Emilie

Baby med på tur

26 indlæg i dette emne

Vidste ikke lige, hvad jeg skulle kalde emnet :D

Men jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre hvad I andre med små babyer gør, når I skal ud i den store verden eks. ud at handle eller en tur i byen?

Har I dem bare siddende i autostolen, bruger I bæresele/vikle eller har I barnevognen med?

Jeg synes det er ret bøvlet generelt at have ham med og tit ender det desværre med at han bliver båret rundt i autostolen, men det har han jo ikke så godt af :(

Så snakkede vi om herhjemme om man måske kunne købe en form for klapvogn, som var nemmere at have med end barnevognen, men det ser ikke ud til at man kan få nogle, der anbefales til en baby på 2 mdr. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke selv børn endnu, men min veninde havde sit barn liggende i liften i indkøbsvognen når hun handlede :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har brugt auto stolen til alm indkøbs ture...større ture som varer længere tid der har vi haft barnevognen fx i centeret og sådan...ellers har vi handlet på skift manden og jeg...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har snart prøvet det hele ;) Vi har få gange holdt ham i autostolen - kun når han ikke havde været i den længe i forvejen, og kun når det var en ultrakort handletur.

Jeg har også haft ham på armen, men det er altså lort!

Vi har også forsøgt med liften, men den vat for stor til indkøbsvognen.

I går fandt jeg vinderen: jeg bandt viklen hjemmefra, så jeg lige kunne smide ham i den, når vi var fremme. Det var skide godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har hende med i barnevogn - et par gange har hun været i klapvognen - men selv her som 6 måneder gammel kan hun ikke helt styre det der med at sidde så godt endnu.

 

Men der til skal så også siges vi kan gå over og handle ind (150 meter), men har vi været ude og shoppe eller i Ikea & Bilka har vi også haft taget barnevognen med, så hun har kunne ligge og slappe af.

 

Ser mange der for en kort handlen ind har dem i autostol. - her har hun aldrig fundet fidusen i bæresele eller vikle - næh nej hun vil skam bæres på armen   

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indtil han var 2 måneder var han i lift, derefter i barnevogn.

Vi havde en regel der hed max 30 min i autostol, og der kan man ikke rigtig nå noget, når man har 10-15 minutter til byen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg skal handle så er det i autostol. Ellers slæber jeg barnevognen med til alt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes bare det er mega besværligt at skulle have barnevognen med rundt alle mulige steder :unsure

Men måske det var en idé at prøve med viklen og så binde den hjemmefra.. og så må vi nok bide i det sure æble og lære at tage barnevognen med.. øv, at der ikke findes en smartere løsning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi lagde meget Liv i indkøbsvognen. Så lagde vi madrassen fra liften ned i bunden og en dyne over. Det fungerede fint :) ellers har vi har barnevognen med. På meget korte ture har jeg haft Hebe siddende i autostolen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Korte indkøbs ture hvor indkøbs sedlen er skrevet hjemmefra der er hun i liften, længere indkøbsture som Bilka, center eller ikea der har vi barnevogn med, ellers har vi haft stor succes med viklen som jeg bandt hjemmefra... Vi har en Odder vogn og den er super nem at samle og tager max 5 min så derfor gør det mig ingenting at vi har den med på de længere indkøbsture....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også Odder. Synes også den er nem, men jeg kan ikke håndtere den alene (Måske jeg bare er lidt et skravl efter det sk*de kejsersnit). :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har stort set altid barnevogn med - udover hvis man lige skal ind og hente 5 ting i rema, hvor han har siddet i autostol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid haft vores Teutonia Klapvogn med og saa liften staaende heri (Odder lift). Den fungerede som 2. barnevogn, saa den store Basson Grande ikke skulle boevles rundt med for at presses ind i min Fiat Punto og fylde en hel del i Italiensk landsskab. 

 

Ellers er jeg vikle-mamma! Jeg brugte straekvikle fra spaed og saa gik vi oveer til klikbaeresele og en fastvikle. Nu baerer jeg ham i en vikletai og vi har stadig klikdimsen i brug af og til. Det er ingen sag at binde en straekvikle udenfor, naar foerst man har taget paa den. Oeve, oeve, oeve :) 

 

Vores Silver Cross paraplyklapvogn kan ligges helt ned og selen kan justeres ned til reeeet lille. Jeg er saa ikke sikker paa, at bunden er god nok, men det er en anden sag. Jeg havde ogsaa nogle gange liftmadrassen i Teutoniavognen, da han blev  stoerre - det fungerede fint med barnevognssele :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid haft vores Teutonia Klapvogn med og saa liften staaende heri (Odder lift). Den fungerede som 2. barnevogn, saa den store Basson Grande ikke skulle boevles rundt med for at presses ind i min Fiat Punto og fylde en hel del i Italiensk landsskab.

Ellers er jeg vikle-mamma! Jeg brugte straekvikle fra spaed og saa gik vi oveer til klikbaeresele og en fastvikle. Nu baerer jeg ham i en vikletai og vi har stadig klikdimsen i brug af og til. Det er ingen sag at binde en straekvikle udenfor, naar foerst man har taget paa den. Oeve, oeve, oeve :)

Vores Silver Cross paraplyklapvogn kan ligges helt ned og selen kan justeres ned til reeeet lille. Jeg er saa ikke sikker paa, at bunden er god nok, men det er en anden sag. Jeg havde ogsaa nogle gange liftmadrassen i Teutoniavognen, da han blev stoerre - det fungerede fint med barnevognssele :)

Hmm, det var egentlig smart med at sætte liften i en klapvogn. Den mulighed må jeg lige gruble over.

Må virkelig igang med at bruge den vikle noget mere.

Noget helt andet: er der mon nogen, der kender den, der hedder carrybaby amazonas? Er den noget værd? https://m-webshop.coop.dk/vare/amazonas-baereslynge-carrybaby-stonegraa-med-nem-regulering-ved-hjaelp-af-lynlaase/4030454004305

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, det var egentlig smart med at sætte liften i en klapvogn. Den mulighed må jeg lige gruble over.

Må virkelig igang med at bruge den vikle noget mere.

Noget helt andet: er der mon nogen, der kender den, der hedder carrybaby amazonas? Er den noget værd? https://m-webshop.coop.dk/vare/amazonas-baereslynge-carrybaby-stonegraa-med-nem-regulering-ved-hjaelp-af-lynlaase/4030454004305

Jeg har en til at ligge. Blev aldrig fan af den desværre. Synes ikke jeg kunne få dem til at sidde ordentligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en til at ligge. Blev aldrig fan af den desværre. Synes ikke jeg kunne få dem til at sidde ordentligt.

Øv, den ser ellers smart ud til hvis det lige skal gå lidt stærkt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, den ser ellers smart ud til hvis det lige skal gå lidt stærkt.

Det er det sikkert også. Vi blev bare aldrig gode venner med den. Leras (mener jeg det er) har købt en så prøv at høre hvad hun synes om den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, det var egentlig smart med at sætte liften i en klapvogn. Den mulighed må jeg lige gruble over.

Må virkelig igang med at bruge den vikle noget mere.

Noget helt andet: er der mon nogen, der kender den, der hedder carrybaby amazonas? Er den noget værd? https://m-webshop.coop.dk/vare/amazonas-baereslynge-carrybaby-stonegraa-med-nem-regulering-ved-hjaelp-af-lynlaase/4030454004305

 

Proev da, om den kan staa i klapvognen :) 

Min soester har aldirg haft en barnevogn, men har saa brugt den loesning!

 

Den, du linker til, ser lidt ...alternativ ud. Proev at kig paa en ringslynge istedet, hvis det er fordi det skal vaere til hurtig op/ned. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har den du linker til og er GLAD for den!

Jeg bruger den primært til at bære den ene af drengene op og ned af trappen.

De sidder ikke helt så godt som i en bundet strækvikle.

Men til små ture er den fin. Jeg er meget glad for den fordi den ude kan tages på uden man behøver at undgå at ender rammer jorden og den fylder og vejer minindre en min vikle Hjemme bruger jeg dog stadig primært min strækvikle eller min mai tai.

Manden foretrækker denne da han bare skal have den over hovedet og så er den klar. Når man en gang har fundet ud af hvilken justering man bruger skal der ikke ændres eller strammes yderligere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indtil han var 2 måneder var han i lift, derefter i barnevogn.

Vi havde en regel der hed max 30 min i autostol, og der kan man ikke rigtig nå noget, når man har 10-15 minutter til byen...

Så får vi da et problem :O .. Vi bor på landet og har minimum 30 minutters kørsel hvis vi skal nogle steder, hvis vi skal handle ind og lignende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Proev da, om den kan staa i klapvognen :)

Min soester har aldirg haft en barnevogn, men har saa brugt den loesning!

Den, du linker til, ser lidt ...alternativ ud. Proev at kig paa en ringslynge istedet, hvis det er fordi det skal vaere til hurtig op/ned.

Det må jeg lige prøve. Det kunne være ret smart :)

Men en ringslynge bærer kun vægten på den ene skulder ikke? Min ryg har det nemlig ikke så godt, hvis belastningen er skæv :unsure

Jeg har den du linker til og er GLAD for den!

Jeg bruger den primært til at bære den ene af drengene op og ned af trappen.

De sidder ikke helt så godt som i en bundet strækvikle.

Men til små ture er den fin. Jeg er meget glad for den fordi den ude kan tages på uden man behøver at undgå at ender rammer jorden og den fylder og vejer minindre en min vikle Hjemme bruger jeg dog stadig primært min strækvikle eller min mai tai.

Manden foretrækker denne da han bare skal have den over hovedet og så er den klar. Når man en gang har fundet ud af hvilken justering man bruger skal der ikke ændres eller strammes yderligere.

Hmm, okay. Så kan det godt være at jeg ikke skal købe den. Overvejede den til når vi skal til oxford, men der skal vi nok på lidt længere ture.

sådan en mei tai, hvornår må de sidde i dem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så får vi da et problem :O .. Vi bor på landet og har minimum 30 minutters kørsel hvis vi skal nogle steder, hvis vi skal handle ind og lignende.

Det tror jeg ikke, du skal være så bekymret over, men I skal nok være meget opmærksomme på, at baby så ikke skal sidde meget i skråstol eller lignende, for så bliver "kvoten" for hvor meget de må sidde passivt nok brugt på tiden i autostol.

Vi har eks. aldrig brugt skråstol eller lignende, for selvom vi ikke har ret langt til f.eks. indkøb, så kører vi rigtig meget næsten hver dag. Vores sp siger det ikke gør så meget, bare man er opmærksom på det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så får vi da et problem :o .. Vi bor på landet og har minimum 30 minutters kørsel hvis vi skal nogle steder, hvis vi skal handle ind og lignende.

 

Ro paa - vi har 40 min til byen og man skal vel at maerke baade ud og hjem ;) 

 

Det handler jo om at bruge autostole hensigtsmaessigt. Det vil sige i BILEN, qua AUTOstol. Det er ikke en stol til oevrig transport og det er derudover farligt at baere rundt herpaa. Vores gik faktisk engang ud af led, saa Noah faldt forover. Det var i svoemmehallen og jeg bar aldrig mere rundt med ham i autostol uden at have den i mine arme. Naa, men det kan sgatens lade sig goere ikke at slaebe rundt paa meget tung og uhandig autostol med baby i, siger min erfaring mig. 

 

Det må jeg lige prøve. Det kunne være ret smart :)

Men en ringslynge bærer kun vægten på den ene skulder ikke? Min ryg har det nemlig ikke så godt, hvis belastningen er skæv :unsure

Hmm, okay. Så kan det godt være at jeg ikke skal købe den. Overvejede den til når vi skal til oxford, men der skal vi nok på lidt længere ture.

sådan en mei tai, hvornår må de sidde i dem?

 

Jo, ringslynge er ensidig og det kan jeg heller ikke saa godt have pga mine skuldre. Men det handler lidt om, hvor tung baby er og hvor god stoette der er i den paagaeldende ringslynge. Jeg havde en tynd hoerslynge og den gav trykpunkter. Havde jeg haft en i viklestof, saa havde det muligvis vaeret anderledes og Noah var et aar, da jeg fik den, saa han var tungere.... 

 

Mei Tai maa de sidde i, naar de selv kan sidde. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ro paa - vi har 40 min til byen og man skal vel at maerke baade ud og hjem ;)

Det handler jo om at bruge autostole hensigtsmaessigt. Det vil sige i BILEN, qua AUTOstol. Det er ikke en stol til oevrig transport og det er derudover farligt at baere rundt herpaa. Vores gik faktisk engang ud af led, saa Noah faldt forover. Det var i svoemmehallen og jeg bar aldrig mere rundt med ham i autostol uden at have den i mine arme. Naa, men det kan sgatens lade sig goere ikke at slaebe rundt paa meget tung og uhandig autostol med baby i, siger min erfaring mig.

Jo, ringslynge er ensidig og det kan jeg heller ikke saa godt have pga mine skuldre. Men det handler lidt om, hvor tung baby er og hvor god stoette der er i den paagaeldende ringslynge. Jeg havde en tynd hoerslynge og den gav trykpunkter. Havde jeg haft en i viklestof, saa havde det muligvis vaeret anderledes og Noah var et aar, da jeg fik den, saa han var tungere....

Mei Tai maa de sidde i, naar de selv kan sidde.

Okay, tak :)

Måske jeg kan finde et sted, hvor jeg kan få lov at prøve en, så jeg kan se om det er noget for mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også barnevogn, hvis jeg skal ind til byen og sådan - tager alligevel bare bussen, synes netop bil er så besværligt pga baby ind og ud og barnevogn osv...

Ellers bruger jeg strækviklen. Har også nogle gange bare bundet den hjemmefra, så man i det mindste er fri for det, når man når frem :)

 

Generelt bærer jeg aldrig rundt på Julius i autostolen, det er både uhandig og en dårlig vane - og skide tungt, synes jeg!!! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER