FruOvervejelse

Flaskebarn

44 indlæg i dette emne

Min SP anbefalede også Nan. Er det mon fordi de ikke rigtig kender andet? :chin:

Hvad får dig til at ville vælge Arla i forhold til andre mærker?

Det er vidst fordi sygehusene bruger nan?

Fordi det tiltaler mig at det er økologisk og dansk :)

Men er nu fint tilfreds med nan brikker og syrnet allomin pulver - men hvis jeg får flere børn, som også ender på flasken (og det gør de jo nok) så vil jeg bruge Arla næste gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er vidst fordi sygehusene bruger nan?

Fordi det tiltaler mig at det er økologisk og dansk :)

Men er nu fint tilfreds med nan brikker og syrnet allomin pulver - men hvis jeg får flere børn, som også ender på flasken (og det gør de jo nok) så vil jeg bruge Arla næste gang.

Nåe ja, det kan da godt være :)

Det er præcis af samme årsag, jeg er glad for det, så det kan jeg godt forstå :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vidst fordi sygehusene bruger nan?

Fordi det tiltaler mig at det er økologisk og dansk :)

Men er nu fint tilfreds med nan brikker og syrnet allomin pulver - men hvis jeg får flere børn, som også ender på flasken (og det gør de jo nok) så vil jeg bruge Arla næste gang.

Sygehusene bruger det de kan indkøbe billigst. På Skejby har de meget fra semper inkl allomin men sidst var Nan sneget søg ind igen.

Min sp var ligeglad så længe jeg ikke skiftede mellem dem. Hun havde dog hørt meget godt om Arlas rundt omkring. Vi hoppede på allomin efter 10 dages indlæggelse, hvor han havde spist det på sygehuset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvilke mærke er billigst at bruge (nan eller allomin) i længden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvilke mærke er billigst at bruge (nan eller allomin) i længden?

Koster ca. det samme mener jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto her var det bare sp der sagde det

Der skulle også have stået en fra min mg's SP ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht. afføring, så har min altså ikke afføring dagligt, og hun på intet tidspunkt haft det - der kan godt gå 3 dage imellem, og det er vist bare normen for hende. Hun brokker sig ikke, så SP har sagt at det er fint:) (Bare så det ikke fylder mere end nødvendigt, da læge mm. gerne prædiker om daglig afføring hos flaskebørn;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht. afføring, så har min altså ikke afføring dagligt, og hun på intet tidspunkt haft det - der kan godt gå 3 dage imellem, og det er vist bare normen for hende. Hun brokker sig ikke, så SP har sagt at det er fint:) (Bare så det ikke fylder mere end nødvendigt, da læge mm. gerne prædiker om daglig afføring hos flaskebørn;) )

Det er meget godt at vide. Vi er slet ikke i tvivl, når han har problemer med at komme af med det. Det kan vi tydeligt høre, så jeg tager det også roligt, når han ikke brokker sig over manglende afføring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht. afføring, så har min altså ikke afføring dagligt, og hun på intet tidspunkt haft det - der kan godt gå 3 dage imellem, og det er vist bare normen for hende. Hun brokker sig ikke, så SP har sagt at det er fint:) (Bare så det ikke fylder mere end nødvendigt, da læge mm. gerne prædiker om daglig afføring hos flaskebørn;) )

Her er det lige omvendt... SP vil have at det er dagligt, og lægen sagde at det ikke betød så meget, bare hun kom af med noget :) lægen ville i hvert fald ikke nbefale afføringsmiddel da jeg kontaktede hende efter SP havde været på besøg ;)

Men ammer du slet ikke mere Fru skruk, eller hvordan?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det lige omvendt... SP vil have at det er dagligt, og lægen sagde at det ikke betød så meget, bare hun kom af med noget :) lægen ville i hvert fald ikke nbefale afføringsmiddel da jeg kontaktede hende efter SP havde været på besøg ;)

Men ammer du slet ikke mere Fru skruk, eller hvordan?

Nej, jeg ammer slet ikke mere :( Det gik slet ikke. Han blev ved med at slippe brystet og så tage fat igen for så at slippe igen. Det har godtnok været udfordrende, og jeg er så ked af, det ikke lykkedes :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, det er jeg ked af at høre :(

Det lyder lidt som Ava, jeg kan dog godt få hende til at tage brystet ca 3 gange on dagen, men det er som regel ikke så lang tid, og altid efterfulgt af en flaske..

Jeg har affundet mig med at hun bare får en hyggetår engang i mellem, men at det er flasken der er hovedmåltidet, til gengæld synes manden at jeg skulle kæmpe for amningen... Med det kan han sgu da sagtens sige... !!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, det er jeg ked af at høre :(

Det lyder lidt som Ava, jeg kan dog godt få hende til at tage brystet ca 3 gange on dagen, men det er som regel ikke så lang tid, og altid efterfulgt af en flaske..

Jeg har affundet mig med at hun bare får en hyggetår engang i mellem, men at det er flasken der er hovedmåltidet, til gengæld synes manden at jeg skulle kæmpe for amningen... Med det kan han sgu da sagtens sige... !!

Mht din mand - så længe han ikke har hverken brysterne eller livmoderen så tæller hans mening ikke og han kan holde den for sig selv - medmindre han vil have en omgang med en våd søndags Berlingske Tidende. :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht din mand - så længe han ikke har hverken brysterne eller livmoderen så tæller hans mening ikke og han kan holde den for sig selv - medmindre han vil have en omgang med en våd søndags Berlingske Tidende. :klap

Enig! Men det er dælme svært at "modstå presset". Min mand har også haft sin helt egen mening om amningen, og det har dælme været svært, synes jeg. Jeg har i hvert fald tvivlet meget på beslutningen, og jeg har nok også trukket den længere med at forsøge, end jeg ellers ville have gjort. Jeg kunne ikke lade være med at tænke "det er jo også hans barn".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, det er jeg ked af at høre :(

Det lyder lidt som Ava, jeg kan dog godt få hende til at tage brystet ca 3 gange on dagen, men det er som regel ikke så lang tid, og altid efterfulgt af en flaske..

Jeg har affundet mig med at hun bare får en hyggetår engang i mellem, men at det er flasken der er hovedmåltidet, til gengæld synes manden at jeg skulle kæmpe for amningen... Med det kan han sgu da sagtens sige... !!

Hvor gammel er hun?

Jeg overvejede at gøre på samme måde, men jeg tror ikke, min mælkeproduktion ville kunne finde ud af det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig! Men det er dælme svært at "modstå presset". Min mand har også haft sin helt egen mening om amningen, og det har dælme været svært, synes jeg. Jeg har i hvert fald tvivlet meget på beslutningen, og jeg har nok også trukket den længere med at forsøge, end jeg ellers ville have gjort. Jeg kunne ikke lade være med at tænke "det er jo også hans barn".

Øv hvor er det synd at det skal være sådan.

Meget kan man sige om min mand og hans manglende engagement i starten af Ms liv. Men lige præcis amning og flaske processen var han fantastisk. Roste mig for al den energi jeg havde lagt i det. Trøstede mig gennem de første mange flasker og heppede og støttede hele vejen. Og var klar før mig til at opgive amning og gå på flasken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor er det synd at det skal være sådan.

Meget kan man sige om min mand og hans manglende engagement i starten af Ms liv. Men lige præcis amning og flaske processen var han fantastisk. Roste mig for al den energi jeg havde lagt i det. Trøstede mig gennem de første mange flasker og heppede og støttede hele vejen. Og var klar før mig til at opgive amning og gå på flasken.

Hvor dejligt :)

Min mand roste mig også rigtig meget, men jeg var heller ikke i tvivl om hans holdning. Eller måske ønske og håb. Han sagde det ikke direkte, men jeg er stadig ikke i tvivl om, at han stadig gerne ville have, at jeg ammede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor dejligt :)

Min mand roste mig også rigtig meget, men jeg var heller ikke i tvivl om hans holdning. Eller måske ønske og håb. Han sagde det ikke direkte, men jeg er stadig ikke i tvivl om, at han stadig gerne ville have, at jeg ammede.

Du har kæmpet så meget og nogle gange er omstændighederne desværre ikke som man ønsker. Ingen tvivl om at kunne du og jeg amme A og M så gjorde vi det også. Men livet skal altså være til at leve. Og være reduceret til en malke ko, endda en sløj en af slagsen ;) er simpelthen for hårdt.

:kiss :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har kæmpet så meget og nogle gange er omstændighederne desværre ikke som man ønsker. Ingen tvivl om at kunne du og jeg amme A og M så gjorde vi det også. Men livet skal altså være til at leve. Og være reduceret til en malke ko, endda en sløj en af slagsen ;) er simpelthen for hårdt.

:kiss :kram2

Haha, du har ret! Hvis vi virkelig var køer, var vi blevet aflivet for længst :haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sterilisator til mikroovnen er guld vær. Og noget nemmere at bruge end kogende vand og en skål. (Og så slipper man for at skålen splintre pga varme påvirkning. Virkelig :numse når det sker)

Mange kaffebare, cafeer og ligende vil gerne hjælpe med en kop kogende vand til at blande med pulver, hvis man er afsted en hel dag i fx en forlystelses park, og mikro ovn ikke er til at finde (eller bare suber langt væk når man har en virkelig sulten baby)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER