Ema

tøj til nyfødt i august

15 indlæg i dette emne

Ja emnet hører jo ikke til de 1-3 årige, men tænker det er her jeg finder flest august mødre.

Er kommet lidt i tvivl mht hvilket tøj det egentlig er bedst at have til en nyfødt i august?

Skal det være langærmet/lange bukser eller t-shirts/shorts?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

W var 5 mdr i august, men jeg tillader mig alligevel at svare!

De første måneder synes jeg at hans hud var så sart og fin, og ville ikke bryde mig om at han kort tøj på. Så hellere noget utrolig tyndt bomuld! Jeg tænker også at der tit indenfor er en let træk, og udenfor en brise eller sol som den sarte hud måske ikke skal udsættes for. Altså medmindre der bliver 30 grader og baby nærmest intet har på.

Men altså, W blev født i snestorm, så jeg ved jo ikke noget om det :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Theo var augustbarn, og jeg tror faktisk stort set ikke, at vi brugte korte ærmer.

Baby er jo kun i skyggen, hvor der er køligere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vores lucas er født d.20 juli.. og der var varmt i juli og august de fleste dage.. og vi brugte tynde langærmet bodyer til ham.. og nogle gange også tynde langbukser.. vi havde også en tynd body i sommeruld tror jeg det hed.. den var lækker..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aksel er fra 6. august og vi brugte langærmede bodyer og bukser eller dragter. Sådan en lille en er jo ikke så god til at holde på varmen, så det var rigtig fint.

På de aller varmeste dage havde han ikke bukser på eller han fik alt af, så der kun var bleen tilbage.

Kortærmede brugte vi ikke. Og derudover havde vi et par tynde huer, strømper og en lidt let uld cardigan, som jeg lige husker det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius er også fra august og vi har billeder af Marius ligger bare i kortærmede bodyer på de aller varmeste dage. Eller også havde han en langærmet body på og et par bukser på...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia er fra 19. August. Født på årets varmeste dag. Vi bruge langærmede, bukser og strømper samt et par huer og en striktrøje. Og så de uundværlige uld/silke bodyer uden ærmer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Valdemar fra midt-juli havde kortærmede bodyer, men primært langærmede bluser/dragter. Hjemme havde han tit kun bleen på.

Lillesøster, der formodes også at kunne i midt-juli, har uld/silke bodyer uden eller med korte ærmer, kjoler med både lange og korte ærmer og dragter med lange ærmer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super, tak for svar.

Blev Are helt i tvivl da min svigermor begyndte at fable om korte ærmer og bukser og at langt ville blive alt for varmt.

Pt har vi kun Langt, men tyndt og det bliver nok det primære.

Så må vi se om der sniger sig lidt kort med også

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vega er fra august 2013, og blev født på den varmeste dag og det var efterfølgende meget varmt. Hun havde oftest kun kortærmede bodyer på ( er et varmt barn). Vi bor desuden i et varmt energiA-hus, og lå de første par uger meget hud-til hud. Så jeg var glad for de kortærmede hjemme. Men havde også - når vi skulle ud - langærmede bodyer/dragter mv :)

Edit: har lige set på billederne fra den gang.(:wub) det er hovedsageligt de første dage/uge, hvor der var hedebølge hun har kortærmede på. Og så havde hun ofte en stofble, dyne, svøb over sig også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingsebingsen er fra d. 22/8, og vi brugte også mest langærmede, men fordi hun hele tiden lå hos os eller under et tæppe, fik vi også brug for nogle kortærmede :) I starten kom vi til at pakke hende alt for meget ind, men vi oplevede, at hun faktisk svedte ret meget :oops 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah er fra 30. August. Han havde mest kortærmet Body og tynde tulle-bukser på.

Var det koldt havde han en bluse eller trøje udover.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah er foedt i italiensk sommevarme i juni, Han havde body og tynd heldragt paa de foerste dage og fik saa siden bodyer paa med lange aermer, bare ben og stroemper. Siden fik han kortaermede paa, da det blev virkelig varmt, men har alle dage sovet i en heldragt med foedder. 

 

Jeg synes, det maa vaere rart med lidt af hvert og naeste baby vil faa uld/silke, hvilket tempererer dejligt i baade varme og hede. En silkehue kan jeg ogsaa anbefale, for den luner uden at overophede og daekker oererne. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie kunne SLET ikke med varmen da hun blev født i august, hendes vejrtrækning nærmest spasmede hvis hun havde det for varmt så hun havde kortærmet og strømper på de første dage. Og tynde tullebukser under transport. Vi tog også huen af hende efter kort tid! Helt ærligt så var jeg bange for at varmen ville slå hende ihjel.

Om natten sov hun på dynen med et tyndt tæppe over.

Børn er forskellige og man ved ikke hvordan de er før de er her. Så mit råd er at i har lidt af hvert og ser om det er et koldt eller varmt barn og vejret kan ingen forudse ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER