det er da vist også kommet frem i de fleste dagligvarebutikker, mener jeg?

 

Jeg tror heller ikke, jeg bare ville stille mig tilfreds med den diagnose - specielt ikke når nu der kunne være sådan noget som refluks eller andet ind over. Kan du måske presse ham lidt? Er der kun den ene læge? Vi er i et lægehus, så vi kan heldigvis skifte lidt imellem dem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stadig intet nyt her, øv.

Jeg håber altså virkelig, at der kommer gang i noget snart, for hvis pillerne heller ikke hjælper i morgen, så er næste skridt vist nok ballonkateter, og det magter jeg ikke helt at tænke på. Har hørt, at det gør mega nas. :blush

Nå, men der er heldigvis længe til i morgen, så kryds for at der sker noget i løbet af i dag. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville altså også prøve at få en anden læges mening, lpd. Det er for nemt bare at sige, at det nok er kolik!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov, der er selvfølgelig også andre grunde til at jeg overvejer at skifte. Jeg har længe tænkt at min læge var åndssvag, så måske det her er dråben ;)

Nu har min kæreste hængt slyngevuggen op. Er spændt på at afprøve den senere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stadig intet nyt her, øv.

Jeg håber altså virkelig, at der kommer gang i noget snart, for hvis pillerne heller ikke hjælper i morgen, så er næste skridt vist nok ballonkateter, og det magter jeg ikke helt at tænke på. Har hørt, at det gør mega nas. :blush

Nå, men der er heldigvis længe til i morgen, så kryds for at der sker noget i løbet af i dag. :)

Kom sååååå, baby :glad

Ballonkateter kender jeg ikke, så det skal jeg ikke kunne udtale mig om. Hvis det er i nærheden af almindelig kateter, så er det piece of cake, men mon dog det er det?

Nå, men jeg vil altså gerne snart læse om nogle veer :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov, der er selvfølgelig også andre grunde til at jeg overvejer at skifte. Jeg har længe tænkt at min læge var åndssvag, så måske det her er dråben ;)

Nu har min kæreste hængt slyngevuggen op. Er spændt på at afprøve den senere :)

Det lyder til at være tidspunktet for et lægeskift ;)

Håber slyngevuggen kan give jer noget :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER