BabyBlue

Testet positiv lige inden opstart af ICSI!

10 indlæg i dette emne

Hjææælp, jeg er helt rundt på gulvet!

I dag er det min første forventede menstruationsdag. Af princip tog jeg lige en graviditetstest i morges, som jeg har gjort i mange måneder nu på første mensdag.

Og så blev den sgu positiv!

Ikke bragende, men heller ikke noget at være i tvivl om.

Og nu er jeg totalt rundt på gulvet. Vi skal til samtale på Roskilde om en uge for at opstarte ICSI. (Selve behandlingen skal ikke starte før efter sommerferien.)

Hvad gør jeg??

Er kun lige 4 uger henne nu, der kan nå at ske meget. Synes det er meget normalt man hører om graviditeter, der går til grunde.

Hvad nu hvis det viser sig at blive en bio, og det ikke bliver til noget? Vil de så kræve at vi starter forfra og går et år uden resultat? :(

Jeg bliver nødt til at fortælle til samtalen at jeg måske er gravid. Har ikke samvittighed til ikke at gøre det. Med mindre selvfølgelig jeg pludselig ikke kan teste positivt mere, men der er kun 8 dage til vi skal derhen. Hvad gør jeg hvis det erbuforandret? Så er jeg kun 5 uger plus et par dage, og aner ikke om det ender i en abort alligevel.

Åh altså, jeg er helt fra den. (Og har det helt som om jeg skal have mens. Men det er vist meget normalt.)

Tak for alle svar. Eller erfaringer. Jeg ved ikke engang helt hvad jeg spørger om! Vil bare dele det med nogen, for jeg er helt chokeret over pludselig at være gravid. Måske. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Stort tillykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et forsigtigt tillykke :kram2 Dejligt hvis det virkelig er lykkes

 

Jeg ville ringe til din læge og høre om du ikke nok kan få blodprøve idag og på onsdag/torsdag. Det vil bekræfte om du er gravid og om hcg stiger som det skal. Få lægen til at lave det som en haster så du kan få svar samme dag.

 

Angående behandling ved jeg ikke hvad jeg ville gøre. Har været igennem IUI men det er jo noget anderledes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Koster det ikke mange penge at få sådan en blodprøve? Jeg ved ikke om min læge vil. Jeg kan prøve at spørge, men selvom den er positiv nu kan det alligevel gå galt senere, og så er det jeg frygter at vi bare får besked på så at prøve selv igen i et år.

 

Vi skal i ICSI fordi min kæreste har lav sædkvalitet. (Men selv blind høne kan åbenbart finde korn. Ha. :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg ved det ikke med sikkerhed, men er da ret overbevist om, at de bare vil være vildt glade på jeres vegne ude på Roskilde og at de ikke bare vil afvise at hjælpe jer (hvis nu graviditeten ikke skulle blive til noget). Tror ikke i vil blive bedt om at prøve et år igen. Begrebet ufrivilligt barnløs dækker over at man ikke har kunnet opnår en graviditet, der førte til et levende født barn inden for et år. Så tror bestemt ikke en evt abort vil "nulstille" jer. Der er jo en del af dem, der får hjælp, som i løbet af det år de har prøvet selv, har oplevet en eller flere aborter.

Men hvor er det da bare fedt du har testet positiv!!! Kæmpe tillykke! Lad os krydse fingre for, at det hele bare går lige som det skal :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aj hvor er det fantastisk kæmpe tilykke  :loveshower godt gået af den blinde høne  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar, det er dejligt at have nogen at dele det med. Min kæreste er en typisk mand der bare siger "øh, kan du ikke bare slå koldt vand i blodet indtil næste uge " - og det kan jeg da ikke! ;)

Men han er meget fortørnet over at jeg kalder ham en blind høne. Han mener selv det handler om kvalitet over kvantitet. Hihi :)

Jeg har fået tid hos min læge på fredag inden vi skal til Roskilde, så håber jeg han kan rådgive mig. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man betaler ikke for blodprøver så ville bestemt anbefale dig at få taget blodprøver

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man betaler ikke for blodprøver så ville bestemt anbefale dig at få taget blodprøver

 

Jeg tænkte på min læge, ved godt jeg ikke selv skal betale, hi. :)

 

Jeg ser hvad han siger på fredag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes helt bestemt du skal få taget en blodprøve. Hvor er det altså spændene :yay hepper på spiren bliver trygt og godt i hulen... Hvis det skulle blive en bio tror jeg bestemt ikke de afviser jeg til ICSI eller I skal "gå et år om"... Glædet mig til at kigge ind på fredag og få en status :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER