MamaB

Alkoholfri drikke?

23 indlæg i dette emne

Hej damer:)

Jeg har et par gange den sidste tid været heldig at få serveret alkoholfri hvidvin på restauranter: uuuhm! Jeg synes ikke det smager som hvidvin, men bare rigtig godt, og så er det skønt at kunne skåle med et rigtigt vinglas og i andet end cola/juice/most/danskvand og hvad man nu ellers finder!

Er der nogen der ved hvor man kan købe en god alkoholfri hvidvin/druesaft?

Hvad kan I godt lide at drikke når I har gæster/lørdag aften/når der skal ske lidt ekstra?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg drikker sjældent alkohol, så det har jeg ikke gidet at bruge energi på at lede efter ;) Men mener man kan få alkoholfri vin i supermarkeder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan i hvertfald i Føtex og brugsen købe alkohol fri vin. Jeg synes nu ikke det jeg har fået var sådan super, men et enkelt glas har været godt :) Jeg har ellers haft blandet hyldeblomstsaft, danskvand og citron - det fik vi til min fødselsdag til velkomstdrink. En gravid veninde lavede noget med en rød saft tror jeg, grape og appelsin... Jeg gider ikke rigtig sodavand normalt, så savner lidt noget festligt og lækkert at drikke ind i mellem. Fx i går da vi havde knoklet i huset hele dagen og endelig om aftenen skulle indvie den nye grill på terrassen der savnede jeg et glad rødvin! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Coop har en tør hvidvin der hedder noget med Ebony. Det er en tør Chardonnay hvor alkoholen er trukket ud. Så det smager som hvidvin. Vi fik den anbefalet af vinmanden da vi var midt i forsøg til nytårsaften

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for tips!! Jeg må i Føtex og en Coop-butik og shoppe hvidvin til næste gang der er en fejringsstund:)

Gider heller ikke rigtig sodavand, men synes det er fedt at det er blevet så udbredt med lækker økosaft og most på caféer og restauranter! Kan især anbefale hyldebrus (tror nok det er fra Naturfrisk -som i øvrigt også laver en god ginger ale:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Coop har en tør hvidvin der hedder noget med Ebony. Det er en tør Chardonnay hvor alkoholen er trukket ud. Så det smager som hvidvin. Vi fik den anbefalet af vinmanden da vi var midt i forsøg til nytårsaften Så har haft en flaske liggende til festlige lejligheder. Har desuden bestilt en hvid, en rose, og en boble hos vinhandleren, jeg skal ned og hente i dag. Så kommer lige med opdatering når de er smagt

Fandt en flaske Ebony i Kvickly i går! Nu er den på køl, så jeg er klar til næste festlige lejlighed:) Glæder mig til at høre om de andre tre! Især boblerne:)

Var super overrasket over udvalget på en restaurant i Sverige for nyligt. Tjeneren remsede op med alkoholfri øl, vin, bobler osv og jeg troede hun havde misforstået mit danske, men den var god nok!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fandt en flaske Ebony i Kvickly i går! Nu er den på køl, så jeg er klar til næste festlige lejlighed:) Glæder mig til at høre om de andre tre! Især boblerne:)

Var super overrasket over udvalget på en restaurant i Sverige for nyligt. Tjeneren remsede op med alkoholfri øl, vin, bobler osv og jeg troede hun havde misforstået mit danske, men den var god nok!!

Håber at du kan lide den :) og glæder mig til at høre din mening.

Fedt med stort udvalg i Sverige det kunne man godt bruge lidt af herhjemme!

Har ikke haft tid til at hente de tre andre endnu. Men regner med at hente dem i morgen. Så skal nok snart give tilbagemelding ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg fået smagt den hvidvin vinhandleren havde. Han havde desværre ikke fået de andre hjem. Den er udemærket, men synes stadig Coops vin er bedst ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg fået smagt den hvidvin vinhandleren havde. Han havde desværre ikke fået de andre hjem. Den er udemærket, men synes stadig Coops vin er bedst ;)

Godt at vide! Jeg glæder mig til at skåle i kølig hvidvin med manden på denne lækre sommeraften:)

Jeg sender dig hermed en kærlig tanke fra tagterrassen;)

post-11553-0-74793500-1434126098_thumb.j

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ps. Jeg synes også at Ebony er rigtig god!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ps. Jeg synes også at Ebony er rigtig god!!

Skål! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Se hvad jeg fandt i Superbrugsen i dag!:) Har ikke set dem i butikkerne før... #totaltyndlings

post-11553-0-74682900-1434462699_thumb.j

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mangler masser af inspiration til søde vine og andre nemme alkoholfrie drikke... (helst ikkeøl) da jeg skal til polterabend for en af mine bedste veninder...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mangler masser af inspiration til søde vine og andre nemme alkoholfrie drikke... (helst ikkeøl) da jeg skal til polterabend for en af mine bedste veninder...

I Meny (tidl. Super Best) har de gode bobler til 55 kr, mener jeg det var. Det smager som den ægte vare (synes min svigerinde og jeg!) og er ikke kvalmende sødt som Asti mm nogle gange kan være, men heller ikke for surt. Oplagt til polterabend:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I nogle gode forslag til alkohol fri drikke som IKKE er søde? Jeg har haft en alkoholfri hvidvin (måske var det den samme som I snakker om, den var fra Brugsen) og det var OK, men den var ret sød og lidt tam. Så har jeg haft noget god cider og hjemmelavet hyldeblomst, men begge dele er søde drikke... Jeg drikker normalt ikke sodavand og saft men nogle gange mangler jeg noget som ikke bare er danskvand men har mere smag, men så ender det altid med at være sødt ... <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har drukket et par Nordic øl. De er uden alkohol og smager næsten ligesom en rigtig øl ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I nogle gode forslag til alkohol fri drikke som IKKE er søde? Jeg har haft en alkoholfri hvidvin (måske var det den samme som I snakker om, den var fra Brugsen) og det var OK, men den var ret sød og lidt tam. Så har jeg haft noget god cider og hjemmelavet hyldeblomst, men begge dele er søde drikke... Jeg drikker normalt ikke sodavand og saft men nogle gange mangler jeg noget som ikke bare er danskvand men har mere smag, men så ender det altid med at være sødt ... <_<

Kan godt følge det med at alting er ret sødt! Jeg drikker usødet iskaffe hver dag i øjeblikket (bare neskaffe, mælk, is og måske et skvæt fløde), men hvis det skal være til mad: hvad med Egekildes danskvand med hindbær? Jeg har også fået nogle gode virgin-drinks på det sidste med mynte, lime/citron, hyld og danskvand. De er ikke så søde men bare virkelig gode:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har drukket et par Nordic øl. De er uden alkohol og smager næsten ligesom en rigtig øl ;)

Det er også en god ide, men jeg kan udstå øl ;)

 

Kan godt følge det med at alting er ret sødt! Jeg drikker usødet iskaffe hver dag i øjeblikket (bare neskaffe, mælk, is og måske et skvæt fløde), men hvis det skal være til mad: hvad med Egekildes danskvand med hindbær? Jeg har også fået nogle gode virgin-drinks på det sidste med mynte, lime/citron, hyld og danskvand. De er ikke så søde men bare virkelig gode:)

 

Tror jeg skal prøve usødet iskaffe...Jeg savner kaffe, men har ikke kunnet lide det her i graviditeten  <_< Tror det er den bitre smag, for har heller ikke kunnet spise 70% chokolade som jeg ellers ELSKER.... Men jeg har lavet blendet iskaffe men altid med sukker, men vil jo gerne prøve at undgå det ekstra sukker. En smule fløde lyder godt. 

 

Jeg har også lige købt en alkoholfri rødvin i Bilka, så den må prøves. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også en god ide, men jeg kan udstå øl ;)

Tror jeg skal prøve usødet iskaffe...Jeg savner kaffe, men har ikke kunnet lide det her i graviditeten <_< Tror det er den bitre smag, for har heller ikke kunnet spise 70% chokolade som jeg ellers ELSKER.... Men jeg har lavet blendet iskaffe men altid med sukker, men vil jo gerne prøve at undgå det ekstra sukker. En smule fløde lyder godt.

Jeg har også lige købt en alkoholfri rødvin i Bilka, så den må prøves.

Brug stevia eller sød tabletter i kaffen hvis du vil undgå sukker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også en god ide, men jeg kan udstå øl ;)

 

 

Tror jeg skal prøve usødet iskaffe...Jeg savner kaffe, men har ikke kunnet lide det her i graviditeten  <_< Tror det er den bitre smag, for har heller ikke kunnet spise 70% chokolade som jeg ellers ELSKER.... Men jeg har lavet blendet iskaffe men altid med sukker, men vil jo gerne prøve at undgå det ekstra sukker. En smule fløde lyder godt. 

 

Jeg har også lige købt en alkoholfri rødvin i Bilka, så den må prøves.

Sådan har jeg også haft det med kaffe og chokolade....bare lugten af kaffe, adr!! Men for en måneds tid siden fik jeg pludselig lyst til kaffe og fra deraf har jeg kunnet lide det igen:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Brug stevia eller sød tabletter i kaffen hvis du vil undgå sukker :)

Jeg har faktisk brugt stevia en del :-) Men synes det er bedst med fx halv stevia og halv sukker. Det smager bare ikke lige så godt som sukker.... Inden jeg pludselig ikke kunne lide kaffe købte jeg også koffeinfri kaffe og det bruger jeg i iskaffe, men kun halvdelen og den anden halvdel almindelig for det smager heller ikke super. Men så kan jeg da nedregulere både koffein og sukkerindhold uden det går ud over smagen :) 

Varm kaffe kunne jeg aldrig finde på at søde, men kold, sødet iskaffe - mums!  :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har faktisk brugt stevia en del :-) Men synes det er bedst med fx halv stevia og halv sukker. Det smager bare ikke lige så godt som sukker.... Inden jeg pludselig ikke kunne lide kaffe købte jeg også koffeinfri kaffe og det bruger jeg i iskaffe, men kun halvdelen og den anden halvdel almindelig for det smager heller ikke super. Men så kan jeg da nedregulere både koffein og sukkerindhold uden det går ud over smagen :)

Varm kaffe kunne jeg aldrig finde på at søde, men kold, sødet iskaffe - mums!  :sandie

Ej nu skal jeg vist  have mig en iskaffe. Bliver da helt tørstig efter en :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej nu skal jeg vist  have mig en iskaffe. Bliver da helt tørstig efter en :P

Hihi :) Jeg fik også en - uden sukker, i går eftermiddags :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER