Alina89

Ammeindlæg

11 indlæg i dette emne

Jeg vidste ikke heelt, hvor jeg skulle lægge den her, men jeg tænkte at det jo er udstyr til når baby kommer, så er ikke helt ved siden af :)

 

Jeg er ved at lave en to-buy liste til det sidste inden fødslen. Et af de punkter jeg er lidt i tvivl om, er amme-indlæg. Jeg tænker at uanset om amningen kommer til at fungere eller ej, så vil jeg gerne have noget hjemme - jeg vil jo give det et forsøg uanset, og så kan det nok ikke undgåes at jeg lækker lidt ;)

 

Men - what to buy?

Uld, engangs, begge dele?

Hvad kan i anbefale - og hvorfor, særlige mærker? 

 

Jeg kan læse mig frem til at Pigeon skulle være rigtig gode engangs.

Ifht. uldindlæg kan jeg forstå at de er gode til at forebygge brystbetændelse fordi de holder brysterne godt varme... Men med termin 31/7 skulle man jo forestille sig kulde ikke er et problem?! :unsure

 

Ja - jeg er lidt på bar bund :rolleyes Håber i kloge damer har nogle gode input :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg sværgede til Pigeon inderst og uld yderst.

I starten brugte jeg kun mine uld indlæg, men da der kom sår på brysterne (av) hang de fast og det var virkelig ubehageligt og smertefuldt. Jeg fik anbefalet Pigeon, og dem havde jeg aldrig problemer med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kun brugt engangs. Har prøvet dem fra levevis, nogle andre fra føtex (hvorfor kan jeg pludselig ikke huske, hvad de hedder?) og så pigeon. Og det er klart pigeon der er bedst. Med de andre skulle jeg skifte indlæg 4-5 gange dagligt fordi de blev gennemblødt på ingen tid. Pigeons skifter jeg en gang dagligt, men de kunne snildt holde længere.

By the way, så har jeg læst at der faktisk ikke er noget forskning, der underbygger at kulde giver øget risiko for brystbetændelse ;) det er angiveligt en (ret vedholdende) ammestue historie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været meget glad for mine uld indlæg fra Joha - også om sommeren :) Jeg synes ikke, at de var varme, men snarere at de "holdt" temperaturen :)

Ellers har jeg haft nogle i bambus - vist fra little lamb? De sad grimt (bukkede) så de var ikke gode under en tynd bh og stram bluse, men de sugede godt og var behagelige.

Jeg brød mig ikke om engangsindlæg, jeg synes de sad fast i brystet og sugede for lidt. Jeg tror dog ikke, at jeg har prøvet pigeon. Bomuldsindlæg synes jeg fungerede akkurat lige så dårligt som engangs, men de kunne trods alt genbruges :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte kun uld indlæg. Bare dem fra apoteket og Matas. Havde 3 sæt at skifte mellem, da jeg vaskede dem dagligt og lid dem tørre en dag.

Engangs fandt jeg aldrig fidusen i - synes de var mega ubehagelige.

Men jeg lækkede så heller ikke sådan voldsomt andet et par gange

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har uld fra Joha og bomuld fra ImseVimse. Det var mest i starten, jeg brugte uld yderst og til tider for at få lidt ekstra varme til brystet.

Er vild med dem fra ImseVimse. De føles konstant tørre og jeg har aldrig lækket med dem. Der er 10 stk i en pakke og de vaskes bare sammen med gylpeklude, så det er intet problem, at det ikke er engangs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger bambus fra little lamb inderst og uld fra apoteket yderst

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte bambus fra Little Lamb - som det eneste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger pigeon inderst og uld/silke fra Imsevimse yderst.. eller mine uld fra Apoteket ;)

jeg holder ikke tør hvis jeg ikke bruger engangs inderst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger pigeon inderst og uld/silke fra Imsevimse yderst.. eller mine uld fra Apoteket ;)

jeg holder ikke tør hvis jeg ikke bruger engangs inderst.

Ditto :) (dog brugte, ammer ikke længere :) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres input piger :)

Jeg tror jeg køber en pakke pigeon engangs og et enkelt sæt uld - så har jeg lidt af begge dele og kan lynhurtigt supplere op med hvad jeg bedst kan arbejde med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER