Mit-store-ønske

Hvornår fortæller I om jeres graviditet?

6 indlæg i dette emne

Jeg er lidt i tvivl om jeg skal fortælle om min graviditet til mine kolleger allerede nu her...

 

De der kender nyheden er min nærmeste familie, en enkelt ven og i fredags fortalte jeg det til min chef (som jo har kendskab til at vi har været i fertilitetsbehandling). Men jeg er i tvivl om jeg skal fortælle det til mine kolleger i ugen der kommer.. Jeg er lærer og jeg ønsker ikke at mine elever skal vide noget før næste skoleår, da nakkefold først er 7/7 (altså i sommerferien). Men mine kolleger skal næsten vide det inden.. for det kan jo nok ses når jeg er tilbage fra ferie. Jeg er i tvivl om jeg bare skal fortælle det i ugen der kommer (og dermed være lidt nervøs for om det ryger ud til eleverne) eller om jeg skal vente til sidste arbejdsdag om to uger, hvor eleverne er gået på ferie... eller om jeg egl. bør vente til efter NF....

Hvad tænker I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er lidt i tvivl om jeg skal fortælle om min graviditet til mine kolleger allerede nu her...

De der kender nyheden er min nærmeste familie, en enkelt ven og i fredags fortalte jeg det til min chef (som jo har kendskab til at vi har været i fertilitetsbehandling). Men jeg er i tvivl om jeg skal fortælle det til mine kolleger i ugen der kommer.. Jeg er lærer og jeg ønsker ikke at mine elever skal vide noget før næste skoleår, da nakkefold først er 7/7 (altså i sommerferien). Men mine kolleger skal næsten vide det inden.. for det kan jo nok ses når jeg er tilbage fra ferie. Jeg er i tvivl om jeg bare skal fortælle det i ugen der kommer (og dermed være lidt nervøs for om det ryger ud til eleverne) eller om jeg skal vente til sidste arbejdsdag om to uger, hvor eleverne er gået på ferie... eller om jeg egl. bør vente til efter NF....

Hvad tænker I?

Jeg har valgt at fortælle mine nærmeste kollegaer det. Både af ren glæde, men også så de ved, hvorfor jeg render og er så skidt. De ved også at vi gik i behandling, så de har ligesom fulgt med på sidelinjen.

Hvis du føler dig tryg ved at dele nyheden med dine kollegaer, så synes jeg du skal gøre det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg siger ikke noget til kollegaer før efter NF regner jeg med. Er så nervøs for et dårligt resultat.

Hvis jeg var i din situation ville jeg måske sige det til de nærmeste kollegaer men ellers vente.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har sagt det til chef og kollegaer i onsdags, fordi min mave allerede er vokset så mine arbejdsbukser strammer alt for meget.. Så jeg håber på en god NF scanning , så jeg ikke skal til at fortælle dårligt nyt...

Jeg synes du skal gøre hvad du har det bedst med.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fortalt det til mine kollegaer men nu er vi også en lille afdeling og meget tætte... Plus jeg er så dårlig til at holde sådan noget for mig selv... Jeg vil gerne dele med hele verdenen at jeg venter mig men jeg har bestemt at oldeforældre og mine fastre og onkler først for det af vide når jeg er kommet i 2. trimester og NF scanningen er lavet med et positivt resultat forhåbentlig! :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min chef ved det og mine to teammedlemmer, som jeg deler kontor med. Jeg har haft et par uger, hvor jeg har haft det utrolig dårligt, så det blev for meget et pres at skulle skjule det hele tiden på kontoret. Men resten af min afdeling ved det ikke, og dem fortæller jeg det først til efter sommerferien (og NF) :)

Vores nære familie ved det og vores venner. Jeg er bestemt nervøs for NF - men omvendt er jeg for glad til at kunne skjule det :biglove :oops

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER