Guest

Amme-strejke? Eller amme-stop? Så sluttede det...

18 indlæg i dette emne

Liv har de sidste to dage ikke ville ammes :boo :(

I sidste uge kom hun til at bide mig et par aftener i træk hvor jeg kom til at sige meget højt av fordi det gjorde virkelig ondt og jeg blev forskrækket. Liv blev bund ulykkelig de par gange det skete og ville efterfølgende ikke ammes mere :(
I går og i dag har hun overhovedet ikke ville tage fat :( det virkede egentlig som om hun gerne ville for hun lagde sig op til brystet og åbnede munden lidt men tog ikke fat alligevel.

Jeg søgte lidt på nettet og nåede frem til det måske er en amme-strejke for et decideret amme-stop ville ikke komme så pludseligt :unsure rådene omkring amme-strejke var at blive ved at tilbyde brystet og evt. malke ud for at holde produktionen oppe. Min tanke er bare at Liv er næsten 11 mdr nu så hvor stort er behovet egentlig? :unsure Jeg et rigtig glad for at amme og er faktisk ked af hvis det ender i et stop allerede nu, men på den anden side ved jeg ikke hvor meget jeg evt vil kæmpe for at få gang i det igen nu hun er så gammel. Jeg tror jeg i hvert fald vil prøve at tilbyde de næste par aftener også men om jeg vil igang med pumpen er jeg i tvivl om. Er der nogen herinde der har prøvet amme-strejke og hvad gjorde du?

Hun har ikke tidligere ville tage mme hverken i flaske eller kop men det er noget tid siden vi har prøvet, så jeg ved ikke om det er en mulighed for at dække behovet. Men igen er jeg i tvivl om hvad behovet er i den her alder? :unsure

Håber nogen kan hjælpe om ikke andet give et kram... :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv altså :kram2

Det er bare virkelig vemodigt, når amningen slutter - og da især når du slet ikke har kunnet forberede dig på det.

Jeg har ikke selv oplevet ammestrejke, så det ved jeg ikke noget om. Men jeg ammede til 8 mdr. og fik derefter at vide, at Theo skulle have mme indtil 12 mdr. Så jeg tænker, at Liv skal suppleres med mme i en måneds tid, hvis altså amningen stopper nu.

Theo ville aldrig tage flaske, så han fik kold mme i kop :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror, det er en ammestrejke. Noah gjorde noejagtigt det samme! Proev at sige undskyld, at du raabte og fortael hende, at du blev bange, gerne, naar du har hende liggende taet ved - og hav taalmodighed med hende. Noah ville lige pludselig gerne igen, men det var tydeligt, at vi begge var nervoese for hinanden. Det gik over efter to-tre amninger :) 

 

Vaer forberedt paa, at hun maaske skaerer ned nu, hvilket jeg tog meget tungt og tror, jeg havde en post-amme-depression meget kort(pga hormondyk). 

 

Det er haardt med ammestrejke - og ammestop  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

PS: Noah har aldrig villet have mme eller snden form for maelk i kop eller flaske - ikke engang min maelk. Saa han fik vand... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anabella gjorde det samme ved 10 mdr. Ikke hvor hun havde bidt eller noget som helst, hun stoppede bare pludseligt med den sidste amning inden nat.

Jeg talte med SP og hun sagde, at det ik har nødvendigt st supplere med mme osv.. Netop fordi hun aldrig havde taget flaske og fordi hun fik dækket behovet via kosten i stedet :)

Så sådan stoppede det her.. Jeg overvejede faktisk slet ikke, om det ku ha været ammestrejke dengang. Tænkte, at det var meget naturligt i den alder..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar :)

Liv vil stadig ikke ammes :boo Jeg har forsøgt hver aften som jeg plejer og hun har enkelte gange lige taget lidt fat men har så sluppet igen efter et par sut :( hun er så også syg i øjeblikket så det ved jeg ikke lige om har hjulpet på det.

Jeg forsøger lidt endnu men er ved at forene mig med at det nok er slut for denne gang :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er hårdt lige gyldigt hvornår de pludselig stopper med at ville ammes. Især fordi man ikke nåede at nyde den sidste amning, da man ikke vidste den ville blive det.

Jeg kan godt forstå du er trist og vemodig, det var jeg også, men I har haft så mange gode måneder, som jeg kun kan være misundelig på :kiss

Men kæmpe :kram

Håber dog for din skyld hun vil igen når hun bliver rask. Rigtig god bedribg med hende :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv søde :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er hårdt lige gyldigt hvornår de pludselig stopper med at ville ammes. Især fordi man ikke nåede at nyde den sidste amning, da man ikke vidste den ville blive det.

Jeg kan godt forstå du er trist og vemodig, det var jeg også, men I har haft så mange gode måneder, som jeg kun kan være misundelig på :kiss

Men kæmpe :kram

Håber dog for din skyld hun vil igen når hun bliver rask. Rigtig god bedribg med hende :kram2

 

 

Øv søde :kram

 

 

Tak for kram :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lille opdatering :)

 

Jeg havde besluttet mig for at i søndags skulle være sidste gang jeg forsøgte at amme hende og så ville det være 1,5-2 uger hvor hun ikke ville ammes. Søndag prøvede jeg så igen inden sengetid og så tog hun fat og spiste :glad jeg blev så glad at tårerne begyndte at løbe af glæde :blush 

 

Jeg tror det har være en kombination af at jeg kom til at forskrække hende da hun bed mig og at vi så ramte ind i en uge med sygdom. Men nu er vi tilbage på sporet igen og hun bliver ammet inden sengetid igen. Det er kun det ene bryst nu, men det er også helt fint :) 

 

Jeg er bare glad for hun vil lidt endnu og så må vi se hvornår vi stopper :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aah, sidder ogsaa helt med en lille taare i oejnene  :kiss  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aah, sidder ogsaa helt med en lille taare i oejnene  :kiss  :loveshower

 

Det gjorde jeg også :) Desværre var glæden kort. Hun ville rigtig gerne en lille uges tid men rendte så ind i en forkølelse hvor hun så ikke ville igen. Jeg prøvede et par dage mere, men valgte at stoppe med at forsøge tirsdag, da jeg fik min menstruation igen for første gang. Jeg tror det er min krop der siger at nu er amningen altså færdig for denne gang :( Liv søger hellere ikke på nogen måde efter brystet og de sidste par gange jeg forsøgte at ligge hende til forsøgte hun overhovedet ikke. Så nu er det slut :( vi fik heldigvis 11,5 måned sammen med amning :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er så vemodigt med ammestop :bye  De små mennesker, der bliver så store. Men selvom du gerne ville have fortsat, er det da dejligt, at det er gået så nemt med at stoppe. Ville have det så svært ved, hvis det var mig, der skulle tage beslutningen, og håber også, at William selv siger fra til den tid, selvom tanken gør mig rigtig, rigtig trist.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gjorde jeg også :) Desværre var glæden kort. Hun ville rigtig gerne en lille uges tid men rendte så ind i en forkølelse hvor hun så ikke ville igen. Jeg prøvede et par dage mere, men valgte at stoppe med at forsøge tirsdag, da jeg fik min menstruation igen for første gang. Jeg tror det er min krop der siger at nu er amningen altså færdig for denne gang :( Liv søger hellere ikke på nogen måde efter brystet og de sidste par gange jeg forsøgte at ligge hende til forsøgte hun overhovedet ikke. Så nu er det slut :( vi fik heldigvis 11,5 måned sammen med amning :)

 

Aah, det er vemodigt... Men ja, 11,5 maaned er ogsaa gode 11,5 maaned saa. Jeg havde jo regnet med mere med Noah, men han stoppede selv ved 13 maaned. Jeg fik mens 5 mdr efter foedslen, men amningen fortsatte. Nogle kvinder faar det foerst, naar de stopper og maaske er det din krop, der siger saadan - eller ogsaa Liv, der siger, at det er saadan. eller begge dele  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også vemodigt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram herfra!

Det er skide vemodigt, jeg er jo også stoppet med at amme Simon (det blev så "kun" til 9 mdr med amning) og savner det... Og så tanken om at vi højst sandsynligt ikke får et barn mere, så jeg kommer aldrig til at prøve det igen. Men livet går jo videre og børnene bliver større - og det må man jo bare prøve at acceptere :( Men hvor var det godt at I havde så lang en amning sammen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram alle sammen :) Det er rigtig vemodigt at det stoppede men på den anden side er det også ok, nu hun er så stor. Jeg er glad for vi lige fik en uge ekstra for det gjorde at mit hoved også lige kom med og jeg fik vænnet mig til tanken omkring at det pludselig kunne slutte. Nu må vi se om det på et tidspunkt kommer én mere eller om det her virkelig var sidste gang jeg ammede ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER